uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego 1 , w szczególności jego art. 46 ust. 3 lit. b), art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 2, art. 61 ust. 2, art. 65 ust. 2 oraz art. 67 ust. 1,
(1) Aby zapewnić prawidłowe stosowanie rozporządzenia (UE) nr 650/2012, należy ustanowić szereg formularzy.
(2) Zgodnie z Protokołem nr 21 w sprawie stanowiska Zjednoczonego Królestwa i Irlandii w odniesieniu do przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, załączonym do Traktatu o Unii Europejskiej i do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, wspomniane państwa członkowskie nie uczestniczyły w przyjęciu rozporządzenia (UE) nr 650/2012. Zjednoczone Królestwo i Irlandia nie uczestniczą zatem w przyjęciu niniejszego rozporządzenia.
(3) Zgodnie z art. 1 i 2 Protokołu nr 22 w sprawie stanowiska Danii, załączonego do Traktatu o Unii Europejskiej i do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, Dania nie uczestniczy w przyjęciu niniejszego rozporządzenia i nie jest nim związana ani go nie stosuje.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. dziedziczenia,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dnia 17 sierpnia 2015 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
FORMULARZ I
ZAŚWIADCZENIE dotyczące orzeczenia w sprawie spadkowej (Art. 46 ust. 3 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego (1) | |
1. Państwo członkowskie pochodzenia (*)
| |
2. Sąd lub właściwy organ wydający zaświadczenie 2.1. Nazwa i oznaczenie sądu lub organu *: .................................................................................................................................. 2.2. Adres 2.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa*: ......................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. 2.2.2. Miejscowość i kod pocztowy*: .............................................................................................................................................. 2.3. Numer telefonu*: ......................................................................................................................................................................... 2.4. Faks: ............................................................................................................................................................................................... 2.5. E-mail: ........................................................................................................................................................................................... 2.6. Inne istotne informacje (proszę określić): ............................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. | |
3. Sąd (2), który wydał orzeczenie (należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy jest to inny organ niż organ, o którym mowa w sekcji 2). 3.1. Nazwa i oznaczenie sądu*: ................................................................................................................................................. 3.2. Adres 3.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa*: .................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................. 3.2.2. Miejscowość i kod pocztowy*: ........................................................................................................................................ 3.3. Numer telefonu*: .................................................................................................................................................................... 3.4. Faks: .......................................................................................................................................................................................... 3.5. E-mail:........................................................................................................................................................................................ | |
4. | Orzeczenie |
4.1. | Data (dd/mm/rrrr) wydania orzeczenia (*): ......................................................................................................... |
4.2. | Sygnatura orzeczenia (*): .................................................................................................................................... |
4.3. | Strony postępowania (3) |
4.3.1. | Strona A |
4.3.1.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ......................................................................................... ....................................................................................................................................................................................... |
4.3.1.2. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ..................................................................... |
4.3.1.3. | Numer identyfikacyjny (4) |
4.3.1.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ................................................................................................................. |
4.3.1.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ...................................................................................................................... |
4.3.1.3.3. | Numer w rejestrze organizacji: ............................................................................................................................. |
4.3.1.3.4. | Inny (proszę określić): .......................................................................................................................................... |
4.3.1.4. | Adres |
4.3.1.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: ............................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
4.3.1.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: .................................................................................................................................... |
4.3.1.4.3. | Państwo |
|
|
4.3.1.5. | E-mail: ....................................................................................................................................................................... |
4.3.1.6. | Rola w postępowaniu (*) |
4.3.1.6.1. | |
4.3.1.6.2. | |
4.3.1.6.3. | |
4.3.1.7. | Status w sprawie spadkowej (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę Pól) (*) |
4.3.1.7.1. | |
4.3.1.7.2. | |
4.3.1.7.3. | |
4.3.1.7.4. | |
4.3.1.7.5. | |
4.3.2. | Strona B |
4.3.2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ......................................................................................... .............................................................................................................................................................................. |
4.3.2.2. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ..................................................................... |
4.3.2.3. | Numer identyfikacyjny (4) |
4.3.2.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ................................................................................................................. |
4.3.2.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ...................................................................................................................... |
4.3.2.3.3. | Numer w rejestrze organizacji: ............................................................................................................................. |
4.3.2.3.4. | Inny (proszę określić): .......................................................................................................................................... |
4.3.2.4. | Adres |
4.3.2.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: ............................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
4.3.2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: .................................................................................................................................... |
4.3.2.4.3. | Państwo |
|
|
4.3.2.5. | E-mail: ....................................................................................................................................................................... |
4.3.2.6. | Rola w postępowaniu (*) |
4.3.2.6.1. | |
4.3.2.6.2. | |
4.3.2.6.3. | |
4.3.2.7. | Status w sprawie spadkowej (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę Pól) (*) |
4.3.2.7.1. | |
4.3.2.7.2. | |
4.3.2.7.3. | |
4.3.2.7.4. | |
4.3.2.7.5. | |
4.4. | Orzeczenie wydano zaocznie (*) |
4.4.1. | |
4.4.2. | |
4.5. | Czy występuje się o wpis do rejestru publicznego? |
4.5.1. | |
4.5.2. | |
4.6. | Jeżeli w pkt 4.5.1. zaznaczono pole "Tak", orzeczenie nie podlega już zwyczajnemu środkowi zaskarżenia ani żadnemu odwołaniu do sądu ostatniej instancji: |
4.6.1. | |
4.6.2. | |
5. | Wykonalność orzeczenia |
5.1. | Czy występuje się o wydanie zaświadczenia w celu wykonania orzeczenia w innym państwie członkowskim? (*) |
5.1.1. | |
5.1.2. | |
5.1.3. | |
5.2. | Jeżeli w pkt 5.1.1. zaznaczono pole "Tak", orzeczenie jest wykonalne w państwie członkowskim pochodzenia bez konieczności spełnienia dodatkowych warunków (*) |
5.2.1. |
..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
5.2.2. |
..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
5.2.3. | Zobowiązanie (zobowiązania) jest (są) wykonalne wobec następującej osoby (następujących osób): |
5.2.3.1. | |
5.2.3.2. | |
5.2.3.3. | |
6. | Odsetki |
6.1. | Czy występuje się o zasądzenie odsetek? (*) |
6.1.1. | |
6.1.2. | |
6.2. | Należy wypełnić, jeżeli w pkt 6.1.1. zaznaczono pole "Tak" (*) |
6.2.1. | Odsetki |
6.2.1.1. | |
6.2.1.2. | |
6.2.1.2.1. |
Odsetki należne od: ...................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: ....................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
6.2.1.2.2. | |
6.2.1.2.3. | |
6.2.1.2.3.1. | |
6.2.1.2.3.2. |
krajowego banku centralnego: ......) obowiązujące w dniu: ................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) |
6.2.2. |
Odsetki ustawowe do obliczenia zgodnie z (proszę podać odpowiednie przepisy ustawowe): ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
6.2.2.1. | Odsetki należne od: ........................................ (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: .................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
6.2.2.2. | Metoda obliczania odsetek |
6.2.2.2.1. | |
6.2.2.2.2. |
krajowego banku centralnego: ) obowiązujące w dniu: (data (dd/mm/rrrr) |
6.2.2.2.2.1. | |
6.2.2.2.2.2. | |
6.2.3. |
Kapitalizacja odsetek (proszę określić): ................................................................................................................................. ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
6.2.4. |
Waluta
|
7. | Koszty lub wydatki |
7.1. | Strony, którym przyznano całkowitą lub częściową pomoc prawną: |
7.1.1. | |
7.1.2. | |
7.1.3. | |
7.2. | Strony, którym przyznano zwolnienie od kosztów i wydatków: |
7.2.1. | |
7.2.2. | |
7.2.3. | |
7.3. 7.3.1. 7.3.2. |
Czy występuje się o zasądzenie kosztów lub wydatków? (*)
|
7.4. | Jeżeli w pkt 7.3.1. zaznaczono pole "Tak", koszty lub wydatki zasądzono od następującej strony (następujących stron), wobec której (którym) występuje się o wykonanie orzeczenia (*) |
7.4.1. | |
7.4.2. | |
7.4.3. | |
7.4.4. | |
7.4.4.1. | |
7.4.4.2. | |
7.5. | Jeżeli w pkt 7.3.1. zaznaczono pole "Tak", koszty lub wydatki, w odniesieniu do których występuje się o zasądzenie, są następujące (jeżeli koszty lub wydatki można odzyskać od kilku osób, należy oddzielnie wstawić podział dla każdej z nich) (*) |
7.5.1. |
..................................................................................................................................................................................... |
7.5.2. | |
7.5.3. | |
7.5.3.1. | |
7.5.3.2. | |
7.5.3.3. | |
7.5.3.4. | |
7.5.4. |
..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
7.6. | Należy wypełnić, jeżeli w pkt 7.3.1. zaznaczono pole "Tak" (*) |
7.6.1. | Odsetki od kosztów lub wydatków |
7.6.1.1. | |
7.6.1.2. | |
7.6.1.2.1. | Odsetki należne od: ......................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) .................................. do: (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
7.6.1.2.2. | |
7.6.1.2.3. | |
7.6.1.2.3.1. | |
7.6.1.2.3.2. |
krajowego banku centralnego: ............................) obowiązujące w dniu: .......................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) |
7.6.2. Odsetki ustawowe do obliczenia zgodnie z (proszę podać odpowiednie przepisy ustawowe): | |
..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... | |
7.6.2.1. Odsetki należne od: ......................................................................................... (data (dd/mm/yyyy) lub zdarzenie) do: ............................................................. (data (dd/mm/yyyy) lub zdarzenie) (5) | |
7.6.2.2. Metoda obliczania odsetek | |
7.6.2.2.1. | |
7.6.2.2.2. krajowego banku centralnego: ..................................) obowiązujące w dniu: ............................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) | |
7.6.3. Kapitalizacja odsetek (proszę określić): | |
Waluta
| |
Jeżeli zostały dołączone dodatkowe karty, należy podać całkowitą liczbę stron (*): ................................ Sporządzono w (*): ........................... dnia (*): ................................. (dd/mm/rrrr) Podpis lub pieczęć sądu lub właściwego organu wydającego zaświadczenie (*): ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
(*) Informacje obowiązkowe.
(1) Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 107.
(2) Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 650/2012 definicja terminu "sąd" obejmuje w określonych okolicznościach oprócz organów sądowych także inne organy oraz przedstawicieli zawodów prawniczych właściwych w sprawach spadkowych, którzy wykonują funkcje sądowe lub działają na podstawie przekazania uprawnień przez organ sądowy lub działają pod kontrolą organu sądowego. Wykaz wspomnianych innych organów i przedstawicieli zawodów prawniczych opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(3) Jeżeli orzeczenie dotyczy większej liczby stron niż dwie, należy dołączyć dodatkową kartę.
(4) Proszę podać odpowiedni numer, jeżeli dotyczy.
(5) W przypadku większej liczby okresów niż jeden należy dodać liczbę koniecznych okresów.
(6) Punkt ten obejmuje również sytuacje, w których koszty lub wydatki zasądza się w oddzielnym orzeczeniu.
FORMULARZ II
ZAŚWIADCZENIE dotyczące dokumentu urzędowego w sprawie spadkowej (Art. 59 ust. 1 i art. 60 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego (1) | |
1. Państwo członkowskie pochodzenia (*)
| |
2. Organ, który sporządził dokument urzędowy i który wydaje zaświadczenie 2.1. Nazwa i oznaczenie organu *: ............................................................................................................................................... 2.2. Adres 2.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa*: ...................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................... 2.2.2. Miejscowość i kod pocztowy*: ........................................................................................................................................... 2.3. Numer telefonu*: ...................................................................................................................................................................... 2.4. Faks: ............................................................................................................................................................................................ 2.5. E-mail: ......................................................................................................................................................................................... 2.6. Inne istotne informacje (proszę określić): ............................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................... | |
3. Dokument urzędowy | |
3.1. Data (dd/mm/rrrr) sporządzenia dokumentu urzędowego (*): ...................................................................................................... | |
3.2. Numer referencyjny dokumentu urzędowego: ................................................................................................................................. | |
3.3. Data (dd/mm/rrrr): | |
3.3.1. rejestracji w rejestrze w państwie członkowskim pochodzenia LUB ........................................................................................ | |
3.3.2. przedłożenia dokumentu urzędowego w rejestrze w państwie członkowskim pochodzenia ............................................... | |
