uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 1 ,
uwzględniając rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1268/2012 z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zasad stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii 2 , w szczególności jego art. 144,
(1) Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 ustanawia panel do centralnej oceny sytuacji, o których mowa w art. 106 ust. 1, oraz do przyjmowania odpowiednich zaleceń ("panel").
(2) W art. 108 ust. 7 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 966/2012 ustanawia się skład panelu i przewiduje, że panel wspiera stały sekretariat zapewniany przez Komisję.
(3) W art. 144 rozporządzenia delegowanego (UE) nr 1268/2012 określa się organizację i skład zespołu, procedurę mianowania jego przewodniczącego oraz zarządzania konfliktami interesów. Artykuł 144 ust. 5 stanowi, że Komisja przyjmuje regulamin zespołu.
(4) Właściwe jest określenie procedury mianowania i odwoływania przewodniczącego oraz ustanowienie przepisów dotyczących zastępowania go w razie nieobecności lub niemożności wykonywania obowiązków.
(5) Należy ustanowić szczegółowe zasady dotyczące składu panelu odnośnie do każdego przypadku, w szczególności w kwestii wyznaczenia dwóch stałych członków, ich zastępców oraz dodatkowego członka reprezentującego urzędnika zatwierdzającego.
(6) W interesie należytego zarządzania zespołem właściwe jest określenie dalszych funkcji wspierających, jakie ma zapewniać sekretariat w ramach postępowania.
(7) Należy jaśniej określić procedurę wnoszenia sprawy do panelu, w szczególności w odniesieniu do minimalnej zawartości wniosku urzędnika zatwierdzającego.
(8) W interesie podmiotów gospodarczych należy wyjaśnić praktyczne ustalenia dotyczące zapewnienia przestrzegania ich prawa do bycia wysłuchanym.
(9) Właściwe jest określenie praktycznych ustaleń dotyczących ścisłej współpracy między zespołem a Europejskim Urzędem ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w świetle ustaleń dotyczących współpracy administracyjnej i sprawnej wymiany informacji między Komisją i OLAF-em.
(10) Właściwe jest wyjaśnienie zasad przyjmowania zaleceń panelu.
(11) Wszelkie przetwarzanie danych osobowych przez panel i jego sekretariat ma być przeprowadzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 .
(12) Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 4 powinno mieć zastosowanie do zaleceń przyjętych przez panel,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.342.57 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2015/2463 w sprawie regulaminu panelu, o którym mowa w art. 108 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 |
Data aktu: | 18/12/2015 |
Data ogłoszenia: | 29/12/2015 |
Data wejścia w życie: | 30/12/2015 |