Decyzja 2016/630 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

DECYZJA RADY (UE) 2016/630
z dnia 11 kwietnia 2016 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 79 akapit trzeci w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Umowa o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską 1 z dnia 25 maja 2006 r. (zwana dalej "umową o readmisji") weszła w życie dnia 1 czerwca 2007 r.

(2) W art. 19 umowy o readmisji ustanowiono Wspólny Komitet ds. Readmisji odpowiedzialny za zadania określone w tym artykule.

(3) Zgodnie z art. 19 ust. 1 lit. b) umowy o readmisji zadaniem Wspólnego Komitetu ds. Readmisji jest decydowanie w sprawie uzgodnień niezbędnych do jednolitego stosowania umowy o readmisji.

(4) Rozmowy są jednym z przewidzianych w umowie o readmisji elementów procedury readmisji. Zgodnie z art. 9 ust. 4 umowy o readmisji rozmowa powinna zostać zorganizowana, gdy żaden z dokumentów wymienionych w załącznikach 2 i 3 do umowy o readmisji nie może zostać załączony do wniosku o readmisję przez wnioskodawcę.

(5) Pierwsze zalecenie dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy zostało przyjęte przez Wspólny Komitet ds. Readmisji w dniu 2 czerwca 2009 r. Zalecenie to należy doprecyzować przez wydanie drugiego zalecenia, w którym przedstawione zostaną wytyczne dotyczące przypadków, w których termin na zorganizowanie rozmowy nie może zostać dotrzymany, w celu zmiany terminu takiej rozmowy.

(6) Należy zatem ustalić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy.

(7) Zjednoczone Królestwo jest związane umową o readmisji i w związku z tym uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji.

(8) Irlandia jest związana umową o readmisji i w związku z tym uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji.

(9) Dania nie jest związana umową o readmisji ani jej nie stosuje i w związku z tym nie uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł
1.
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy art. 19 umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do przyjęcia zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy, oparte jest na projekcie zalecenia Wspólnego Komitetu ds. Readmisji dołączonym do niniejszej decyzji.
2.
Przedstawiciele Unii we Wspólnym Komitecie ds. Readmisji mogą, bez konieczności przyjmowania przez Radę kolejnej decyzji, uzgodnić niewielkie poprawki techniczne w projekcie zalecenia Wspólnego Komitetu ds. Readmisji.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 11 kwietnia 2016 r.

W imieniu Rady
M.H.P. VAN DAM
Przewodniczący

PROJEKT

ZALECENIE NR 2 WSPÓLNEGO KOMITETU DS. READMISJI USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY O READMISJI MIĘDZY WSPÓLNOTĄ EUROPEJSKĄ A FEDERACJĄ ROSYJSKĄ Z DNIA 25 MAJA 2006 R.

z dnia ...

dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

KOMITET,

Odnosząc się do Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską z dnia 25 maja 2006 r. (zwanej dalej "umową o readmisji"), w szczególności do jej art. 19 ust. 1 i art. 6 ust. 3 regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu ds. Readmisji z dnia 25 lipca 2007 r.,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozmowy są jednym z elementów procedury readmisji przewidzianym w umowie o readmisji i zgodnie z art. 9 ust. 4 powinny zostać zorganizowane, gdy żaden z dokumentów wymienionych w załącznikach 2 i 3 do umowy o readmisji nie może zostać załączony do wniosku o readmisję przez wnioskodawcę.

(2) Zalecenie nr 1 Wspólnego Komitetu ds. Readmisji dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmów zostało przyjęte w dniu 2 czerwca 2009 r. przez Komitet (zwane dalej "zaleceniem nr 1").

(3) Zgodnie z art. 20 ust. 1 lit. f) umowy o readmisji szczegółowe uzgodnienia dotyczące terminu rozpatrywania wniosków o readmisję mogą zostać zawarte w protokołach wykonawczych,

ZALECA CO NASTĘPUJE:

1. Zgodnie z pkt 2 zalecenia nr 1, jeżeli termin na zorganizowanie rozmowy nie jest określony w odpowiednich protokołach wykonawczych zawartych między Federacją Rosyjską a państwami członkowskimi Unii Europejskiej, rozmowa powinna się odbyć w ciągu 10 dni kalendarzowych od daty otrzymania wniosku o readmisję, o którym mowa w pkt 1 zalecenia nr 1.

2. W przypadku gdy rozmowa nie została zorganizowana w terminie, o którym mowa w pkt 1 niniejszego zalecenia, lub w przypadku niedoprowadzenia osoby na rozmowę, państwo wnioskodawca i państwo rozpatrujące wniosek powinny nawiązać niezbędne kontakty i dokonać niezbędnych uzgodnień, aby bezzwłocznie zorganizować rozmowę.

3. Jeżeli w terminie określonym na zorganizowanie rozmowy państwo wnioskodawca powiadomi państwo rozpatrujące wniosek o wstrzymaniu doprowadzenia osoby na rozmowę, termin, o którym mowa w pkt 1 niniejszego zalecenia, lub, w stosownych przypadkach, termin przewidziany w odpowiednim protokole wykonawczym powinien zostać przedłużony do dnia podanego w powiadomieniu.

4. Termin na zorganizowanie rozmowy, uwzględniający okoliczności, o których mowa w pkt 3 niniejszego zalecenia, nie powinien przekraczać 60 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku o readmisję, chyba że szczególne okoliczności sprawy uzasadniają zorganizowanie rozmowy po tym terminie.

W imieniu Federacji Rosyjskiej W imieniu Unii Europejskiej
1 Dz.U. L 129 z 17.5.2007, s. 40.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.110.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2016/630 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy
Data aktu: 11/04/2016
Data ogłoszenia: 26/04/2016