(3.3.1 lub 3.3.2 należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy data ta jest inna niż data wskazana w pkt 3.1. i jeżeli datą rejestracji/przedłożenia w rejestrze określa się skutki prawne danego dokumentu) | |
3.3.3. Strony postępowania: ........................................................................................................................................................................ | |
3.4. Parties to the authentic instrument (2) | |
3.4.1. Strona А | |
3.4.1.1. Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................................................. | |
3.4.1.2. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ............................................................................................................................................... | |
3.4.1.3. Numer identyfikacyjny (4) | |
3.4.1.3.1. Numer w systemie ewidencji ludności: ..................................................................................................................................... | |
3.4.1.3.2. Numer ubezpieczenia społecznego: .......................................................................................................................................... | |
3.4.1.3.3. Numer w rejestrze organizacji: .................................................................................................................................................. | |
3.4.1.3.4. Inny (proszę określić): ................................................................................................................................................................. | |
3.4.1.4. Adres | |
3.4.1.4.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa: .............................................................................................................................................. | |
3.4.1.4.2. Miejscowość i kod pocztowy: .................................................................................................................................................... | |
3.4.1.4.3. Państwo
| |
3.4.1.5. Status strony A (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę pól)* | |
3.4.1.5.1. | |
3.4.1.5.2. | |
3.4.1.5.3. | |
3.4.1.5.4. | |
3.4.1.5.5. | |
3.4.1.5.6. | |
3.4.2. Strona В | |
3.4.2.1. Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... | |
3.4.2.2. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ............................................................................................................... | |
3.4.2.3. Numer identyfikacyjny3 | |
3.4.2.3.1. Numer w systemie ewidencji ludności: .................................................................................................................................... | |
3.4.2.3.2. Numer ubezpieczenia społecznego: ......................................................................................................................................... | |
3.4.2.3.3. Numer w rejestrze organizacji: .................................................................................................................................................. | |
3.4.2.3.4. Inny (proszę określić): ................................................................................................................................................................. | |
3.4.2.4. Adres | |
3.4.2.4.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa: .............................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................................................ | |
"3.4.2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: ............................................................................................................... |
3.4.2.4.3. | Państwo |
|
|
3.4.2.5. | Status strony В (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę pól) (*) |
3.4.2.5.1. | |
3.4.2.5.2. | |
3.4.2.5.3. | |
3.4.2.5.4. | |
3.4.2.5.5. | |
3.4.2.5.6. | |
4. | Przyjmowanie dokumentu urzędowego (art. 59 rozporządzenia (UE) nr 650/2012) |
4.1. | Czy występuje się o przyjęcie dokumentu urzędowego? (*) |
4.1.1. | |
4.1.2. | |
4.2. | Autentyczność dokumentu (*należy wypełnić, jeżeli w pkt 4.1.1. zaznaczono pole "Tak") |
4.2.1. | |
4.2.1.1. | Szczególne skutki dowodowe dotyczą następujących elementów (*): |
4.2.1.1.1. | |
4.2.1.1.2. | |
4.2.1.1.3. | |
4.2.1.1.4. | |
4.2.1.1.5. | |
4.2.1.1.6. | |
4.2.1.1.7. |
..................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................... |
4.2.2. | Zgodnie z przepisami prawa państwa członkowskiego pochodzenia dokument urzędowy przestaje wywoływać skutki dowodowe na podstawie (proszę zaznaczyć, jeżeli dotyczy): |
4.2.2.1. | |
4.2.2.1.1. | |
4.2.2.1.2. |
............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................... |
4.2.2.2. |
............................................................................................................................................................................................ |
4.2.3. | |
4.3. | Czynności prawne i stosunki prawne stwierdzone w dokumencie urzędowym (*) jeżeli w pkt 4.1.1. zaznaczono pole " Tak") |
4.3.1. | Zgodnie z informacjami posiadanymi przez organ dokument urzędowy (*): |
4.3.1.1. | |
4.3.1.2. |
............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
4.3.2. |
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. |
5. | Inne informacje |
5.1. | W państwie członkowskim pochodzenia dokument urzędowy stanowi ważny dokument do celów dokonywania wpisów prawa do nieruchomości lub ruchomości do rejestrów tego państwa członkowskiego (4). |
5.1.1. |
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... |
5.1.2. | |
6. | Wykonalność dokumentu urzędowego (art. 60 rozporządzenia (UE) nr 650/2012) |
6.1. | Czy występuje się o wykonanie dokumentu urzędowego? (*) |
6.1.1. | |
6.1.2. | |
6.2. | Jeżeli w pkt 6.1.1. zaznaczono pole "Tak", to czy dokument urzędowy jest wykonalny w państwie członkowskim pochodzenia bez konieczności spełnienia dodatkowych warunków? (*) |
6.2.1. |
............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
6.2.2. |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
6.2.3. | |
6.2.3.1. | |
6.2.3.2. | |
6.2.3.3. | |
7. | Odsetki |
7.1. | Czy występuje się o zasądzenie odsetek? (*) |
7.1.1. | |
7.1.2. | |
7.2. | Należy wypełnić, jeżeli w pkt 7.1.1. zaznaczono pole "Tak" (*) |
7.2.1. | Odsetki |
7.2.1.1. | |
7.2.1.2. | |
7.2.1.2.1. |
Odsetki należne od: .......................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: ................................................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
7.2.1.2.2. | |
7.2.1.2.3. | |
7.2.1.2.3.1. | |
7.2.2. |
Odsetki ustawowe do obliczenia (proszę podać odpowiednie przepisy ustawowe) ........................................... ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
7.2.2.1. |
Odsetki należne od: .......................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: ................................................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
7.2.2.2. | Metoda obliczania odsetek |
7.2.2.2.1. | |
7.2.2.2.2. krajowego banku centralnego: ............................) obowiązujące w dniu: .......................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) | |
7.2.3. Kapitalizacja odsetek (proszę określić): ......................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ | |
7.2.4. Waluta
| |
Jeżeli zostały dołączone dodatkowe karty, należy podać całkowitą liczbę stron (*): ................................................................. Sporządzono w (*): ........................................... dnia (*): ...................................... (dd/mm/rrrr) ......................................................... Podpis lub pieczęć organu wydającego zaświadczenie (*): ................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................ |
(1) Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 107.
(2) Jeżeli dokument urzędowy dotyczy większej liczby stron postępowania niż dwie, należy dołączyć dodatkową kartę.
(3) Proszę podać odpowiedni numer, jeżeli dotyczy.
(4) Dokonywanie wpisu prawa do nieruchomości lub ruchomości do rejestru podlega przepisom prawa państwa członkowskiego, w którym prowadzony jest dany rejestr.
(5) W przypadku większej liczby okresów niż jeden należy dodać liczbę koniecznych okresów.
FORMULARZ III
ZAŚWIADCZENIE dotyczące ugody sądowej w sprawie spadkowej (Art. 61 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego (1) | |
1. Państwo członkowskie pochodzenia (*)
| |
2. Sąd, który zatwierdził ugodę sądową lub przed którym została ona zawarta i który wydaje zaświadczenie | |
2.1. Nazwa i oznaczenie sądu (2) (*): ...................................................................................................................................... | |
2.2. Adres | |
2.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ............................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | |
2.2.2. Miejscowość i kod pocztowy (*): .................................................................................................................................. | |
2.3. Numer telefonu (*): ............................................................................................................................................................. | |
2.4. Faks ........................................................................................................................................................................................ | |
2.5. E-mail: ................................................................................................................................................................................... | |
2.6. Inne istotne informacje (proszę określić): ....................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | |
3. Ugoda sądowa | |
3.1. Data (dd/mm/rrrr) zawarcia ugody sądowej (*): .......................................................................................................... | |
3.2. Sygnatura ugody sądowej (*) ........................................................................................................................................... | |
3.3. Strony ugody sądowej (3): ................................................................................................................................................. | |
3.3.1. Strona A | |
3.3.1.1. Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ............................................................................................. ......................................................................................................................................................................................................... | |
3.3.1.2. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: .......................................................................................... | |
3.3.1.3. | Numer identyfikacyjny (4) |
3.3.1.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ................................................................................................................. |
3.3.1.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ...................................................................................................................... |
3.3.1.3.3. | Numer w rejestrze organizacji: ............................................................................................................................. |
3.3.1.3.4. | Inny (proszę określić): .......................................................................................................................................... |
3.3.1.4. | Adres |
3.3.1.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
3.3.1.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: ............................................................................................................................... |
3.3.1.4.3. | Państwo: |
|
|
3.3.1.5. | E-mail: ........................................................................................................................................................................ |
3.3.1.6. | Rola w postępowaniu (*) |
3.3.1.6.1. | |
3.3.1.6.2. | |
3.3.1.6.3. | |
3.3.1.7. | Status w sprawie spadkowej (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę Pól) (*) |
3.3.1.7.1. | |
3.3.1.7.2. | |
3.3.1.7.3. | |
3.3.1.7.4. | |
3.3.1.7.5. | |
3.3.2. | Strona В |
3.3.2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ........................................................................................ ...................................................................................................................................................................................... |
3.3.2.2. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ............................................................................ |
3.3.2.3. | Numer identyfikacyjny |
3.3.2.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ................................................................................................................. |
3.3.2.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ...................................................................................................................... |
3.3.2.3.3. | Numer w rejestrze organizacji: ............................................................................................................................. |
3.3.2.3.4. | Inny (proszę określić): .......................................................................................................................................... |
3.3.2.4. | Adres |
3.3.2.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................... |
3.3.2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: ............................................................................................................................... |
3.3.2.4.3. |
Państwo
|
3.3.2.5. | E-mail: .................................................................................................................................................................... |
3.3.2.6. | Rola w postępowaniu (*) |
3.3.2.6.1. | |
3.3.2.6.2. | |
3.3.2.6.3. | |
3.3.2.7. | Status w sprawie spadkowej (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć większą liczbę Pól) (*) |
3.3.2.7.1. | |
3.3.2.7.2. | |
3.3.2.7.3. | |
3.3.2.7.4. | |
3.3.2.7.5. | |
4. | Wykonalność ugody sądowej |
4.1. | Czy ugoda sądowa jest wykonalna w państwie członkowskim pochodzenia bez konieczności spełnienia dodatkowych warunków? (*) |
4.1.1. |
...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
4.1.2. |
...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
4.2. | Zobowiązanie (zobowiązania) jest (są) wykonalne wobec następującej strony (następujących stron) (*) |
4.2.1. | |
4.2.2. | |
4.2.3. |
...................................................................................................................................................................................... |
5. | Odsetki |
5.1. | Czy występuje się o zasądzenie odsetek? (*) |
5.1.1. | |
5.1.2. | |
5.2. | Należy wypełnić, jeżeli w pkt 5.1.1. zaznaczono pole "Tak" (*) |
5.2.1. | Odsetki |
5.2.1.1. | |
5.2.1.2. | |
5.2.1.2.1. |
Odsetki należne od: .......................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: ............................................................................................................. (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
5.2.1.2.2. | |
5.2.1.2.3. | |
5.2.1.2.3.1. | |
5.2.1.2.3.2. |
Odsetki ustawowe do obliczenia (proszę podać odpowiednie przepisy ustawowe) .................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
5.2.2. |
Odsetki należne od: ................................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) do: ............................................................................................................ (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) (5) |
5.2.2.1. | Metoda obliczania odsetek |
5.2.2.2. | |
5.2.2.2.1. | Odsetki |
5.2.2.2.2. |
krajowego banku centralnego: ...........) obowiązujące w dniu: .......................................................................... (data (dd/mm/rrrr) lub zdarzenie) |
5.2.3. |
Kapitalizacja odsetek (proszę określić): ............................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
5.2.4. |
Waluta
|
Jeżeli zostały dołączone dodatkowe karty, należy podać całkowitą liczbę stron (*): | |
Sporządzono w (*): ......................................................... dnia (*): ............................................................... (dd/mm/rrrr) | |
Podpis lub pieczęć sądu wydającego zaświadczenie (*): ................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... |
(1) Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 107.
(2) Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 650/2012 definicja terminu "sąd" obejmuje w określonych okolicznościach oprócz organów sądowych także inne organy oraz przedstawicieli zawodów prawniczych właściwych w sprawach spadkowych, którzy wykonują funkcje sądowe lub działają na podstawie przekazania uprawnień przez organ sądowy lub działają pod kontrolą organu sądowego. Wykaz wspomnianych innych organów i przedstawicieli zawodów prawniczych opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(3) Jeżeli ugoda sądowa dotyczy większej liczby stron postępowania niż dwie, proszę dołączyć dodatkową kartę.
(4) Proszę podać odpowiedni numer, jeżeli dotyczy.
(5) W przypadku większej liczby okresów niż jeden należy dodać liczbę koniecznych okresów.
FORMULARZ IV
Wniosek o wydanie europejskiego poświadczenia spadkowego (Art. 65 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego (1)) | |||
INFORMACJA DLA WNIOSKODAWCY Niniejszy nieobowiązkowy formularz może ułatwić gromadzenie informacji wymaganych w celu wydania europejskiego poświadczenia spadkowego. Załączniki do niego umożliwią wnioskodawcy przedstawienie w szczególnych sytuacjach dodatkowych istotnych informacji. Należy upewnić się wcześniej, które informacje są istotne z punktu widzenia wydania poświadczenia. | |||
Załączniki dołączone do formularza wniosku (2)
| |||
1. Państwo członkowskie organu, w którym składa się wniosek (3) (*) Państwo
| |||
2. Organ, w którym składa się wniosek (4) | |||
2.1. Nazwa i oznaczenie organu *: .......................................................................................................................................... 2.2. Adres 2.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa*: ................................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... 2.2.2. Miejscowość i kod pocztowy*: ..................................................................................................................................... 2.3. Numer telefonu*: ................................................................................................................................................................ 2.4. Faks: ...................................................................................................................................................................................... 2.5. E-mail: ................................................................................................................................................................................... 2.6. Inne istotne informacje (proszę określić): ...................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | |||
3. | Informacje dotyczące wnioskodawcy (osoba fizyczna) | ||
3.1. | Nazwisko i imię (imiona) (*): ................................................................................................................................... | ||
3.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 3.1.): ....................................................................................................... | ||
3.3. | Płeć (*) | ||
3.3.1. | |||
3.3.2. | |||
3.4. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia (*): ........................................................................................................... | ||
3.5. | Stan cywilny | ||
3.5.1. | |||
3.5.2. | |||
3.5.3. | |||
3.5.4. | |||
3.5.5. | |||
3.5.6. | |||
3.6. | Obywatelstwo (*) | ||
□ Inne (proszę podać kod ISO): .............................................................................................................................. | |||
3.7. | Numer identyfikacyjny (6): ..................................................................................................................................... | ||
3.7.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: .................................................................................................................. | ||
3.7.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ....................................................................................................................... | ||
3.7.3. | NIP: .............................................................................................................................................................................. | ||
3.7.4. | Inny (proszę określić): ............................................................................................................................................... | ||
3.8. | Adres | ||
3.8.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ...................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
||
3.8.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*): ........................................................................................................................... | ||
3.8.3. | Państwo (*) | ||
3.9. | Numer telefonu: ............................................................................................................................................................... | ||
3.10. | Faks: ................................................................................................................................................................................... | ||
3.11. | E-mail: ................................................................................................................................................................................ | ||
3.12. |
Stopień pokrewieństwa lub powinowactwa ze zmarłym (*):
|
||
4. | Przeznaczenie poświadczenia (9) | ||
4.1. | |||
Poświadczenie jest potrzebne do wykorzystania w innym państwie członkowskim w celu wykazania statusu lub praw spadkobiercy (proszę określić): ....................................................................................................... .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. |
|||
4.2. | |||
Poświadczenie jest potrzebne do wykorzystania w innym państwie członkowskim w celu wykazania statusu lub praw zapisobiercy mającego bezpośrednie prawa do spadku (proszę określić): ............................ .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. |
|||
4.3. | |||
Poświadczenie jest potrzebne do wykorzystania w innym państwie członkowskim w celu korzystania z uprawnień do wykonania testamentu (proszę określić uprawnienia i - w stosownych przypadkach - do jakiego(-ich) składnika(-ów) majątku mają zastosowanie): ................................................................................... .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. |
|||
4.4. | |||
Poświadczenie jest potrzebne do wykorzystania w innym państwie członkowskim w celu wykonania uprawnień do zarządzania spadkiem (proszę określić uprawnienia i - w stosownych przypadkach - do jakiego(-ich) składnika(-ów) majątku mają zastosowanie): .................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
|||
5. | Informacje dotyczące zmarłego | ||
5.1. | Nazwisko i imię (imiona) (*): ................................................................................................................................... | ||
5.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 5.1.): ....................................................................................................... | ||
5.3. | Płeć (*) | ||
5.3.1. | |||
5.3.2. | |||
5.4. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia (miejscowość/państwo (kod ISO)) (*): ................................................... ............................................................................................................................................................................................. |
||
5.5. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce śmierci (miejscowość/państwo (kod ISO)) (*): ................................................... ............................................................................................................................................................................................. |
||
5.6. | Stan cywilny w chwili śmierci (10) (*) | ||
5.6.1. | |||
5.6.2. | |||
5.6.3. | |||
5.6.4. | |||
5.6.5. | |||
5.6.6. | |||
5.7. |
Obywatelstwo (*)
|
||
5.8. | Numer identyfikacyjny (6): ..................................................................................................................................... | ||
5.8.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: .................................................................................................................. | ||
5.8.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ....................................................................................................................... | ||
5.8.3. | NIP: .............................................................................................................................................................................. | ||
5.8.4. | Inny (proszę określić): ............................................................................................................................................... | ||
5.8.5. | Adres w chwili śmierci (11) | ||
5.8.6. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ...................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
||
5.9. | Miejscowość i kod pocztowy (*): ........................................................................................................................... | ||
5.9.1. | Numer identyfikacyjny (6): ..................................................................................................................................... | ||
5.9.2. | Numer w systemie ewidencji ludności: .................................................................................................................. | ||
5.9.3. | Państwo (*) | ||
|
|||
6. | Informacje dodatkowe | ||
6.1. | Przesłanki, na których opiera Pan/Pani swoje roszczenie do dziedziczenia spadku (**) | ||
6.1.1. | |||
6.1.2. | |||
6.2. | Przesłanki, na których opiera Pan/Pani swoje uprawnienie do wykonania testamentu zmarłego. (***) | ||
6.2.1. | |||
6.2.2. | |||
6.2.3. |
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
6.3. | Przesłanki, na których opiera Pan/Pani swoje uprawnienie do zarządzania spadkiem zmarłego (***) | ||
6.3.1. | |||
6.3.2. | |||
6.3.3. | |||
6.3.4. | |||
6.4. | Czy zmarły dokonał przynajmniej jednego rozrządzenia na wypadek śmierci? (*) | ||
6.4.1. | |||
6.4.2. | |||
6.4.3. | |||
6.5. | Czy zmarły określił, jakiemu prawu powinien podlegać ogół spraw dotyczących spadku (wybór prawa)? (*) | ||
6.5.1. | |||
6.5.2. | |||
6.5.3. | |||
6.6. | Czy w chwili śmierci zmarły był współwłaścicielem, razem z osobą inną niż jego/jej (były) małżonek lub (były) partner, o którym mowa w załączniku IV, co najmniej jednego składnika majątku wchodzącego w skład spadku? (*) | ||
6.6.1. |
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
6.6.2. | |||
6.6.3. | |||
6.7. | Czy istnieją jacykolwiek inni ewentualni beneficjenci?* | ||
6.7.1. |
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
6.7.2. | |||
6.7.3. | |||
6.8. | Czy którykolwiek z beneficjentów wyraźnie przyjął spadek? (*) | ||
6.8.1. |
Tak ............................................................................................................................................................................................. |
