Rozporządzenie delegowane 2016/568 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do warunków i procedur stosowanych w celu ustalenia, czy kwoty, których nie można odzyskać, mają być zwracane przez państwa członkowskie, w przypadku Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2016/568
z dnia 29 stycznia 2016 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do warunków i procedur stosowanych w celu ustalenia, czy kwoty, których nie można odzyskać, mają być zwracane przez państwa członkowskie, w przypadku Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 1 , w szczególności jego art. 122 ust. 2 akapit piąty,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 122 ust. 2 akapit czwarty rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, jeżeli kwota nienależnie wypłacona beneficjentowi nie może być odzyskana i jest to wynikiem błędu lub zaniedbania ze strony państwa członkowskiego, dane państwo członkowskie jest odpowiedzialne za zwrot takiej kwoty do budżetu Unii.

(2) Kwoty, których nie można odzyskać, przedstawia się na poziomie każdego priorytetu w dokumencie dotyczącym nieściągalnych należności przedkładanym Komisji przez instytucję certyfikującą jako część rocznego zestawienia wydatków zgodnie z art. 137 ust. 1 lit. b) i art. 138 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 za każdy rok od 2016 r. do 2025 r. włącznie. Dokument ten powinien również zawierać konkretne informacje dotyczące kwot, które nie powinny, zdaniem państwa członkowskiego, zostać zwrócone do budżetu Unii, w szczególności informacje dotyczące środków administracyjnych i prawnych zastosowanych przez państwa członkowskie w celu skutecznego odzyskania nieściągalnych należności. Ponieważ jednak dokument ten odnosi się do kwot poprzednio ujętych w poświadczonych zestawieniach wydatków składanych Komisji, należy go przedłożyć po raz pierwszy w 2017 r.

(3) Zgodnie z art. 126 lit. b) i art. 137 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 odliczenia dokonane przed przedłożeniem poświadczonego zestawienia wydatków nie mogą być uważane za kwoty odzyskane, jeżeli odnoszą się one do wydatków zawartych w ostatecznym wniosku o płatność okresową w danym roku obrachunkowym, w odniesieniu do którego przygotowywane jest zestawienie wydatków. Należy zatem wyjaśnić, że informacje o nieściągalnych kwotach przekazywane na podstawie niniejszego rozporządzenia delegowanego powinny dotyczyć wyłącznie kwot już uwzględnionych w poświadczonym zestawieniu wydatków przedłożonym uprzednio Komisji.

(4) Aby umożliwić Komisji podjęcie decyzji co do konieczności zwrócenia nieściągalnych kwot do budżetu Unii, państwa członkowskie powinny przedkładać wymagane informacje, na poziomie poszczególnych operacji i beneficjentów, przed terminem składania zestawienia wydatków ustanowionym w art. 59 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 2 . Zgodnie z tym powyższym artykułem powinno być również możliwe przesunięcie terminu składania dokumentu dotyczącego nieściągalnych kwot.

(5) Należy ustanowić kryteria, które pozwolą Komisji ocenić, czy państwo członkowskie popełniło błąd lub dopuściło się zaniedbania, stosując środki administracyjne i prawne celem odzyskania należności. Wystąpienie jednego lub kilku z tych kryteriów nie powinno automatycznie oznaczać, że państwo członkowskie rzeczywiście popełniło błąd lub dopuściło się zaniedbania.

(6) W celu zachowania pewności prawa Komisja powinna zakończyć ocenę w określonym terminie, a państwa członkowskie powinny następnie zareagować na tę ocenę również w ustalonym terminie. Z tych samych powodów Komisja powinna być w stanie zakończyć ocenę, nawet jeśli państwo członkowskie nie przedstawi dodatkowych informacji. W przypadkach poprzedzających upadłość lub w przypadkach, gdy podejrzewa się nadużycie finansowe, o których mowa w art. 122 ust. 2 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, terminy nie powinny mieć jednak zastosowania.

(7) Zgodnie z art. 122 ust. 2 akapit czwarty zdanie drugie rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 państwo członkowskie może podjąć decyzję o nieodzyskiwaniu od beneficjenta kwoty nienależnie wypłaconej na poziomie operacji w danym roku obrachunkowym, jeżeli kwota ta nie przekracza - bez odsetek - 250 EUR tytułem wkładu z funduszy polityki spójności. W takim przypadku nie jest konieczne zwrócenie tej kwoty do budżetu Unii. W przypadku kwot de minimis nie będzie wymagane udzielenie informacji.

(8) Jeśli chodzi o programy w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" objęte rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 3 , w rozporządzeniu tym nie ustanowiono odmiennego systemu dotyczącego kwot, o których mowa w art. 122 ust. 2 akapit czwarty zdanie drugie rozporządzenia (UE) nr 1303/2013. W związku z tym do państw członkowskich i państw trzecich uczestniczących w danym programie w dziedzinie europejskiej współpracy terytorialnej należy podjęcie decyzji, że ani beneficjent wiodący ani instytucja zarządzająca danym programem nie są zobowiązani do odzyskania nienależnie wypłaconej kwoty, która nie przekracza - bez odsetek - 250 EUR tytułem wkładu z funduszy polityki spójności,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przekazywanie informacji o nieściągalnych należnościach

1.
Jeżeli zdaniem państwa członkowskiego odzyskanie kwoty nienależnie wypłaconej beneficjentowi, uprzednio ujętej w poświadczonym zestawieniu wydatków złożonym Komisji, jest niemożliwe, oraz gdy państwo to uzna, że kwoty tej nie należy zwracać do budżetu Unii, instytucja certyfikująca przedkłada Komisji wniosek o potwierdzenie tego stanu rzeczy.
2.
Instytucja certyfikująca przedkłada wniosek, o którym mowa w ust. 1, na poziomie poszczególnych operacji, w formie określonej w załączniku do niniejszego rozporządzenia, za pośrednictwem systemu elektronicznej wymiany danych ustanowionego w art. 74 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
3.
Państwo członkowskie składa wniosek zgodnie z ust. 1 i 2 za każdy rok od 2017 r. do 2025 r. włącznie, do dnia 15 lutego w odniesieniu do poprzedniego roku obrachunkowego. Na wniosek danego państwa członkowskiego Komisja może w drodze wyjątku przesunąć ten termin do dnia 1 marca.
Artykuł  2

Warunki ustalania błędu lub zaniedbania ze strony państw członkowskich

Na popełnienie błędu przez państwo członkowskie lub dopuszczenie się przez nie zaniedbania wskazuje spełnienie następujących kryteriów:

a)
państwo członkowskie nie przedstawiło opisu środków administracyjnych i prawnych, wraz z datami, zastosowanych przez to państwo członkowskie w celu odzyskania danej kwoty (lub obniżenia poziomu wsparcia, anulowania wsparcia lub wycofania dokumentu, o którym mowa w art. 125 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, jeżeli takie wycofanie jest przedmiotem odrębnej procedury);
b)
państwo członkowskie nie dostarczyło kopii pierwszego ani każdego kolejnego nakazu odzyskania (ani kopii pisma w sprawie obniżenia poziomu wsparcia, anulowania wsparcia lub wycofania dokumentu, o którym mowa w art. 125 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, jeżeli takie wycofanie jest przedmiotem odrębnej procedury);
c)
państwo członkowskie nie poinformowało o dacie ostatniej płatności wkładu publicznego na rzecz beneficjenta danej operacji ani nie przedstawiło kopii dowodu tej płatności;
d)
państwo członkowskie dokonało, po wykryciu nieprawidłowości, jednej lub kilku nienależnych płatności na rzecz beneficjenta w odniesieniu do części operacji, której dotyczy nieprawidłowość;
e)
państwo członkowskie nie przesłało pisma w sprawie obniżenia poziomu wsparcia lub wycofania dokumentu, o którym mowa w art. 125 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, jeżeli takie wycofanie jest przedmiotem odrębnej procedury, ani nie podjęło równorzędnej decyzji w terminie 12 miesięcy od wykrycia nieprawidłowości;
f)
państwo członkowskie nie wszczęło procedury odzyskania w terminie 12 miesięcy od dnia, w którym dotacja została ostatecznie obniżona lub anulowana (w następstwie postępowania administracyjnego lub sądowego albo za zgodą beneficjenta);
g)
państwo członkowskie nie wyczerpało wszystkich możliwości odzyskania środków dostępnych w ramach krajowych środków prawnych i instytucjonalnych;
h)
państwo członkowskie nie dostarczyło dokumentów związanych z postępowaniami upadłościowymi, w stosownych przypadkach;
i)
państwo członkowskie nie odpowiedziało na wezwanie Komisji do udzielenia dodatkowych informacji zgodnie z art. 3.
Artykuł  3

