1. Nie może być produkowany ani wprowadzany do obrotu jako substancja w postaci własnej po dniu 2 marca 2019 r. 2. Nie może być stosowany do produkcji ani wprowadzany do obrotu w postaci:
a) składnika innych substancji;
b) mieszaniny;
c) wyrobu lub jakiejkolwiek jego części,
w stężeniu równym lub większym niż 0,1 % masowo, po dniu 2 marca 2019 r.
3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do substancji, składnika innej substancji lub mieszaniny, jeśli jest przeznaczona do stosowania lub stosowana:
a) do produkcji statku powietrznego przed dniem 2 marca 2027 r.;
b) do produkcji części zamiennych dla dowolnej z następujących kategorii:
(i) statki powietrzne wyprodukowane przed dniem 2 marca 2027 r.;
(ii) pojazdy silnikowe wchodzące w zakres stosowania dyrektywy 2007/46/WE, pojazdy rolnicze i leśne objęte zakresem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 (*) lub maszyny objęte zakresem dyrektywy (WE) 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (**), wyprodukowane przed dniem 2 marca 2019 r.
4. Przepis ust. 2 lit. c) nie ma zastosowania do:
a) wyrobów wprowadzonych do obrotu przed dniem 2 marca 2019 r.;
b) statków powietrznych wyprodukowanych zgodnie z ust. 3 lit. a);
c) części zamiennych do statków powietrznych bądź maszyn wyprodukowanych zgodnie z ust. 3 lit. b);
d) sprzętu elektrycznego i elektronicznego objętego zakresem dyrektywy 2011/65/UE.
5. Na potrzeby niniejszej pozycji "statek powietrzny" oznacza:
a) cywilny statek powietrzny wyprodukowany zgodnie z certyfikatem typu wydanym zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 216/2008 Parlamentu Europejskiego i Rady (***) lub z zatwierdzeniem projektu na podstawie przepisów krajowych jednego z umawiających się państw Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), ewentualnie w oparciu o świadectwo zdatności do lotu wystawione przez jedno z państw ICAO na podstawie załącznika 8 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym;
b) lub wojskowy statek powietrzny.
|