ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2019/621
z dnia 17 kwietnia 2019 r.
w sprawie informacji technicznych niezbędnych do badania zdatności do ruchu drogowego elementów podlegających badaniu, w sprawie stosowania zalecanych metod badań oraz ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące formatu danych i procedur dostępu do odpowiednich informacji technicznych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylającą dyrektywę 2009/40/WE 1 , w szczególności jej art. 4 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z dyrektywą 2014/45/UE, w celu ułatwienia prowadzenia okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep, Komisja powinna przyjąć akty wykonawcze określające zestaw informacji technicznych niezbędnych dla badanych elementów oraz dotyczące stosowania zalecanych metod badań.
(2) W załączniku I do dyrektywy 2014/45/UE określono elementy podlegające badaniu jako minimum, minimalne normy, które należy stosować, oraz zalecane metody badań.
(3) W celu ułatwienia okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep Komisja powinna również przyjąć szczegółowe przepisy dotyczące formatu danych i procedur dostępu do odpowiednich informacji technicznych.
(4) Państwa członkowskie mogą wyłączyć z badania zdatności do ruchu drogowego pojazdy dwu- lub trójkołowe kategorii L3e, L4e, L5e i L7e z silnikiem o pojemności powyżej 125 cm3 - jeżeli wprowadzono skuteczne alternatywne środki bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednak w celu ułatwienia wprowadzenia i harmonizacji badania zdatności do ruchu drogowego tych pojazdów, należy również określić zestaw informacji stanowiących wytyczne.
(5) Obowiązki i wymogi określone w niniejszym rozporządzeniu nie powinny wpływać na obowiązki i wymogi określone w rozporządzeniach Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 715/2007 2 oraz (WE) nr 595/2009 3 .
(6) Producentom należy zapewnić wystarczająco dużo czasu na wdrożenie rozwiązań internetowych niezbędnych do udostępnienia informacji technicznych stacjom kontroli pojazdów i odpowiednim właściwym organom.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są przyjmowane zgodne z opinią komitetu utworzonego na mocy art. 19 ust. 1 dyrektywy 2014/45/UE,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: