uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającą przepisy sanitarne regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję oraz wprowadzanie produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi 1 , w szczególności jej art. 8 zdanie wprowadzające, art. 8 pkt 1 akapit pierwszy, art. 8 pkt 4 oraz art. 9 ust. 4 lit. c),
(1) W rozporządzeniu Komisji (UE) nr 206/2010 2 ustanawia się między innymi warunki wprowadzania do Unii przesyłek świeżego mięsa niektórych zwierząt kopytnych. W części 1 załącznika II do tego rozporządzenia ustanawia się wykaz krajów trzecich, ich terytoriów lub części, z których dozwolone jest wprowadzanie takich przesyłek do Unii, oraz określa warunki szczegółowe lub dodatkowe gwarancje wymagane od niektórych krajów trzecich.
(2) Argentyna i Brazylia podlegają regionalizacji do celów włączenia ich do tego wykazu. W części 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 206/2010 określono terytoria regionalizowane jako części tych państw, z których dozwolone jest wprowadzanie do Unii przesyłek świeżego mięsa niektórych zwierząt kopytnych.
(3) W części 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 206/2010 wymieniono cztery części terytorium Argentyny, z których dozwolone jest wprowadzanie do Unii przesyłek świeżego mięsa niektórych zwierząt kopytnych. Daty, od kiedy takie zwierzęta mogą zostać ubite w celu umożliwienia wprowadzania świeżego mięsa tych zwierząt do Unii, podaje się jako daty rozpoczęcia w odniesieniu do każdej części terytorium Argentyny. W celu wyeliminowania niektórych zagrożeń dla zdrowia zwierząt związanych z wprowadzeniem do Unii świeżego mięsa, w przypadku niektórych z tych części stosuje się dodatkowe gwarancje i warunki szczegółowe.
(4) Argentyna wystąpiła z wnioskiem o aktualizację wykazu tych części jej terytorium, aby połączyć niektóre części jej terytorium na podstawie tego, czy dodatkowe gwarancje i warunki szczegółowe mają do nich zastosowanie. Powinno to uprościć regionalizację Argentyny. Ponieważ w stosunku do obecnej regionalizacji obowiązują różne daty rozpoczęcia, do połączonych części terytorium powinna mieć zastosowanie najpóźniejsza data rozpoczęcia. Ze względu na to, że nie ze wszystkich tych części Argentyny dozwolone jest wprowadzanie świeżego mięsa dzikich nieudomowionych zwierząt kopytnych objętych świadectwem "RUW", należy to wskazać w przypisie.
(5) Obszar Argentyny wzdłuż granicy z Boliwią i Paragwajem podlegający ścisłemu nadzorowi jest obecnie częścią terytorium Argentyny uznaną przez Światową Organizację Zdrowia Zwierząt (OIE) za strefę wolną od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia 3 . Argentyna wystąpiła z wnioskiem o zezwolenie na wprowadzanie z tego obszaru do Unii świeżego mięsa niektórych domowych zwierząt kopytnych oraz dzikich zwierząt kopytnych. Biorąc pod uwagę, że obszar ten uznawany jest za strefę wolną od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia, oraz że na poparcie swojego wniosku Argentyna udzieliła wystarczających gwarancji w zakresie zdrowia zwierząt, należy zezwolić na wprowadzanie z tego obszaru do Unii świeżego mięsa niektórych domowych zwierząt kopytnych oraz dzikich zwierząt kopytnych z takimi samymi dodatkowymi gwarancjami, jak te mające zastosowanie do pozostałych części Argentyny wolnych od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia.
(6) Obszar Brazylii wzdłuż granicy z Paragwajem podlegający ścisłemu nadzorowi jest obecnie częścią terytorium Brazylii uznaną przez OIE za strefę wolną od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia 4 . Brazylia wystąpiła z wnioskiem o zezwolenie na wprowadzanie z tego obszaru do Unii świeżego mięsa bydła domowego. Biorąc pod uwagę, że obszar ten uznawany jest za strefę wolną od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia, oraz że na poparcie swojego wniosku Brazylia udzieliła wystarczających gwarancji w zakresie zdrowia zwierząt, należy zezwolić na wprowadzanie z tego obszaru do Unii świeżego mięsa bydła domowego z takimi samymi dodatkowymi gwarancjami, jak te mające zastosowanie do pozostałych części Brazylii wolnych od pryszczycy, gdzie stosowane są szczepienia.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić część I załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 206/2010.
(8) Aby uniknąć zakłóceń wprowadzania do Unii przesyłek świeżego mięsa niektórych zwierząt kopytnych, należy zezwolić na stosowanie w okresie przejściowym świadectw weterynaryjnych zawierających kod terytorium AR-4 wydanych zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 206/2010 przed zmianami wprowadzonymi niniejszym rozporządzeniem.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 10 czerwca 2016 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.154.21 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2016/922 zmieniające załącznik II do rozporządzenia (UE) nr 206/2010 w odniesieniu do wykazu krajów trzecich, ich terytoriów lub części, z których dozwolone jest wprowadzanie do Unii świeżego mięsa |
Data aktu: | 10/06/2016 |
Data ogłoszenia: | 11/06/2016 |
Data wejścia w życie: | 01/07/2016 |