DECYZJA RADY (UE) 2015/397
z dnia 5 marca 2015 r.
określająca stanowisko, które ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej we właściwych komitetach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do propozycji poprawek do regulaminów ONZ nr 3, 7, 13, 19, 23, 37, 38, 41, 43, 45, 48, 50, 51, 53, 55, 59, 75, 78, 86, 98, 99, 106, 107, 110, 112, 113, 117, 119, 123, 128 i 129, w sprawie poprawki 2 do ogólnego przepisu technicznego ONZ nr 3 w odniesieniu do hamowania motocykli oraz w sprawie poprawki 3 do ogólnego przepisu technicznego ONZ nr 4 w odniesieniu do procedury certyfikacji pojazdów ciężarowych według ogólnoświatowego zharmonizowanego cyklu badań
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z decyzją Rady 97/836/WE 1 Unia przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych ("EKG ONZ") dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("zrewidowane Porozumienie z 1958 r.").
(2) Zgodnie z decyzją Rady 2000/125/WE 2 Unia przystąpiła do Porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub stosowane w pojazdach kołowych ("porozumienie równoległe").
(3) Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE 3 zastąpiono systemy homologacji państw członkowskich unijną procedurą homologacji oraz ustanowiono zharmonizowane ramy obejmujące przepisy administracyjne i ogólne wymagania techniczne odnoszące się do wszystkich nowych pojazdów, układów, części i oddzielnych zespołów technicznych. Dyrektywą tą włączono regulaminy ONZ do unijnego systemu homologacji typu, bądź jako wymagania dotyczące homologacji typu, bądź jako przepisy alternatywne wobec przepisów Unii. Od czasu przyjęcia tej dyrektywy regulaminy ONZ w coraz większym stopniu zastępują przepisy Unii w ramach unijnego systemu homologacji typu.
(4) W świetle doświadczenia i rozwoju technicznego należy dostosować wymagania odnoszące się do niektórych elementów lub cech objętych regulaminami ONZ nr 3, 7, 13, 19, 23, 37, 38, 41, 43, 45, 48, 50, 51, 53, 55, 59, 75, 78, 86, 98, 99, 106, 107, 110, 112, 113, 117, 119, 123, 128, 129, ogólnym przepisem technicznym ONZ nr 3 w odniesieniu do hamowania motocykli oraz ogólnym przepisem technicznym ONZ nr 4 w odniesieniu do procedury certyfikacji pojazdów ciężarowych według ogólnoświatowego zharmonizowanego cyklu badań.
(5) Należy zatem określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w Komitecie Administracyjnym Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz w Komitecie Wykonawczym Porozumienia Równoległego w odniesieniu do przyjęcia tych aktów ONZ,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: