uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 3 i art. 13 ust. 4,
A. PROCEDURA
1. Obowiązujące środki
(1) Rozporządzeniem (WE) nr 599/2009 2 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla określonego w motywie 10 poniżej pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki.
(2) W następstwie dochodzenia w sprawie obejścia środków rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 444/2011 3 Rada rozszerzyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych na przywóz biodiesla wysyłanego z Kanady, zgłoszonego lub niezgłoszonego jako pochodzący z Kanady ("rozszerzone środki").
(3) Po dokonaniu częściowego przeglądu okresowego środków antydumpingowych na przywóz biodiesla pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, rozszerzonych na przywóz biodiesla wysyłanego z Kanady, zgłoszonego lub niezgłoszonego jako pochodzący z Kanady rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 392/2014 4 Rada zamknęła ten częściowy przegląd bez zmiany obowiązujących rozszerzonych środków.
(4) W następstwie przeglądu wygaśnięcia przeprowadzonego zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/1518 5 Komisja Europejska ("Komisja") nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki ("obowiązujące środki").
B. WNIOSEK O DOKONANIE PRZEGLĄDU
(5) Komisja otrzymała następnie wniosek dotyczący częściowego przeglądu okresowego ("wniosek o dokonanie przeglądu") zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego.
(6) Wniosek o przegląd został złożony przez przedsiębiorstwo DSM Nutritional Products Canada Inc. ("wnioskodawca"), producenta eksportującego z Kanady, i ograniczał się do możliwości otrzymania zwolnienia z rozszerzonych środków.
(7) We wniosku o dokonanie przeglądu wnioskodawca stwierdził, że jest rzeczywistym producentem produktu objętego przeglądem i że jest zdolny do produkcji całkowitej ilości tego produktu wysłanego przez niego do Unii od początku okresu objętego dochodzeniem w sprawie obejścia środków, które skutkowało wprowadzeniem rozszerzonych środków.
(8) Ponadto wnioskodawca twierdził, że nie jest powiązany z żadnymi producentami eksportującymi podlegającymi obowiązującym środkom oraz że nie obchodził obowiązujących środków.
C. WSZCZĘCIE CZĘŚCIOWEGO PRZEGLĄDU OKRESOWEGO
(9) Komisja ustaliła, że wniosek o dokonanie przeglądu zawierał wystarczające dowody prima facie uzasadniające wszczęcie częściowego przeglądu okresowego na mocy artykułów 11 ust. 3 i 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. W związku z powyższym w dniu 19 maja 2015 r. Komisja wszczęła dochodzenie zawiadomieniem opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 6 ("zawiadomienie o wszczęciu").
D. PRODUKT OBJĘTY PRZEGLĄDEM
(10) Produktem objętym przeglądem są monoalkilowe estry kwasów tłuszczowych lub parafinowe oleje napędowe będące produktem syntezy lub hydrorafinacji o pochodzeniu niekopalnym, powszechnie nazywane "biodieslem", w formie czystej lub w postaci mieszanki zawierającej wagowo ponad 20 % monoalkilowych estrów kwasów tłuszczowych lub parafinowych olejów napędowych będących produktem syntezy lub hydrorafinacji, o pochodzeniu niekopalnym ("produkt objęty przeglądem" lub "biodiesel"), objęte obecnie kodami ex 1516 20 98, ex 1518 00 91, ex 1518 00 99, ex 2710 19 43, ex 2710 19 46, ex 2710 19 47, ex 2710 20 11, ex 2710 20 15, ex 2710 20 17, ex 3824 90 92, ex 3826 00 10 oraz ex 3826 00 90, pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki.
E. OKRES OBJĘTY DOCHODZENIEM
(11) Okres sprawozdawczy dotyczący obecnego dochodzenia obejmował okres od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 marca 2015 r. ("okres sprawozdawczy"). Dane zgromadzono również w odniesieniu do okresu od dnia 1 kwietnia 2009 r. do końca okresu sprawozdawczego.
F. ZAINTERESOWANE STRONY
(12) Komisja oficjalnie poinformowała wnioskodawcę oraz przedstawicieli Kanady o wszczęciu częściowego przeglądu okresowego. Zainteresowanym stronom umożliwiono przedstawienie opinii na piśmie oraz złożenie wniosku o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu. Zgłosił się jedynie wnioskodawca. Nie wnioskowano o przesłuchanie.
(13) Komisja otrzymała odpowiedź na kwestionariusz od wnioskodawcy, która została zweryfikowana na miejscu w siedzibie wnioskodawcy w Kanadzie.
G. WYNIKI DOCHODZENIA
(14) Przedsiębiorstwo wnioskodawca zostało założone w 1997 r. jako producent suplementów diety zawierających kwas Omega 3.
(15) W toku dochodzenia ustalono, że wnioskodawca jest rzeczywistym producentem biodiesla, będącego produktem ubocznym procesu wytwarzania koncentratów kwasu Omega 3 z oleju rybnego, stanowiącego podstawową działalność wnioskodawcy.
(16) Dochodzenie wykazało również, że wnioskodawca nie jest powiązany z żadnym producentem biodiesla posiadającym siedzibę w Stanach Zjednoczonych Ameryki i podlegającym obowiązującym środkom.
(17) Ponadto podczas dochodzenia potwierdzono, że biodiesel wywożony na rynek unijny był istotnie produkowany przez wnioskodawcę.
(18) Podczas dochodzenia nie ujawniono żadnych dowodów na to, że wnioskodawca dokonał zakupu biodiesla ze Stanów Zjednoczonych Ameryki ani że dokonywał przeładunku biodiesla wyprodukowanego USA w ramach przywozu do Unii.
(19) W świetle powyższych ustaleń zawartych w motywach 14-18 Komisja ustaliła, iż wnioskodawca jest rzeczywistym producentem produktu objętego przeglądem i dlatego powinien zostać zwolniony ze stosowania rozszerzonych środków.
(20) Zainteresowane strony zostały poinformowane o zamiarze przyznania wnioskodawcy przedmiotowego zwolnienia i miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag, które mogłyby spowodować zmianę decyzji o zakończeniu dochodzenia przeglądowego.
(21) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2016 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2016.116.31 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2016/676 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/1518 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych Ameryki w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 |
Data aktu: | 29/04/2016 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2016 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2016 |