KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 1 , w szczególności jego art. 14 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W celu uproszczenia korzystania z Europejskiego Funduszu Społecznego ("EFS") oraz zmniejszenia obciążenia administracyjnego beneficjentów należy zwiększyć zakres standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych na potrzeby refundacji dla państw członkowskich. Standardowe stawki jednostkowe i kwoty ryczałtowe określone do celów refundacji wydatków poniesionych przez państwa członkowskie należy ustanowić na podstawie danych przedłożonych przez państwa członkowskie lub opublikowanych przez Eurostat i w oparciu o wspólnie stosowane metody, w tym na podstawie metod określonych w art. 67 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 2 i w art. 14 ust. 2 i 3 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(2) Ze względu na znaczne różnice między państwami członkowskimi w poziomie kosztów w odniesieniu do poszczególnych rodzajów operacji definicja i wysokość standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych mogą różnić się w zależności od rodzaju operacji i państwa członkowskiego, aby odzwierciedlać charakterystyczne cechy każdego państwa członkowskiego.
(3) Cypr zgłosił metody określania standardowych stawek jednostkowych w przypadku zwrotu wydatków przez Komisję.
(4) Niemcy przedłożyły metody definiowania standardowych stawek jednostkowych stosowanych do celów refundacji przez Komisję, dotyczących rodzajów operacji nieobjętych przepisami rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2015/2195 3 .
(5) Francja przedstawiła dane do zmiany standardowych stawek jednostkowych określonych obecnie w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2015/2195.
(6) Szwecja przedstawiła dane do zmiany standardowych stawek jednostkowych określonych obecnie w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2015/2195. W związku z tym Komisja zmieniła stawki określone w załączniku I do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 dla operacji otrzymujących wsparcie w ramach osi priorytetowej 1 "Podaż umiejętności" programu operacyjnego ("Nationellt socialfondsprogram för investering för tillväxt och sysselsättning 2014 - 2020") (CCI- 2014SE05M9OP001) w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2017/2016 4 . Jednakże Komisja popełniła błąd, nie zmieniając również stawek określonych dla osi priorytetowych 2 i 3 tego samego programu operacyjnego. Kwoty odnoszące się do tych osi priorytetowych powinny również zostać zmienione, a kwoty określone dla Szwecji powinny mieć zastosowanie od daty wejścia w życie rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/2016.
(7) W związku z tym należy odpowiednio zmienić i sprostować rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2195,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: