uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. ustanawiającą system handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie oraz zmieniającą dyrektywę Rady 96/61/WE 1 , w szczególności jej art. 3f ust. 5,
(1) W art. 3f dyrektywy 2003/87/WE ustanowiono się specjalną rezerwę uprawnień dla niektórych operatorów statków powietrznych.
(2) Dodatkowa specjalna rezerwa została ustanowiona zgodnie z art. 5 decyzji wykonawczej Komisji 2014/389/UE 2 z uwzględnieniem przystąpienia Chorwacji do Unii.
(3) Wzorzec porównawczy, który ma być wykorzystywany do celów bezpłatnego przydziału uprawnień do emisji gazów cieplarnianych operatorom statków powietrznych, których wnioski zostały przedłożone Komisji zgodnie z art. 3f ust. 4 dyrektywy 2003/87/WE do dnia 30 czerwca 2016 r. powinien zostać określony zarówno w odniesieniu do specjalnej rezerwy ustanowionej w art. 3f dyrektywy 2003/87/WE, jak i specjalnej rezerwy ustanowionej zgodnie z art. 5 decyzji wykonawczej 2014/389/UE.
(4) W obu przypadkach w wyniku obliczeń przy użyciu wzorca porównawczego dokonanych na podstawie przedłożonych wniosków roczny przydział na tonokilometr jest większy, niż roczny przydział na tonokilometr dla operatorów statków powietrznych przyznany zgodnie z art. 3e ust. 4 dyrektywy 2003/87/WE. Wzorzec porównawczy na podstawie art. 3e ust. 3 lit. e) dyrektywy 2003/87/WE, określony w decyzji Komisji 2011/638/UE 3 , ma również zastosowanie do dodatkowej specjalnej rezerwy ustanowionej zgodnie z art. 5 decyzji wykonawczej 2014/389/UE uwzględniającej przystąpienie Chorwacji do Unii, na mocy sekcji 10.I pkt 1 lit. a) ppkt (ix) załącznika V do Aktu przystąpienia Chorwacji.
(5) Zgodnie z art. 3f ust. 6 dyrektywy 2003/87/WE wzorzec porównawczy do celów bezpłatnego przydziału uprawnień do emisji gazów cieplarnianych operatorom statków powietrznych na podstawie art. 3f ust. 5 dyrektywy 2003/87/WE ma być tym samym wzorcem, który jest stosowany do przydziału bezpłatnych uprawnień na podstawie art. 3e ust. 4 oraz jest ustanowiony decyzją 2011/638/UE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.128.10 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2016/775 dotycząca wzorca porównawczego do celów bezpłatnego przydziału uprawnień do emisji gazów cieplarnianych operatorom statków powietrznych na podstawie art. 3f ust. 5 dyrektywy 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady |
Data aktu: | 18/05/2016 |
Data ogłoszenia: | 19/05/2016 |
Data wejścia w życie: | 08/06/2016 |