uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 12 ust. 4,
(1) W dniu 27 maja 2015 r. producent Mitsubishi Electric Corporation (MELCO), reprezentowany w Unii przez Mitsubishi Electric Automotive Europe B.V. ("wnioskodawca") złożył wniosek o zatwierdzenie swojej drugiej technologii innowacyjnej: generatora/silnika MELCO. Kompletność wniosku oceniono zgodnie z art. 4 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2 . Uznano, że wniosek jest kompletny, i okres przeznaczony na ocenę wniosku przez Komisję zgodnie z art. 10 ust. 2 tego rozporządzenia rozpoczął się w dniu 28 maja 2015 r.
(2) Wniosek poddano ocenie zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, z rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 725/2011 oraz z wytycznymi technicznymi dotyczącymi przygotowania wniosków o zatwierdzenie technologii innowacyjnych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 3 ("wytyczne techniczne"). Informacje podane we wniosku potwierdzają, iż warunki i kryteria, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz w art. 2 i 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011 zostały spełnione.
(3) Funkcja generatora/silnika MELCO jest zbliżona do funkcji zwykłego alternatora. W porównaniu do alternatora bazowego pozwala on na ograniczenie strat miedzi w stojanie dzięki zastosowaniu rdzenia stojana o bardzo wysokim współczynniku wypełnienia wytwarzanego metodą bardzo gęstego zwijania drutu w połączeniu z nową, dwukierunkową strukturą chłodzenia. Zapewnia również ograniczenie strat żelaza w stojanie dzięki zastosowaniu rdzenia stojana z cienkiej stali elektromagnetycznej wysokiej jakości. I wreszcie, zmniejsza straty w układzie prostowniczym dzięki nowatorskiemu modułowi tranzystora polowego opartym na półprzewodnikach z tlenków metalu.
(4) Wnioskodawca wykazał, że model generatora/silnika opisany w zgłoszeniu był montowany w 3 % lub mniej nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w roku referencyjnym 2009 zgodnie z art. 2 ust. 2 lit. a) rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011.
(5) W celu określenia oszczędności CO2 uzyskanych dzięki technologii innowacyjnej po zainstalowaniu jej w pojeździe konieczne jest zdefiniowanie pojazdu referencyjnego, względem którego należy porównać sprawność pojazdu wyposażonego w technologię innowacyjną, zgodnie z art. 5 i 8 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011. Zgodnie z przyjętym przez wnioskodawcę uproszczonym podejściem zgodnym z opisem w wytycznych technicznych, należy uznać alternator 12 V o efektywności 67 % za technologię referencyjną, zgodnie ze wskazaniem wnioskodawcy.
(6) Wnioskodawca przedłożył również metodę badania i wyliczania ograniczenia emisji CO2 zawierającą wzory zgodne ze wzorami opisanymi w wytycznych technicznych dotyczących uproszczonego podejścia w odniesieniu do efektywnych alternatorów. Celem precyzyjnego określenia istotności statystycznej wzór powinien jednakże uwzględniać konieczność oceny masy generatora/silnika w porównaniu do masy alternatora bazowego (tj. 7 kg). W trosce o stosowanie tych samych czynników ważenia i punktów prędkości producent powinien przedstawić, na potrzeby poświadczania oszczędności, dowody na spójność zakresów prędkości generatora/silnika MELCO z zakresami stosowanymi w przypadku alternatorów. Taka metoda zapewniałaby wiarygodne, powtarzalne i porównywalne wyniki, gwarantując wykazanie realistycznych i istotnych pod względem statystycznym korzyści z innowacji w postaci redukcji emisji CO2 zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011.
(7) W tym kontekście wnioskodawca wykazał w sposób zadowalający ograniczenie emisji dzięki innowacyjnej technologii wynoszące minimum 1 g CO2/km.
(8) Oszczędności wynikające z technologii innowacyjnej mogą być częściowo wykazane w ramach standardowego cyklu badań, toteż ostateczną łączną wartość oszczędności dla pojazdu wyposażonego w technologię innowacyjną zgodnie z art. 11 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 725/2011 do poświadczenia należy ustalić zgodnie z art. 8 ust. 2 akapit drugi tego rozporządzenia wykonawczego.
(9) Sprawozdanie z weryfikacji opracowane przez akredytowane służby techniczne niezależnej i certyfikowanej organizacji UTAC potwierdza wyniki podane we wniosku.
(10) Z tego względu nie ma podstaw do zgłoszenia zastrzeżeń wobec zatwierdzenia przedmiotowej technologii innowacyjnej.
(11) Do celów określenia ogólnego kodu ekoinnowacji, który ma być stosowany w odpowiednich dokumentach homologacji typu zgodnie z załącznikami I, VIII i IX do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 4 , należy określić kod indywidualny w odniesieniu do technologii innowacyjnej zatwierdzonej niniejszą decyzją wykonawczą,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.50.30 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2016/265 w sprawie zatwierdzenia generatora/silnika MELCO w charakterze technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 |
Data aktu: | 25/02/2016 |
Data ogłoszenia: | 26/02/2016 |
Data wejścia w życie: | 17/03/2016 |