Procedura w celu określenia, czy nieściągalna kwota ma być zwrócona przez państwa członkowskie

1.
Na podstawie informacji przekazanych przez państwo członkowskie zgodnie z art. 1 niniejszego rozporządzenia Komisja dokonuje oceny każdego przypadku, aby stwierdzić, czy nieodzyskanie danej kwoty jest wynikiem błędu lub zaniedbania ze strony państwa członkowskiego, z należytym uwzględnieniem szczególnych okoliczności oraz ram instytucjonalnych i prawnych danego państwa członkowskiego. Nawet jeżeli co najmniej jedno z kryteriów wymienionych w art. 2 jest spełnione, Komisja może mimo to uznać, że dane państwo członkowskie nie popełniło błędu ani nie dopuściło się zaniedbania.
2.
Do dnia 31 maja roku, w którym zostało przedłożone zestawienie wydatków, Komisja może:
a)
wezwać państwo członkowskie na piśmie do przedstawienia dodatkowych informacji dotyczących środków administracyjnych i prawnych stosowanych w celu odzyskania wszelkich środków unijnych nienależnie wypłaconych beneficjentom; lub
b)
wezwać państwo członkowskie na piśmie do kontynuowania procedury odzyskania środków. Jeżeli Komisja wybrała rozwiązanie, o którym mowa w akapicie pierwszym lit. a), stosuje się ust. 5-8.
3.
Jeżeli Komisja nie działa na podstawie ust. 2 i w terminie określonym w tym ustępie, państwo członkowskie nie jest zobowiązane do zwrotu wkładu Unii.
4.
Termin określony w ust. 2 lit. a) i b) nie stosuje się do nieprawidłowości poprzedzających upadłość oraz przypadków podejrzenia nadużyć finansowych.
5.
Państwo członkowskie przekazuje swoją odpowiedź na przesłany na podstawie ust. 2 wniosek Komisji o udzielenie informacji w terminie trzech miesięcy.
6.
Jeżeli państwo członkowskie nie udzieli dodatkowych informacji wymaganych na podstawie ust. 2, Komisja będzie kontynuować swoją ocenę w oparciu o dostępne informacje.
7.
W terminie trzech miesięcy od daty otrzymania odpowiedzi od państwa członkowskiego lub w przypadku braku odpowiedzi w określonym terminie, jeżeli Komisja uzna, że wkład Unii powinien zostać zwrócony przez państwo członkowskie, informuje o tym fakcie państwo członkowskie, podając podstawę swojego wniosku oraz wzywając państwo członkowskie do przedstawienia uwag w terminie 2 miesięcy. Jeżeli Komisja nie działa na podstawie poprzedniego zdania i w terminie określonym w tym zdaniu, państwo członkowskie nie jest zobowiązane do zwrotu wkładu Unii.
8.
W ciągu 6 miesięcy od terminu przesłania uwag przez państwo członkowskie określonego w ust. 7 Komisja kończy ocenę w oparciu o dostępne informacje oraz w przypadku podtrzymania swojego wniosku o konieczności zwrotu wkładu Unii przez państwo członkowskie przyjmuje odnośną decyzję. Jeżeli Komisja nie działa na podstawie poprzedniego zdania i w terminie określonym w tym zdaniu, państwo członkowskie nie jest zobowiązane do zwrotu wkładu Unii.

Do celów obliczenia wkładu unijnego, który musi zostać zwrócony przez państwo członkowskie, zastosowanie ma stopa dofinansowania na poziomie poszczególnych priorytetów, określona w planie finansowym obowiązującym w momencie składania wniosku.

Artykuł  4

Udzielanie informacji o nieodzyskanych kwotach nieprzekraczających 250 EUR tytułem wkładu z funduszy polityki spójności

Jeżeli państwo członkowskie postanowi nie odzyskiwać od beneficjenta kwoty nienależnie wypłaconej na poziomie operacji w danym roku obrachunkowym, która to kwota nie przekracza - bez odsetek - 250 EUR tytułem wkładu z funduszy polityki spójności, państwo to nie musi udzielać Komisji żadnych informacji na podstawie niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  5

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 29 stycznia 2016 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Informacje o nieściągalnych kwotach

a b c d e f g h i j k l m n o p q
Priorytet (1) Nazwa operacji i numer identyfikacyjny w systemie informatycznym Nazwa beneficjenta Data i dowód ostatniej płatności wkładu publicznego na rzecz beneficjenta w odniesieniu do danej operacji Rodzaj nieprawidłowości (do określenia przez państwo członkowskie) Instytucja, która wykryła nieprawidłowość (należy podać nazwę instytucji: IZ, IC, IA lub inną, bądź nazwę organu UE) Data wykrycia nieprawidłowości (2) Całkowite wydatki zadeklarowane jako nieściągalne Wydatki publiczne odpowiadające kwotom zadeklarowanym jako nieściągalne Nieściągalna kwota wkładu Unii (3) Rok obrachunkowy (lata obrachunkowe), w którym (których)

zadeklarowano wydatki odpowiadające nieściągalnym kwotom wkładu Unii

Data rozpoczęcia procedury odzyskania Kopia pierwszego i każdego

kolejnego nakazu odzyskania (4)

Data, z którą kwoty zostały uznane za nieściągalne Powód nieściągalności (5) W stosownych przypadkach, dokumenty związane z postępowaniami upadłościowymi Należy wskazać, czy kwoty wkładu Unii powinny zostać pokryte z budżetu UE (TAK/NIE) (6)
<type="S" max-length="500" input="S"> <type="S" max-length="250" input="M"> (7) <type="S" max-length="250" input="M"> <type="D" in-put="M"> + <ATT> <type="S" max-length="250" input="M"> <type="S" max-length="250" in-put="M"> <type="D"

in-

put="M">

<type="Cu" input="M"> <type="Cu" input="M"> <type="Cu" input="M"> <type="D" input="S"> <type="D" input="M"> <ATT> <type="D" input="M"> <type="S" max-length="500" input="M"> <ATT> <type="B" input="M">
Pr. 1 Op. 1
Op. 2
Suma cząstkowa <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G">
Pr. 2
Suma cząstkowa <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G">
Pr. n
Suma cząstkowa <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G">
Ogółem <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G"> <type="Cu" input="G">
(1) Zgodnie z informacjami o danym priorytecie przedstawionymi w zestawieniu wydatków, jak określono w dodatku 5 do załącznika VII do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014. Dane należy podać na poziomie priorytetu i, w stosownych przypadkach, na poziomie kategorii regionu.

(2) Data pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego w odniesieniu do danej nieprawidłowości.

(3) Obliczona zgodnie z poziomem współfinansowania na poziomie poszczególnych priorytetów, określonym w planie finansowym obowiązującym w momencie składania wniosku.

(4) Ponadto, w stosownych przypadkach, kopia pisma w sprawie obniżenia poziomu wsparcia/anulowania wsparcia lub wycofania dokumentu, o którym mowa w art. 125 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.

(5) Należy wskazać, czy powodem nieściągalności jest upadłość beneficjenta. Jeżeli nie, należy wskazać zaistniały powód.

(6) W przypadku złożenia wniosku o pokrycie kwot wkładu Unii z budżetu Unii państwo członkowskie potwierdza, że wyczerpało wszelkie dostępne możliwości odzyskania środków w ramach krajowych środków instytucjonalnych i prawnych.

(7) Objaśnienie właściwości pól: typ: N = numer, D = data, S = ciąg, Cu = waluta. B = wartość logiczna - input (wprowadzanie danych): M = ręczne, S = wybór, G = generowane przez system - maxlength (maksymalna długość) = maksymalna liczba znaków łącznie ze spacjami - ATT: załączniki.

1 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 259).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.97.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2016/568 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do warunków i procedur stosowanych w celu ustalenia, czy kwoty, których nie można odzyskać, mają być zwracane przez państwa członkowskie, w przypadku Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego
Data aktu: 29/01/2016
Data ogłoszenia: 13/04/2016
Data wejścia w życie: 03/05/2016