uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (UE) nr 228/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 marca 2013 r. ustanawiające szczególne środki w dziedzinie rolnictwa na rzecz regionów najbardziej oddalonych w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 247/2006 1 , a w szczególności jego art. 12 ust. 2 akapit drugi, art. 19 ust. 4 akapit trzeci, art. 21 ust. 3, art. 27 ust. 2 akapit drugi i art. 30 ust. 4,
(1) Rozporządzenie (UE) nr 228/2013 uchyliło i zastąpiło rozporządzenie Rady (WE) nr 247/2006 2 . Rozporządzenie (UE) nr 228/2013 upoważnia Komisję do przyjmowania aktów delegowanych i wykonawczych. W celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania systemu w nowych ramach prawnych niektóre przepisy muszą zostać przyjęte w drodze takich aktów. Nowe przepisy powinny zastąpić przepisy wykonawcze do rozporządzenia Komisji (WE) nr 793/2006 3 .
(2) W celu zapewnienia, aby podmioty gospodarcze w pełni wykorzystywały swoje uprawnienia do korzystania ze szczególnego systemu dostaw, należy określić warunki ich wpisywania do rejestru operatorów. Zarejestrowane podmioty powinny mieć prawo do korzystania z systemu, pod warunkiem, że wypełniają one obowiązki określone w przepisach unijnych i krajowych. Wnioskujący powinien mieć prawo do rejestracji, o ile spełnia on pewną liczbę obiektywnych wymagań związanych z zarządzaniem systemem.
(3) W celu wspierania wprowadzania produktów do obrotu poza regionem, w którym zostały wyprodukowane, należy ustalić warunki określania kwoty pomocy przyznawanej takim produktom i, w stosownych przypadkach, warunki ustalania ilości produktów objętych tą pomocą. W związku z tym, należy ustanowić dodatkowe przepisy dotyczące wsparcia dla wprowadzania do obrotu niektórych produktów lokalnych określające warunki ustalania maksymalnej kwoty pomocy, która ma zostać przyznana, oraz maksymalnej ilości produktów, która może zostać objęta pomocą.
(4) W celu zwiększenia wiedzy o przetworzonych i nieprzetworzonych produktach rolnych wysokiej jakości charakterystycznych dla regionów najbardziej oddalonych Unii oraz zwiększenia ich konsumpcji, organizacje handlowe w tych regionach powinny zaproponować warunki używania znaku graficznego, a w szczególności sporządzić wykaz nieprzetworzonych i przetworzonych produktów rolnych, które mogą być nim opatrzone, zdefiniować cechy jakościowe, sposoby produkcji, opakowania i wytwarzanie produktów przetworzonych. Warunki te należy określić w powiązaniu z normami istniejącymi w przepisach unijnych lub, w przypadku ich braku, w przepisach międzynarodowych, lub poprzez odniesienie do tradycyjnych sposobów uprawy i produkcji.
(5) W celu jak najlepszego wykorzystania znaku graficznego udostępnionego wytwórcom produktów wysokiej jakości charakterystycznych dla regionów najbardziej oddalonych, oraz w trosce o uproszczenie i skuteczność zarządzania i kontroli prawo do używania znaku graficznego powinno być przyznawane podmiotom gospodarczym mającym siedzibę w tych regionach i bezpośrednio odpowiedzialnym za produkcję, pakowanie wprowadzanie do obrotu i wytwarzanie przedmiotowych produktów i które zobowiązują się do przestrzegania pewnych zobowiązań.
(6) W celu umożliwienia podmiotom gospodarczym korzystania ze zwolnienia z przywozowych należności celnych w odniesieniu do młodych samców bydła pochodzących z państw trzecich i przeznaczonych na opas i do konsumpcji we francuskich departamentach zamorskich lub na Maderze, o których mowa w art. 27 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 228/2013, należy określić warunki tego zwolnienia. Zwolnienie powinno być ograniczone do młodych samców bydła przeznaczonych do tuczenia przez okres co najmniej 120 dni w danym regionie najbardziej oddalonym i powinno wiązać się z wniesieniem zabezpieczenia.
(7) W celu zapewnienia uzasadnionego i proporcjonalnego podziału finansowania w odniesieniu do badań, projektów demonstracyjnych, szkoleń i pomocy technicznej należy określić warunki ustalania maksymalnej kwoty rocznej, którą można przydzielić na te środki.
(8) Z uwagi na przejrzystość i pewność prawa należy uchylić rozporządzenie (WE) nr 793/2006.
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 6 listopada 2013 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.63.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 179/2014 uzupełniające rozporządzenie (UE) nr 228/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do rejestru podmiotów gospodarczych, kwoty pomocy z tytułu wprowadzania produktów do obrotu poza regionem, znaku graficznego, zwolnienia z przywozowych należności celnych w odniesieniu do niektórych sztuk bydła i finansowania niektórych środków odnoszących się do szczególnych środków w dziedzinie rolnictwa na rzecz regionów najbardziej oddalonych Unii Europejskiej |
Data aktu: | 06/11/2013 |
Data ogłoszenia: | 04/03/2014 |
Data wejścia w życie: | 07/03/2014 |