uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 551/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie organizacji i użytkowania przestrzeni powietrznej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzeniem w sprawie przestrzeni powietrznej) 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 4,
(1) Zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 677/2011 2 , menedżer sieci powołuje Radę ds. Zarządzania Siecią w celu przyjmowania środków dotyczących zarządzania funkcjami sieciowymi oraz monitorowania ich skuteczności. Rozporządzenie to stanowi, że przedstawiciele niektórych organizacji są posiadającymi prawo głosu członkami Rady ds. Zarządzania Siecią, każdy członek ma zastępcę, a wspomniani członkowie i ich zastępcy są mianowani na podstawie propozycji przedstawianych przez zainteresowane organizacje. Przewiduje ono również, że Rada posiada przewodniczącego, który jest jednym z jej członków.
(2) Zgodnie z regulaminem wewnętrznym Rady ds. Zarządzania Siecią przewodniczący, posiadający prawo głosu członkowie i ich zastępcy są powoływani na okres obowiązywania jednego okresu odniesienia systemu skuteczności działania, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 . Zgodnie z art. 7 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 691/2010 4 , drugi okres odniesienia biegnie od dnia 1 stycznia 2015 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
(3) W lutym i marcu 2015 r. zainteresowane organizacje zaproponowały kandydatów na swoich przedstawicieli w Radzie ds. Zarządzania Siecią.
(4) Zgodnie z tymi propozycjami należy teraz mianować posiadających prawo głosu i nieposiadających go członków i ich zastępców, a także przewodniczącego Rady ds. Zarządzania Siecią na czas trwania drugiego okresu odniesienia.
(5) Dla zapewnienia jasności i przejrzystości należy uchylić decyzję Komisji C(2012) 9613 dotyczącą mianowania przewodniczącego, posiadających prawo głosu członków i ich zastępców w Radzie ds. Zarządzania Siecią na czas trwania pierwszego okresu odniesienia.
(6) Biorąc pod uwagę, że drugi okres odniesienia rozpoczął się dnia 1 stycznia 2015 r. i nominacje przewidziane w niniejszej decyzji powinny dotyczyć tego okresu, niniejsza decyzja powinna wejść w życie następnego dnia po jej opublikowaniu i być stosowana z mocą wsteczną od dnia 1 stycznia 2015 r.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 549/2004,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 27 listopada 2015 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.316.9 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2015/2224 w sprawie mianowania przewodniczącego, członków i ich zastępców w Radzie ds. Zarządzania Siecią do funkcji sieciowych zarządzania ruchem lotniczym na drugi okres odniesienia |
Data aktu: | 27/11/2015 |
Data ogłoszenia: | 02/12/2015 |