||
6.8.2. | |||
6.8.3. | |||
6.9. | Czy którykolwiek z beneficjentów wyraźnie odrzucił spadek? (*) | ||
6.9.1. |
Tak ............................................................................................................................................................................................. |
||
6.9.2. | |||
6.9.3. | |||
6.10. | Proszę podać wszelkie inne informacje, które uważają Państwo za przydatne do celów wydania poświadczenia (oprócz informacji określonych w sekcji 4 formularza wniosku lub w załącznikach): | ||
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
|||
7. Dokumenty załączone do formularza wniosku | |||
Wnioskodawca przedkłada wszystkie istotne dokumenty w celu potwierdzenia informacji zawartych w niniejszym formularzu. Dlatego też - w miarę możliwości i jeżeli organ określony w sekcji 2 jeszcze go nie otrzymał - należy dołączyć oryginał lub kopię dokumentu spełniającego warunki niezbędne do ustalenia jego autentyczności. | |||
............................................................................................................................................................................................. | |||
............................................................................................................................................................................................. | |||
............................................................................................................................................................................................. | |||
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. | |||
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. | |||
Jeżeli zostały dołączone dodatkowe karty i załączniki, należy podać całkowitą liczbę stron (*): .................... | |||
Całkowita liczba dokumentów załączonych do niniejszego formularza wniosku (*): ......................................... | |||
Sporządzono w (*): ...................................................... dnia (*) (dd/mm/rrrr) ..................................................... | |||
Sporządzono w (*): ................................................................................................................................................................. | |||
Oświadczam, że według mojej najlepszej wiedzy nie toczy się żaden spór dotyczący elementów, które mają być poświadczone w poświadczeniu. | |||
Sporządzono w (*): ...................................................... dnia (*) (dd/mm/rrrr) ..................................................... | |||
Podpis (*): ..................................................................................................................................................................... |
Sąd lub inny właściwy organ, który zajmuje się lub zajmował się sprawą spadkową (należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy sąd lub organ są inne niż organ wskazany w sekcji 2 formularza wniosku) |
1. Nazwa i oznaczenie sądu lub właściwego organu (*): ..................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
2. Adres |
2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ............................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
2.2. Miejscowość i kod pocztowy (*): ..................................................................................................................................... |
2.3. Państwo (*) |
|
3. Numer telefonu (*): ................................................................................................................................................................ |
4. Faks: .......................................................................................................................................................................................... |
5. E-mail: ....................................................................................................................................................................................... |
6. Sygnatura sprawy: .................................................................................................................................................................. |
7. Inne istotne informacje (proszę określić): .......................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
Informacje dotyczące wnioskodawcy lub wnioskodawców (należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy wnioskodawca lub wnioskodawcy są osobami prawnymi) (14) |
1. Nazwa organizacji (*): ........................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
2. Rejestr organizacji .................................................................................................................................................................. |
2.1. Numer w rejestrze organizacji: .......................................................................................................................................... |
2.2. Oznaczenie rejestru/organu rejestrującego (*): .............................................................................................................. |
2.3. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji: ........................................................................................................................... |
3. Adres organizacji |
3.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ............................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
3.2. Miejscowość i kod pocztowy (*): |
3.3. Państwo (*)
|
4. Numer telefonu (*): ................................................................................................................................................................ |
5. Faks: .......................................................................................................................................................................................... |
6. E-mail: ....................................................................................................................................................................................... |
7. Nazwisko i imię (imiona) osoby upoważnionej do podpisu w imieniu organizacji (*): ............................................ |
8. Inne istotne informacje (proszę określić): .......................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
Informacje dotyczące przedstawiciela lub przedstawicieli wnioskodawcy lub wnioskodawców (15) (należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy wnioskodawca lub wnioskodawcy są reprezentowani) | |
1. | Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................... | |
............................................................................................................................................................................................... | |
2. | Rejestr organizacji |
2.1. | Numer w rejestrze organizacji: ....................................................................................................................................... |
2.2. | Oznaczenie rejestru/organu rejestrującego (*): ........................................................................................................... |
2.3. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji: ........................................................................................................................ |
3. | Adres |
3.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ............................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................... |
3.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*): ................................................................................................................................... |
3.3. | Państwo (*) |
|
|
4. | Numer telefonu: ................................................................................................................................................................ |
5. | Faks ..................................................................................................................................................................................... |
6. | E-mail: ................................................................................................................................................................................. |
7. |
Charakter przedstawicielstwa (*)
|
Informacje o (byłym) małżonku lub (byłym) partnerze zmarłego (16) (należy wypełnić WYŁĄCZNIE w przypadku, gdy zmarły miał (byłego) małżonka lub (byłego) partnera) | |
1. | Czy (były) małżonek lub (były) partner jest wnioskodawcą? (*) |
1.1. | |
1.2. | |
1.2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) (*): ................................................................................................................................. ...................................................................................................................................................................................... |
1.2.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 1.2.1.): .................................................................................................. |
1.2.3. | Płeć (*) |
1.2.3.1. | |
1.2.3.2. | |
1.2.4. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia (*): .......................................................................................................... |
1.2.5. | Stan cywilny: |
1.2.5.1. | |
1.2.5.2. | |
1.2.5.3. | |
1.2.5.4. | |
1.2.5.5. | |
1.2.5.6. | |
1.2.6. | Obywatelstwo (*) |
|
|
1.2.7. | Numer identyfikacyjny (6): .................................................................................................................................... |
1.2.7.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ................................................................................................................. |
1.2.7.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ...................................................................................................................... |
1.2.7.3. | NIP: ............................................................................................................................................................................. |
1.2.7.4. | Inny (proszę określić): ............................................................................................................................................. |
1.2.8. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): .................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
1.2.8.1. | Miejscowość i kod pocztowy (*): .......................................................................................................................... |
1.2.8.2. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): .................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
1.2.8.3. |
Państwo (*)
|
1.2.9. | Numer telefonu: ....................................................................................................................................................... |
1.2.10. | E-mail: ........................................................................................................................................................................ |
1.2.11. | Stopień pokrewieństwa lub powinowactwa ze zmarłym w chwili jego śmierci (*) |
1.2.11.1. | |
1.2.11.2. | |
1.2.11.3. | |
1.2.11.4. | |
1.2.11.5. | |
2. | Adres pary w chwili zawierania związku małżeńskiego lub rejestracji związku partnerskiego: ................ |
2.1. | Miejscowość i kod pocztowy: ................................................................................................................................ |
2.2. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: .......................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
2.3. |
Państwo
|
3. | Adres małżonka lub partnera w chwili śmierci zmarłego (jeżeli jest inny niż adres podany w pkt 5.9 formularza wniosku) |
3.1. | Miejscowość i kod pocztowy: ................................................................................................................................ |
3.2. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: .......................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
3.3. |
Państwo
|
4. | Obywatelstwo zmarłego w chwili zawierania związku małżeńskiego/rejestracji związku partnerskiego: |
| |
5. | Obywatelstwo małżonka lub partnera w chwili zawierania związku małżeńskiego rejestracji związku partnerskiego ze zmarłym: |
|
|
6. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce zawarcia związku małżeńskiego/rejestracji związku partnerskiego ze zmarłym: ...................................................................................................................................................................................... |
7. | Organ rejestrujący zawarcie związku małżeńskiego/związku partnerskiego ze zmarłym: |
...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
|
8. | Czy małżonek/partner i zmarły określili, jakiemu prawu powinien podlegać małżeński ustrój majątkowy ich małżeństwa lub skutki majątkowe zarejestrowanego związku partnerskiego (wybór prawa)? (*) |
8.1. | |
8.2. | |
8.3. | |
9. | Czy małżonek/partner i zmarły zawarli umowę majątkową małżeńską lub umowę dotyczącą związku mającego skutki porównywalne do małżeństwa? (*) |
9.1.1. | |
9.1.2. | |
9.1.3. | |
10. | Proszę podać informacje dotyczące małżeńskiego ustroju lub ustrojów majątkowych zmarłego bądź ustroju lub ustrojów mu odpowiadających, jeżeli są one znane (w szczególności proszę określić, czy ustrój majątkowy ustaje, a składniki majątku są dzielone): |
...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................... |
|
Informacje o ewentualnych beneficjentach (innych niż wnioskodawca, (były) małżonek lub (były) partner) (17) | ||
1. | Beneficjent A | |
1.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*):............................................................................................. ......................................................................................................................................................................................,,, |
|
1.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 1.1.): ......................................................................................................... | |
1.3. | Numer identyfikacyjny (6) | |
1.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ..................................................................................................................... | |
1.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ......................................................................................................................... | |
1.3.3. | NIP: ................................................................................................................................................................................ | |
1.3.4. | Numer w rejestrze organizacji: .................................................................................................................................. | |
1.3.5. | Inny (proszę określić): ................................................................................................................................................. | |
1.4. | Adres | |
1.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ........................................................................................................................ .......................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................... |
|
1.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*): .............................................................................................................................. | |
1.4.3. | Państwo (*) | |
|
||
1.5. | Numer telefonu: ........................................................................................................................................................... | |
1.6. | E-mail: ............................................................................................................................................................................ | |
1.7. |
Stopień pokrewieństwa ze zmarłym
|
|
1.8. | Beneficjent (*) | |
1.8.1. | ||
1.8.2. | ||
2. | Beneficjent B | |
2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ............................................................................................ .......................................................................................................................................................................................... |
|
2.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 2.1.): ......................................................................................................... | |
2.3. | Numer identyfikacyjny (6) | |
2.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: .................................................................................................................... | |
2.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ........................................................................................................................ | |
2.3.3. | NIP: ................................................................................................................................................................................ | |
2.3.4. | Numer w rejestrze organizacji: ................................................................................................................................ | |
2.3.5. | Inne (proszę wskazać): ............................................................................................................................................... | |
2.4. | Adres | |
2.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ........................................................................................................................ .......................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................... |
|
2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*): ............................................................................................................................. | |
2.4.3. | Państwo (*) | |
|
||
2.5. | Numer telefonu: .......................................................................................................................................................... | |
2.6. | E-mail ............................................................................................................................................................................ | |
2.7. |
Stopień pokrewieństwa ze zmarłym
|
|
2.8. | Beneficjent (*) | |
2.8.1. | ||
2.8.2. |
(**) Informacja obowiązkowa, jeżeli celem poświadczenia jest poświadczenie praw do dziedziczenia spadku.
(***) Informacja obowiązkowa, jeżeli celem poświadczenia jest poświadczenie uprawnień do wykonania testamentu lub zarządzania spadkiem.
(1) Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 107.
(2) Proszę zaznaczyć odpowiednie pola.
(3) Powinno to być państwo członkowskie, którego sądy są właściwe na mocy rozporządzenia (UE) nr 650/2012.
(4) Jeżeli inny organ zajmuje się lub zajmował się samą sprawą spadkową, należy wypełnić i dołączyć załącznik I.
(5) W przypadku osób prawnych należy wypełnić i dołączyć załącznik II.
Jeżeli liczba wnioskodawców jest większa niż jeden, należy dołączyć dodatkową kartę.
W przypadku przedstawicieli należy wypełnić i dołączyć załącznik III.
(6) Proszę podać odpowiedni numer, jeżeli dotyczy.
(7) Należy wypełnić i dołączyć załącznik IV.
(8) Pojęcie "partner de facto" oznacza instytucje prawne związków nieformalnych, które istnieją w niektórych państwach członkowskich, takie jak "sambo" (Szwecja) lub "avopuoliso" (Finlandia).
(9) Jeżeli dotyczy, należy zaznaczyć więcej niż jedno pole.
(10) Jeżeli zmarły pozostawał w związku małżeńskim lub związku mającym skutki porównywalne do małżeństwa, należy wypełnić i dołączyć załącznik IV.
(11) Jeżeli zmarły miał kilka adresów zamieszkania w chwili śmierci, należy wskazać główny adres zamieszkania.
(12) W przypadku beneficjentów, którzy nie są wnioskodawcą lub (byłym) małżonkiem, lub (byłym) partnerem, należy wypełnić i dołączyć załącznik V.
(13) Jeżeli nie został dołączony oryginał ani kopia, należy wskazać miejsce, w którym może znajdować się oryginał.
(14) Jeżeli wniosek składa więcej niż jedna osoba prawna, należy dołączyć dodatkową kartę.
(15) W przypadku więcej niż jednego przedstawiciela należy dołączyć dodatkową kartę.
(16) W przypadku więcej niż jednej osoby należy dołączyć dodatkową kartę.
(17) Należy sprawdzić w sekcji 3 formularza wniosku, w załączniku II lub IV.
Należy w szczególności wskazać wszystkich bezpośrednich zstępnych zmarłego, którzy są Państwu znani.
Jeżeli znają Państwo więcej niż dwóch ewentualnych beneficjentów, powinni Państwo dołączyć dodatkową kartę.
