a także mając na uwadze, co następuje:(1) Rozporządzeniem (WE) nr 2099/2002 ustanowiono Komitet ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki (COSS).
(2) COSS centralizuje zadania komitetów utworzonych zgodnie z przepisami unijnymi dotyczącymi bezpieczeństwa na morzu, zapobiegania zanieczyszczeniom morza przez statki i ochrony warunków życia i pracy na statku.
(3) Wszystkie nowe przepisy unijne przyjęte w zakresie bezpieczeństwa na morzu i zapobiegania zanieczyszczeniom morza przez statki powinny przewidywać odwołanie się do Komitetu COSS.
(4) Od czasu ostatniej zmiany rozporządzenia (WE) nr 2099/2002 w szeregu nowych aktów prawa unijnego przyjętych w zakresie bezpieczeństwa na morzu i zapobiegania zanieczyszczeniom morza przez statki przewidziano, że Komisja powinna być wspierana przez COSS, w szczególności w: art. 28 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/106/WE 2 , art. 6 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/15/WE 3 , art. 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 4 , art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 392/2009 5 , art. 31 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/16/WE 6 , art. 19 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE 7 , art. 10 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/21/WE 8 , art. 11 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE 9 oraz art. 38 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/90/UE 10 .
(5) Ponadto art. 4d ust. 2 dyrektywy Rady 1999/32/WE 11 , art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 530/2012 12 oraz art. 19 ust. 5 i 6 rozporządzenia Komisji (UE) nr 788/2014 13 przewidują odwołanie się do COSS.
(6) W następstwie przyjęcia rozporządzenia (WE) nr 2099/2002 uchylone zostały następujące akty prawa unijnego, o których mowa w art. 2 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia: rozporządzenie Rady (EWG) nr 613/91 14 , dyrektywa Rady 93/75/EWG 15 , rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 16 , dyrektywa Rady 98/18/WE 17 , dyrektywa 2001/25/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 18 , dyrektywa 2002/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 19 oraz rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 20 .
(7) Uchylone zostały następujące akty prawa unijnego, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2099/2002: dyrektywa Rady 94/57/WE 21 została przekształcona w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/15/WE 22 oraz rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 23 , natomiast dyrektywa Rady 95/21/WE 24 została przekształcona w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/16/WE 25 .
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 2099/2002.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki (COSS),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 27 stycznia 2016 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jean-Claude JUNCKER |
|
Przewodniczący |
1 Dz.U. L 324 z 29.11.2002, s. 1.
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/106/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy (Dz.U. L 323 z 3.12.2008, s. 33).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/15/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach oraz odpowiednich działań administracji morskich (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 47).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 11).
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 392/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie odpowiedzialności przewoźników pasażerskich na morskich drogach wodnych z tytułu wypadków (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 24).
6 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/16/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo portu (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 57).
7 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w sektorze transportu morskiego i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 114).
8 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/21/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 132).
9 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE z dnia 6 maja 2009 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz.U. L 163 z 25.6.2009, s. 1).
10 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/90/UE z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie wyposażenia morskiego i uchylająca dyrektywę Rady 96/98/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 146).
11 Dyrektywa Rady 1999/32/WE z dnia 26 kwietnia 1999 r. odnosząca się do redukcji zawartości siarki w niektórych paliwach ciekłych oraz zmieniająca dyrektywę 93/12/EWG (Dz.U. L 121 z 11.5.1999, s. 13).
12 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 530/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania konstrukcyjnego w odniesieniu do zbiornikowców pojedynczokadłubowych (Dz.U. L 172 z 30.6.2012, s. 3).
13 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 788/2014 z dnia 18 lipca 2014 r. ustanawiające szczegółowe zasady nakładania grzywien i okresowych kar pieniężnych na organizacje dokonujące inspekcji i przeglądów na statkach oraz cofnięcia uznania tym organizacjom, zgodnie z art. 6 i 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 (Dz.U. L 214 z 19.7.2014, s. 12).
14 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 613/91 z dnia 4 marca 1991 r. w sprawie transferu statków z jednego rejestru do drugiego wewnątrz Wspólnoty (Dz.U. L 68 z 15.3.1991, s. 1).
15 Dyrektywa Rady 93/75/EWG z dnia 13 września 1993 r. dotycząca minimalnych wymagań w odniesieniu do statków zdążających do portów Wspólnoty lub je opuszczających i przewożących towary niebezpieczne lub zanieczyszczające (Dz.U. L 247 z 5.10.1993, s. 19).
16 Rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 z dnia 8 grudnia 1995 r. w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro) (Dz.U. L 320 z 30.12.1995, s. 14).
17 Dyrektywa Rady 98/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz.U. L 144 z 15.5.1998, s. 1).
18 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/25/WE z dnia 4 kwietnia 2001 r. w sprawie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy (Dz.U. L 136 z 18.5.2001, s. 17).
19 Dyrektywa 2002/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 lutego 2002 r. w sprawie formalności sprawozdawczych dla statków wchodzących do i/lub wychodzących z portów państw członkowskich Wspólnoty (Dz.U. L 67 z 9.3.2002, s. 31).
20 Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 lutego 2002 r. w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do dla tankowców pojedynczokadłubowych i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 2978/94 (Dz.U. L 64 z 7.3.2002, s. 1).
21 Dyrektywa Rady 94/57/WE z dnia 22 listopada 1994 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach oraz odpowiednich działań administracji morskich (Dz.U. L 319 z 12.12.1994, s. 20).
22 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/15/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach oraz odpowiednich działań administracji morskich (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 47).
23 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 11).
24 Dyrektywa Rady 95/21/WE z dnia 19 czerwca 1995 r. w sprawie kontroli państwa portu żeglugi morskiej (Dz.U. L 157 z 7.7.1995, s. 1).
25 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/16/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo portu (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 57).
26 Dz.U. L 319 z 12.12.1994, s. 1.
27 Dz.U. L 46 z 17.2.1997, s. 25.
28 Dz.U. L 34 z 9.2.1998, s. 1.
29 Dz.U. L 188 z 2.7.1998, s. 35.
30 Dz.U. L 121 z 11.5.1999, s. 13.
31 Dz.U. L 138 z 1.6.1999, s. 1.
32 Dz.U. L 332 z 28.12.2000, s. 81.
33 Dz.U. L 13 z 16.1.2002, s. 9.
34 Dz.U. L 208 z 5.8.2002, s. 10.
35 Dz.U. L 115 z 9.5.2003, s. 1.
36 Dz.U. L 123 z 17.5.2003, s. 22.
37 Dz.U. L 138 z 30.4.2004, s. 19.
38 Dz.U. L 255 z 30.9.2005, s. 11.
39 Dz.U. L 64 z 4.3.2006, s. 1.
40 Dz.U. L 323 z 3.12.2008, s. 33.
41 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 47.
42 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 57.
43 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 114.
44 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 132.
45 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 11.
46 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 24.
47 Dz.U. L 163 z 25.6.2009, s. 1.
48 Dz.U. L 172 z 30.6.2012, s. 3.
49 Dz.U. L 214 z 19.7.2014, s. 12.
50 Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 146.