a także mając na uwadze, co następuje:(1) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 736/2011 2 zatwierdzono fluroksypyr jako substancję czynną zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1107/2009, pod warunkiem że państwa członkowskie, których to dotyczy, zapewnią dostarczenie przez wnioskodawcę, na wniosek którego fluroksypyr został zatwierdzony, dalszych informacji potwierdzających na temat sześciu szczegółowych aspektów, z których jeden dotyczy znaczenia zanieczyszczeń określonych w specyfikacji technicznej.
(2) W dniach 25 czerwca 2012 r. i 5 września 2013 r. wnioskodawca przedstawił w przewidzianym terminie Irlandii, będącej państwem członkowskim pełniącym rolę sprawozdawcy, dodatkowe informacje w związku z wymogiem przedstawienia danych potwierdzających.
(3) Irlandia oceniła dodatkowe informacje przedstawione przez wnioskodawcę. W dniu 22 grudnia 2014 r. przedstawiła ona swoją ocenę, w formie uzupełnienia do projektu sprawozdania z oceny, pozostałym państwom członkowskim, Komisji i Europejskiemu Urzędowi ds. Bezpieczeństwa Żywności, zwanemu dalej "Urzędem", i zwróciła się do nich o przedstawienie uwag do tej oceny.
(4) W dniu 22 lipca 2015 r. Urząd opublikował sprawozdanie techniczne 3 podsumowujące wyniki tych konsultacji dotyczących fluroksypyru.
(5) Projekt sprawozdania z oceny, uzupełnienie i sprawozdanie techniczne zostały zweryfikowane przez państwa członkowskie oraz Komisję w ramach Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz i sfinalizowane w dniu 23 marca 2017 r. w formie opracowanego przez Komisję sprawozdania z przeglądu dotyczącego fluroksypyru.
(6) Komisja zwróciła się do wnioskodawcy o przedstawienie uwag na temat jej sprawozdania z przeglądu dotyczącego fluroksypyru.
(7) Na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 4 N-metylo-2-pirolidon (NMP) został sklasyfikowany jako substancja działająca szkodliwie na rozrodczość kategorii 1B i przypisano mu ogólne stężenie graniczne wynoszące 0,3 %. Jest bardzo mało prawdopodobne, aby obecność NMP w materiale technicznym w ilości poniżej 3 g/kg stanowiła jakiekolwiek ryzyko dla konsumentów. Dlatego Komisja stwierdziła, że z przedstawionych dodatkowych informacji wynika, iż maksymalny poziom istotnego toksykologicznie zanieczyszczenia NMP w materiale technicznym powinien wynosić mniej niż 3 g/kg (< 0,3 %).
(8) Aby zapewnić wysoki poziom ochrony konsumentów, należy zatem ustalić maksymalny poziom tego zanieczyszczenia w substancji czynnej produkowanej do celów handlowych.
(9) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 540/2011 5 .
(10) Państwom członkowskim należy dać odpowiedni czas na zmianę lub cofnięcie zezwoleń na środki ochrony roślin zawierające fluroksypyr.
(11) Jeżeli zgodnie z art. 46 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 państwa członkowskie przyznają dodatkowy okres na zużycie zapasów środków ochrony roślin zawierających fluroksypyr, okres ten powinien upłynąć najpóźniej z dniem 8 września 2018 r.
(12) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: