a także mając na uwadze, co następuje: A. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) W dniu 2 grudnia 2013 r. Rada nałożyła środki antydumpingowe 3 i wyrównawcze 4 na moduły lub panele fotowoltaiczne z krzemu krystalicznego oraz ogniwa w rodzaju stosowanych w modułach fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i główne komponenty (tj. ogniwa) pochodzące lub wysyłane z Chińskiej Republiki Ludowej ("pierwotne środki").
(2) W dniu 11 lutego 2016 r. Komisja rozszerzyła wspomniane środki na przywóz modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i głównych komponentów (tj. ogniw) wysyłanych z Malezji i Tajwanu, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Malezji i Tajwanu, z wyjątkiem przywozu produktów wytwarzanych przez wymienione z nazwy przedsiębiorstwa zwolnione z tych środków ("rozszerzone środki") 5 .
(3) W dniu 5 grudnia 2015 r. Komisja wszczęła przeglądy wygaśnięcia obowiązujących środków antydumpingowych 6 i wyrównawczych 7 , a także częściowy przegląd okresowy tych środków 8 . Następnie, w dniu 1 marca 2017 r., Komisja nałożyła cła antydumpingowe i wyrównawcze na okres 18 miesięcy ("dalsze środki") oraz zakończyła częściowy przegląd okresowy 9 .
(4) W dniu 3 marca 2017 r. Komisja wszczęła częściowy przegląd okresowy ograniczony do formy i poziomu dalszych środków 10 . Na podstawie tego przeglądu Komisja zmieniła dalsze środki, przy czym zmiana ta weszła w życie 15 dni po opublikowaniu rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1570 11 .
(5) W związku z tym obowiązującymi środkami są środki wyrównawcze i antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/366 i rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/367, ostatnio zmienionymi rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1570.
B. PROCEDURA
1. Wszczęcie postępowania
(6) Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/242 12 ("rozporządzenie o wszczęciu postępowania") Komisja wszczęła przegląd rozszerzonych środków w celu ustalenia możliwości przyznania zwolnienia z tych środków przedsiębiorstwu Jinko Solar Technology SDN.BHD ("wnioskodawca" lub "Jinko Malezja"), malezyjskiemu producentowi eksportującemu modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i głównych komponentów (tj. ogniw). Rozporządzeniem wszczynającym przegląd uchylono również cła antydumpingowe w odniesieniu do wnioskodawcy, a przywóz od wnioskodawcy objęto rejestracją.
(7) Przegląd wszczęto w następstwie wniosku złożonego przez wnioskodawcę, który zawierał wystarczające dowody prima facie na poparcie twierdzenia wnioskodawcy, że jest on nowym producentem eksportującym i spełnia kryteria dotyczące wyłączeń na mocy art. 11 ust. 4 i art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 23 ust. 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, a mianowicie:
- nie dokonywał wywozu produktu objętego przeglądem do Unii w okresie objętym dochodzeniem, które doprowadziło do rozszerzenia środków, czyli od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 marca 2015 r.,
- nie stosował praktyk służących obejściu środków, oraz
- zaciągnął nieodwołalne zobowiązanie umowne na wywóz znacznych ilości do Unii.
2. Produkt objęty przeglądem
(8) Produktem objętym niniejszym przeglądem są moduły lub panele fotowoltaiczne z krzemu krystalicznego oraz ogniwa w rodzaju stosowanych w modułach lub panelach fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego (ogniwa o grubości nieprzekraczającej 400 mikrometrów), wysyłane z Malezji i Tajwanu, zgłoszone lub niezgłoszone jako pochodzące z Malezji i z Tajwanu, objęte obecnie kodami CN 8501 31 00, ex 8501 32 00, ex 8501 33 00, ex 8501 34 00, ex 8501 61 20, ex 8501 61 80, ex 8501 62 00, ex 8501 63 00, ex 8501 64 00 i ex 8541 40 90.
(9) Z definicji produktu objętego przeglądem wyklucza się następujące rodzaje produktów:
- przenośne ładowarki solarne składające się z mniej niż sześciu ogniw, dostarczające energię elektryczną do urządzeń lub ładujące akumulatory,
- cienkowarstwowe produkty fotowoltaiczne,
- produkty fotowoltaiczne z krzemu krystalicznego trwale wbudowane do urządzeń elektrycznych spełniających inną funkcję niż wytwarzanie energii elektrycznej i wykorzystujących energię elektryczną wytwarzaną przez wbudowane ogniwo lub ogniwa fotowoltaiczne z krzemu krystalicznego,
- moduły lub panele o napięciu wyjściowym nieprzekraczającym 50 V prądu stałego oraz mocy wyjściowej nieprzekraczającej 50 W, wyłącznie jako urządzenia do bezpośredniego ładowania akumulatorów w systemach o tej samej charakterystyce napięcia i mocy.
3. Okres sprawozdawczy
(10) Okres sprawozdawczy obejmował okres od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.
4. Dochodzenie
(11) Komisja zawiadomiła przedsiębiorstwo Jinko Solar Technology SDN.BHD, przemysł unijny reprezentowany przez skarżącego w pierwotnym dochodzeniu (EU ProSun) oraz przedstawicieli Malezji i Chińskiej Republiki Ludowej o wszczęciu przeglądu.
(12) Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uznane za niezbędne do celów przeprowadzenia przeglądu. W szczególności Komisja otrzymała odpowiedzi na kwestionariusz od wnioskodawcy i powiązanego z nim przedsiębiorstwa handlowego, Jinko Solar Technology Limited (Hongkong) ("Jinko HK"). Przeprowadzono wizytę weryfikacyjną w siedzibie wnioskodawcy w Malezji. W odniesieniu do Jinko HK Komisja została poinformowana w trakcie dochodzenia, że chociaż przedsiębiorstwo to ma siedzibę w Hongkongu, cała dokumentacja dotycząca sprzedaży eksportowej jest prowadzona przez przedsiębiorstwo powiązane, Jinko Solar Co., Ltd., w Chińskiej Republice Ludowej ("ChRL"). W związku z tym wizytę weryfikacyjną w odniesieniu do sprzedaży eksportowej przeprowadzono także na terenie przedsiębiorstwa powiązanego w Szanghaju w ChRL.
C. USTALENIA
(13) Zgodnie z ustaleniami poczynionymi w toku dochodzenia Jinko Malaysia jest faktycznym malezyjskim producentem modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego oraz ogniw, utworzonym w styczniu 2015 r. Przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję modułów i ogniw do celów handlowych w czerwcu/lipcu tego samego roku.
(14) W toku dochodzenia Komisja ustaliła, że przedsiębiorstwo Jinko Malaysia nie dokonywało wywozu produktu objętego przeglądem do Unii w okresie objętym dochodzeniem, które doprowadziło do rozszerzenia środków, czyli od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 marca 2015 r. Ponadto ustalono, że przedsiębiorstwo nie zakupiło produktu objętego przeglądem z ChRL w celu dalszej odsprzedaży lub przeładunku do Unii. Co więcej Jinko Malaysia nie dokonywało wywozu produktu objętego przeglądem do Unii aż do końca okresu sprawozdawczego, tj. do dnia 31 grudnia 2016 r.
(15) Jednakże w październiku 2016 r. przedsiębiorstwo zawarło umowę na wywóz znacznych ilości produktu objętego przeglądem do Unii. Zgodnie z warunkami umowy dostawa produktu w tych ilościach jest zawieszona w oczekiwaniu na wynik obecnego dochodzenia przeglądowego.
(16) Komisja odnotowała, że skarżący jest spółką zależną, w której całościowy udział posiada Jinko Solar Co., Ltd., chiński producent produktu objętego przeglądem, który podlega obecnie środkom pierwotnym, z późniejszymi zmianami. Jak wskazano w rozporządzeniu o wszczęciu postępowania, Komisja uważnie przeanalizowała te powiązania i sprawdziła, czy przedsiębiorstwo Jinko Malaysia nie zostało ustanowione lub wykorzystane w celu obejścia obowiązujących środków.
(17) Spółka Jinko Solar Co., Ltd. jest częścią większej grupy przedsiębiorstw należących do Jinko Solar Holding Co., Ltd. Przedsiębiorstwo to zostało zarejestrowane na Kajmanach, a jego akcje są notowane na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych. Jinko Solar Group jest obecna na rynkach całego świata i posiada zakłady produkcyjne w kilku krajach, obecnie w Chinach, Portugalii, RPA i Malezji. Według protokołu posiedzenia rady dyrektorów z 2014 r. strategia biznesowa grupy w ostatnich latach polegała na dalszym zwiększaniu liczby zagranicznych zakładów produkcyjnych i tworzeniu takich zakładów w krajach o dużym potencjale rozwoju projektów. W ramach tej strategii biznesowej rada dyrektorów podjęła decyzję o utworzeniu w tym samym roku zakładu produkcyjnego w Malezji.
(18) Ponadto Komisja ustaliła, że Jinko Malaysia jest faktycznym producentem produktu objętego przeglądem, dysponującym kompletnymi i nowoczesnymi zakładami produkcji ogniw i modułów i prowadzącym między innymi działania badawczo-rozwojowe. Przedsiębiorstwo to nie prowadziło działań służących obejściu obowiązujących środków, takich jak przeładunek, montaż lub odsprzedaż do Unii modułów i ogniw fotowoltaicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.
(19) Komisja stwierdziła zatem, że przedsiębiorstwo Jinko Malaysia nie zostało utworzone ani nie było wykorzystywane do obchodzenia środków pierwotnych oraz że fakt bycia własnością chińskiego przedsiębiorstwa sam w sobie nie stanowi powodu do odrzucenia wniosku.
(20) W związku z powyższym Komisja nie uznała za konieczne nałożenia jakichkolwiek szczególnych warunków monitorowania w przypadku przyznania zwolnienia. W celu zapewnienia właściwego stosowania zwolnienia Komisja uznała za odpowiednie zastosowanie środków szczególnych mających zastosowanie do wszystkich przedsiębiorstw, którym przyznano zwolnienia. Środki te polegają na wymogu przedstawienia organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej, która musi być zgodna z wymogami określonymi w art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/184 i art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/185. Przywóz, któremu nie towarzyszy taka faktura, podlega odpowiednio rozszerzonemu cłu antydumpingowemu i wyrównawczemu.
(21) W świetle ustaleń opisanych w motywach 13-19 Komisja doszła do wniosku, że przedsiębiorstwo Jinko Solar Technology SDN.BHD spełnia kryteria ustanowione w art. 11 ust. 4 i art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz w art. 23 ust. 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego i powinno zostać zwolnione z rozszerzonych środków.
(22) Powyższe ustalenia zostały ujawnione wnioskodawcy i innym zainteresowanym stronom, które miały możliwość przedstawienia uwag. Odpowiedział jedynie wnioskodawca, który przesłał drobne uwagi natury technicznej.
D. ZMIANA W WYKAZIE PRZEDSIĘBIORSTW KORZYSTAJĄCYCH ZE ZWOLNIENIA Z ROZSZERZONYCH ŚRODKÓW
(23) Biorąc pod uwagę ustalenia, o których mowa powyżej, Komisja stwierdziła, że przedsiębiorstwo Jinko Solar Technology SDN.BHD należy dodać do wykazu przedsiębiorstw zwolnionych z cła wyrównawczego i cła antydumpingowego nałożonego na mocy, odpowiednio, rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/184 i rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/185.
(24) W związku z powyższym Jinko Solar Technology SDN.BHD powinno zostać dodane do wykazu przedsiębiorstw wskazanych w art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/184 i art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/185.
(25) Ponadto stosowanie zwolnienia jest uwarunkowane spełnieniem wymogu określonego w art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/184 oraz w art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/185.
(26) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: