(notyfikowana jako dokument nr C(2017) 142)(Jedynie teksty w języku czeskim, francuskim, litewskim, niderlandzkim, niemieckim i polskim są autentyczne)
(Dz.U.UE L z dnia 2 lutego 2017 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 913/2010 z dnia 22 września 2010 r. w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy 1 , w szczególności jego art. 5 ust. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 5 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 913/2010 ministerstwa odpowiedzialne za transport kolejowy w Belgii, Republice Czeskiej, Niemczech, na Litwie, w Niderlandach i w Polsce przesłały Komisji list intencyjny w dniu 27 kwietnia 2014 r. List zawierał wniosek o przedłużenie kolejowego korytarza towarowego Morze Północne - Morze Bałtyckie o odcinki do Republiki Czeskiej, południowej Polski i do granicy polsko-ukraińskiej.
(2) Komisja rozpatrzyła ten wniosek na podstawie art. 5 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 913/2010 i przyjęła decyzję wykonawczą Komisji (UE) 2015/1111 2 w sprawie zgodności z art. 5 tego rozporządzenia.
(3) W liście intencyjnym z dnia 27 kwietnia 2014 r. stwierdzono, że przedłużenie korytarza o odcinek z Katowic do Medyki będzie mogło zostać uruchomione dopiero w 2020 r. Przedłużenie to jest jednak również objęte decyzją wykonawczą (UE) 2015/1111 i zgodnie z art. 5 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 913/2010 zainteresowane państwa członkowskie tworzą korytarz towarowy nie później niż dwa lata po wydaniu przez Komisję decyzji. Na tej podstawie przedłużenie o odcinek do Medyki musiałoby zostać ukończone najpóźniej do dnia 7 lipca 2017 r., co nie jest zgodne z intencją państw członkowskich wyrażoną w liście. Należy zatem zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2015/1111 poprzez usunięcie odniesienia do przedłużenia kolejowego korytarza towarowego Morze Północne-Morze Bałtyckie o odcinek do Medyki.
(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 21 rozporządzenia (UE) nr 913/2010,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: