a także mając na uwadze, co następuje:(1) W art. 47 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/1011 zobowiązano właściwe organy do przekazywania ESMA wszelkich informacji niezbędnych, aby umożliwić ESMA wykonywanie jego obowiązków. W celu zapewnienia sprawnej i skutecznej komunikacji właściwe organy i ESMA powinny korzystać z ustalonych kanałów komunikacji, w tym osób wyznaczonych do kontaktów i standardowych formularzy, na potrzeby występowania z wnioskami o udzielenie informacji, potwierdzania odbioru tego rodzaju wniosków i udzielania na nie odpowiedzi.
(2) Informacje, które właściwe organy mają obowiązek przekazywać zgodnie z art. 47 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/1011, obejmują informacje niezbędne, aby umożliwić ESMA utworzenie i prowadzenie rejestru publicznego, o którym mowa w art. 36 ust. 1 tego rozporządzenia, a w szczególności informacje wymienione w lit. a), c) i d) tego ustępu oraz wszelkie późniejsze zmiany tych informacji. Właściwe organy i ESMA należy zobowiązać do uzgodnienia specyfikacji technicznych regulujących tryb przesyłania tych informacji na stronę internetową ESMA, aby zapewnić dokładność i bezpieczeństwo przesyłu informacji.
(3) Informacje, które właściwe organy mają obowiązek przekazywać ESMA na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1011, mogą zawierać dane osobowe i inne informacje szczególnie chronione, które nie są ogólnodostępne. Istotne jest zatem, aby przekazywanie informacji podlegało odpowiednim zabezpieczeniom i przepisom dotyczącym poufności.
(4) Właściwym organom i ESMA należy zapewnić odpowiednio dużo czasu na wprowadzenie procedur regulujących przekazywanie informacji określonych w niniejszym rozporządzeniu. Niniejsze rozporządzenie powinno zatem zacząć obowiązywać po upływie dwóch miesięcy od dnia jego wejścia w życie.
(5) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedstawiony Komisji przez ESMA.
(6) ESMA nie przeprowadził otwartych konsultacji publicznych na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, ani też nie przeanalizował potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści, ponieważ uznał, że byłoby to nieproporcjonalne w stosunku do zakresu i skutków tych standardów ze względu na fakt, że dotyczą one bezpośrednio jedynie właściwych organów krajowych państw członkowskich, a nie uczestników rynku.
(7) ESMA zwrócił się o opinię do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: