Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców

Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 60 z dnia 2 marca 2013 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 23 marca 2016 r.)

1.
Strona 53, motyw 12, zdanie pierwsze:

zamiast:

"(12) Niniejsze rozporządzenie określa wymogi środowiskowe (...)",

powinno być:

"(12) Niniejsze rozporządzenie określa wymogi efektywności środowiskowej (...)".

2.
Strona 53, motyw 15, zdanie pierwsze:

zamiast:

"(15) Niniejsze rozporządzenie zawiera zestaw szczególnych wymogów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska.",

powinno być:

"(15) Niniejsze rozporządzenie zawiera zestaw szczególnych wymogów w zakresie bezpieczeństwa oraz wymogów efektywności środowiskowej.".

3.
Strona 58, art. 3 pkt 38:

zamiast:

"38. »trwałość« oznacza zdolność komponentów i układów do trwania tak długo, że nadal spełniają one wymogi efektywności środowiskowej określonej w art. 23 i załączniku V (...)",

powinno być:

"38. »trwałość« oznacza zdolność komponentów i układów do trwania tak długo, że nadal spełniają one wymogi efektywności środowiskowej określone w art. 23 i załączniku V (...)".

4.
Strona 63, art. 4 ust. 3 lit. b):

zamiast:

"z wymogami w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa funkcjonalnego",

powinno być:

"z wymogami efektywności środowiskowej i bezpieczeństwa funkcjonalnego".

5.
Strona 63, art. 4 ust. 5:

zamiast:

"procedur badań środowiskowych",

powinno być:

"procedur badań efektywności środowiskowej".

6.
Strona 68, art. 21 ust. 5:

zamiast:

"(...) i o których mowa w części C 11 załącznika II oraz (...)",

powinno być:

"(...) i o których mowa w części C1 nr 11 załącznika II oraz (...)".

7.
Strona 69, art. 22 ust. 6:

zamiast:

"w części B17 załącznika II",

powinno być:

"w części B18 załącznika II".

8.
Strona 69, art. 23 ust. 3 lit. a):

zamiast:

"progów środowiskowych określonych w części A załącznika VI",

powinno być:

"dopuszczalnych wartości badania efektywności środowiskowej określonych w części A załącznika VI".

9.
Strona 69, art. 23 ust. 3 lit. b):

zamiast:

"dopuszczalnych wartości środowiskowych określonych w części A załącznika VI",

powinno być:

"dopuszczalnych wartości badania efektywności środowiskowej określonych w części A załącznika VI".

10.
Strona 69, art. 23 ust. 3 lit. c):

zamiast:

"c) matematyczna procedura dotycząca trwałości:

Dla każdego składnika emisji iloczyn współczynnika pogorszenia jakości określonego w części B załącznika VII i wyniku badania środowiskowego pojazdu, który po pierwszym uruchomieniu na końcu linii produkcyjnej wykonał przebieg ponad 100 km, musi być niższy niż dopuszczalna wartość środowiskowa określona w części A załącznika VI.",

powinno być:

"c) matematyczna procedura dotycząca trwałości:

Dla każdego składnika emisji iloczyn współczynnika pogorszenia jakości określonego w części B załącznika VII i wyniku badania efektywności środowiskowej pojazdu, który po pierwszym uruchomieniu na końcu linii produkcyjnej wykonał przebieg ponad 100 km, musi być niższy niż dopuszczalna wartość badania efektywności środowiskowej określona w części A załącznika VI.".

11.
Strona 70, art. 23 ust. 4 akapit drugi:

zamiast:

"wymogów środowiskowych",

powinno być:

"wymogów efektywności środowiskowej".

12.
Strona 70, art. 23 ust. 9:

zamiast:

"wymogi środowiskowe",

powinno być:

"wymogi efektywności środowiskowej".

13.
Strona 70, art. 23 ust. 12:

zamiast:

"wymogów środowiskowych",

powinno być:

"wymogów efektywności środowiskowej".

14.
Strona 70, art. 24, tytuł:

zamiast:

"wymogi środowiskowe",

powinno być:

"wymogi efektywności środowiskowej".

15.
Strona 90, art. 74 ppkt (i):

zamiast:

"(i) części B i C załącznika II w odniesieniu do ...",

powinno być:

"(i) części B i C1 załącznika II w odniesieniu do ...".

16.
Strona 91, art. 77 ust. 5:

zamiast:

"wymogów w zakresie środowiska i napędu, o których mowa w części A załącznika II",

powinno być:

"wymogów w zakresie efektywności środowiskowej i osiągu napędu, o których mowa w części A załącznika II".

17.
Strony 93 i 113, załącznik V pkt A, tytuł:

zamiast:

"Badania i wymogi środowiskowe",

powinno być:

"Procedury badania efektywności środowiskowej i wymogi efektywności środowiskowej".

18.
Strona 105, załącznik II pkt C, tabela, pierwszy nagłówek:

zamiast:

"C WYMOGI DOTYCZĄCE KONSTRUKCJI POJAZDU I OGÓLNE WYMOGI DOTYCZĄCE HOMOLOGACJI TYPU",

powinno być:

"C1 WYMOGI DOTYCZĄCE KONSTRUKCJI POJAZDU I OGÓLNE WYMOGI DOTYCZĄCE HOMOLOGACJI TYPU".

19.
Strona 111, załącznik IV, tabela, w kolumnie "Opis", rzędy odpowiadające pkt 3, 3.1. i 3.2:

zamiast:

"w załączniku II część C <odn>(3)</odn>",

powinno być:

"w załączniku II część C1 (3)".

20.
Strona 113, załącznik V pkt A, zdanie wprowadzające:

zamiast:

"wymogi środowiskowe",

powinno być:

"wymogi efektywności środowiskowej".

21.
Strony 114, załącznik V pkt B), tabela:
a)
podnagłówek pierwszy pod nagłówkiem "Pojazdy z silnikami PI, w tym pojazdy hybrydowe":

zamiast:

"Jednopaliwowe (20)",

powinno być:

"Jednopaliwowe";

b)
podnagłówek, kolumna pierwsza, pod podnagłówkiem "Jednopaliwowe(20)":

zamiast:

"Benzyna (E5) (21)",

powinno być:

"Benzyna (E5)".

22.
Strona 115, załącznik V pkt B, tabela:
a)
kolumna pod podnagłówkiem "Pojazd z napędem elektrycznym lub pojazd napędzany przy pomocy sprężonego powietrza (CA)", ostatni rząd:

zamiast:

"Nie/Tak dla CA",

powinno być:

"Nie(20)/Tak dla CA";

b)
kolumna pod podnagłówkiem "Pojazd zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi", ostatni rząd:

zamiast:

"Nie",

powinno być:

"Nie(20)".

23.
Strona 121, załącznik V pkt D, tabela:
a)
w rzędzie odpowiadającym pojazdom kategorii L1e-A, w kolumnie "Euro 4 Poziom hałasu (14) (dB(A))":

zamiast:

"63 (14)",

powinno być:

"63";

b)
w rzędzie odpowiadającym pojazdom kategorii L4e, w kolumnie "Euro 4 Procedura badania (16)" dodaje się tekst w brzmieniu:

"Akt delegowany/Regulamin EKG ONZ nr 9";

c)
w rzędzie odpowiadającym pojazdom kategorii L4e, w kolumnie "Euro 5 Procedura badania" dodaje się tekst w brzmieniu:

"Akt delegowany/Regulamin EKG ONZ nr 9";

d)
rząd odpowiadający pojazdowi kategorii L6e-A, w kolumnie "Euro 4 Procedura badania (16)" i "Euro 5 Procedura badania"

zamiast:

"Regulamin EKG ONZ nr 63",

powinno być:

"Regulamin EKG ONZ nr 9".

24.
Strona 123, załącznik VIII, tytuł:

zamiast:

"Wymogi w zakresie poprawy bezpieczeństwa funkcjonalnego",

powinno być:

"Wymogi w zakresie poprawy bezpieczeństwa funkcjonalnego(21)".

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.77.65

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców
Data aktu: 23/03/2016
Data ogłoszenia: 23/03/2016
Data wejścia w życie: 22/03/2013