(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 3 sierpnia 2016 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 1,
uwzględniając pismo z dnia 17 grudnia 2012 r., w którym władze Bułgarii zwracają się do Komisji o uznanie przez UE Indyjskiego Rejestru Statków (zwanego dalej IRS),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 391/2009 państwa członkowskie, które chcą przyznać upoważnienie organizacji, która nie została jeszcze uznana, składają do Komisji wniosek o uznanie.
(2) W dniu 17 grudnia 2012 r. Republika Bułgarii przedstawiła Komisji wniosek o uznanie IRS łącznie z kompletnymi informacjami i dowodami na spełnianie przez IRS minimalnych kryteriów określonych w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 391/2009 i jego zobowiązanie do przestrzegania przepisów art. 8 ust. 4 i art. 9, 10 i 11 tego rozporządzenia.
(3) Komisja, z pomocą Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego, upewniła się, że IRS spełnia wszystkie minimalne kryteria określone w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 391/2009.
(4) Komisja sprawdziła również, że IRS zobowiązał się przestrzegać przepisów art. 8 ust. 4 oraz art. 9, 10 i 11 rozporządzenia (WE) nr 391/2009.
(5) Ocenę oparto na analizie dokumentacji przedłożonej przez bułgarską administrację morską, która przeprowadziła audyt IRS w maju 2011 r., jak również na wynikach trzech kontroli przeprowadzonych w 2013 r. przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Morskiego w imieniu Komisji w siedzibie głównej IRS i dwóch oddziałach IRS, jednym w Indiach i jednym w Chinach. Komisja zakończyła swoją ocenę w lutym 2016 r. na podstawie ostatecznego audytu IRS przeprowadzonego przez bułgarską administrację morską pod koniec 2015 r.
(6) W stosunku do wykrytych niedociągnięć IRS opracowała i zastosowała odpowiednie działania naprawcze. Wdrażanie szeregu działań naprawczych jest nadal w toku i będzie monitorowane. Nie podważa to jednak ogólnej oceny IRS do celów uznania.
(7) Komisja sprawdziła w szczególności, że IRS posiada sprawny i ugruntowany system zapewniania jakości, certyfikowany jako zgodny z odpowiednimi normami prawnymi i branżowymi i prawidłowo stosowany w całej organizacji.
(8) IRS współpracował w pełni - skutecznie i przejrzyście - w trakcie procesu oceny z bułgarską administracją morską, Komisją oraz Europejską Agencją Bezpieczeństwa Morskiego; IRS wykazał zdolność do poprawienia swojej organizacji i procedur w proaktywny sposób.
(9) Działania IRS w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania emisji zanieczyszczeń, pomimo że kształtują się nieco poniżej średniej innych obecnie uznanych organizacji, są uważane za zadowalające. W memorandum paryskim w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo portu w latach 2011, 2012, 2013 i 2014 IRS była za każdym razem w górnym przedziale średniej kategorii wydajności. Ponadto IRS nie odnotowała żadnego związanego z uznaną organizacją zatrzymania statku w okresie 2010-2014 w ramach systemu kontroli państwa portu Straży Przybrzeżnej USA i znajdowała się w wysokiej kategorii wydajności tokijskiego protokołu ustaleń w sprawie kontroli państwa portu w latach 2011, 2012, 2013 i 2014. Zauważono jednak, że znaczna część sklasyfikowanej w IRS floty pływa pod banderą indyjską po wodach krajowych i w związku z tym nie podlega kontrolom przeprowadzanym przez państwo portu.
(10) Podmiot prawny, któremu należy przyznać uznanie to "Indyjski Rejestr Statków" zarejestrowany w Indiach w 1975 r. jako niedochodowa spółka akcyjna zgodnie z sekcją 25 indyjskiej ustawy o spółkach z 1956 r. IRS zarejestrowana jest w stanie Maharasztra (Indie) i ma siedzibę w mieście Bombaj; jej nazwa handlowa to "IRClass".
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki ustanowionego rozporządzeniem (WE) nr 2099/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.209.15 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2016/1327 w sprawie uznania przez UE Indyjskiego Rejestru Statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach |
Data aktu: | 01/08/2016 |
Data ogłoszenia: | 03/08/2016 |
Data wejścia w życie: | 03/08/2016 |