FORMULARZ V
Europejskie poświadczenie spadkowe (Art. 67 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego (1)) | |
Oryginał niniejszego poświadczenia pozostaje w posiadaniu organu wydającego Uwierzytelnione odpisy niniejszego poświadczenia są ważne do dnia wskazanego w odpowiednim polu na końcu niniejszego poświadczenia | |
Załączniki zawarte w poświadczeniu (*)
| |
1. Państwo członkowskie organu wydającego (*)
| |
2. Organ wydający | |
2.1. Nazwa i oznaczenie organu (*): ....................................................................................................................................... | |
2.2. Adres | |
2.2.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ............................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... | |
2.2.2. Miejscowość i kod pocztowy (*): .................................................................................................................................. | |
2.3. Numer telefonu: ................................................................................................................................................................... | |
2.4. Faks: ...................................................................................................................................................................................... | |
2.5. E-mail: ................................................................................................................................................................................... | |
3. | Informacje dotyczące dokumentu |
3.1. | Numer referencyjny (*): ............................................................................................................................................ |
3.2. | Data (dd/mm/rrrr) wydania poświadczenia (*): ................................................................................................... |
4. | Uprawnienie organu wydającego (art. 64 rozporządzenia (UE) nr 650/2012) |
4.1. | Siedzibą organu wydającego jest państwo członkowskie, którego sądy są właściwe do orzekania w danej sprawie spadkowej zgodnie z (*) |
|
|
4.2. |
Dodatkowe okoliczności, na podstawie których organ wydający uznaje się za właściwy do wydania poświadczenia (2): ..................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
5. | Informacje dotyczące wnioskodawcy (osoba fizyczna (3)) |
5.1. | Nazwisko i imię (imiona) (*): |
5.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 5.1): |
5.3. | Płeć (*) |
5.3.1. | |
5.3.2. | |
5.4. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia (miejscowość/państwo (kod ISO)) (*): .............................................. ........................................................................................................................................................................................ |
5.5. | Stan cywilny (*) |
5.5.1. | |
5.5.2. | |
5.5.3. | |
5.5.4. | |
5.5.5. | |
5.5.6. | |
5.7. | Numer identyfikacyjny (4) |
5.7.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ...................................................................................................................... |
5.7.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ........................................................................................................................... |
5.7.3. | NIP: .................................................................................................................................................................................. |
5.7.4. | Inny (proszę określić): .................................................................................................................................................. |
5.8. | Adres |
5.8.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): .......................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................ |
5.8.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*):................................................................................................................................ |
5.8.3. | Państwo (*) |
|
|
5.9. | Numer telefonu: ............................................................................................................................................................. |
5.10. | Faks: ................................................................................................................................................................................. |
5.11. | E-mail: ............................................................................................................................................................................. |
5.12. | Stopień pokrewieństwa lub powinowactwa ze zmarłym: |
Stopień pokrewieństwa ze zmarłym
|
|
6. | Informacje dotyczące zmarłego |
6.1. |
Nazwisko i imię (imiona) (*): ....................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
6.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 6.1.): ........................................................................................................... |
6.3. | Płeć (*) |
6.3.1. | |
6.3.2. | |
6.4. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia (miejscowość/państwo (kod ISO)) (*): ................................................. ............................................................................................................................................................................................ |
6.5. | Stan cywilny w chwili śmierci (*) |
6.5.1. | |
6.5.2. | |
6.5.3. | |
6.5.4. | |
6.5.5. | |
6.5.6. | |
6.6. |
Obywatelstwo (*)
|
6.7. | Numer identyfikacyjny (4) |
6.7.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ...................................................................................................................... |
6.7.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ........................................................................................................................... |
6.7.3. | NIP: .................................................................................................................................................................................. |
6.7.4. | Numer aktu urodzenia: ................................................................................................................................................. |
6.7.5. | Inny (proszę określić): ................................................................................................................................................... |
6.8. | Adres w chwili śmierci |
6.8.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): .......................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................ |
6.8.2. | Miejscowość i kod pocztowy (*):................................................................................................................................ |
6.8.3. |
Państwo*
|
6.9. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce śmierci (*): .................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
6.9.1. |
Numer aktu zgonu, data i miejsce wydania: ............................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
7. | Dziedziczenie testamentowe/ustawowe |
7.1. | Dziedziczenie jest (*) |
7.1.1. | |
7.1.2. | |
7.1.3. | |
7.2. | Jeżeli dziedziczenie jest testamentowe lub częściowo testamentowe, podstawę poświadczenia stanowi (stanowią) następujące ważne rozrządzenie (rozrządzenia) na wypadek śmierci (6) |
7.2.1. | Rodzaj: |
7.2.2. | Data (dd/mm/rrrr) sporządzenia dokumentu: ......................................................................................................... |
7.2.3. | Miejsce sporządzenia dokumentu (miejscowość/państwo (kod ISO)): .............................................................. |
7.2.4. | Nazwa i oznaczenie organu, przed którym dokument ten został ustanowiony: ............................................... |
............................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................ |
|
7.2.5. | Data (dd/mm/rrrr) rejestracji lub przedłożenia dokumentu: ................................................................................. |
7.2.6. | Oznaczenie rejestru lub depozytariusza: ................................................................................................................... |
7.2.7. | Numer referencyjny rozrządzenia w rejestrze lub depozytariuszu: ..................................................................... |
7.2.8. | Inny numer referencyjny: ............................................................................................................................................ |
7.3. | Inne rozrządzenia na wypadek śmierci sporządzone przez zmarłego, które zostały odwołane lub unieważnione, zgodnie z informacjami posiadanymi przez organ wydający są następujące (6) |
7.3.1. | Rodzaj: |
7.3.2. | Data (dd/mm/rrrr) sporządzenia dokumentu: .......................................................................................................... |
7.3.3. | Miejsce sporządzenia dokumentu (miejscowość/państwo (kod ISO)): .............................................................. |
7.3.4. | Nazwa i oznaczenie organu, przed którym dokument ten został ustanowiony: ............................................... |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ | |
7.3.5. | Data (dd/mm/rrrr) rejestracji lub przedłożenia dokumentu: ................................................................................. |
7.3.6. | Oznaczenie rejestru lub depozytariusza: ................................................................................................................... |
7.3.7. | Numer referencyjny rozrządzenia w rejestrze lub depozytariuszu: ..................................................................... |
7.3.8. | Inny numer referencyjny: ............................................................................................................................................ |
7.4. | Inne istotne informacje w związku z art. 68 lit. j) rozporządzenia (UE) nr 605/2012 (proszę określić): |
............................................................................................................................................................................................ | |
............................................................................................................................................................................................ | |
............................................................................................................................................................................................ | |
............................................................................................................................................................................................ | |
............................................................................................................................................................................................ | |
............................................................................................................................................................................................ | |
8. | Prawo właściwe dla dziedziczenia |
8.1. |
Prawem właściwym dla dziedziczenia jest prawo (*)
|
8.2. |
Prawo właściwe dla dziedziczenia określono na podstawie następujących elementów (*)
|
8.2.1. | |
8.2.2. | |
8.2.3. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
8.2.4. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
8.3. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
8.4. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
Organ poświadcza, że podjął wszelkie niezbędne działania w celu poinformowania beneficjentów wniosku o wydanie europejskiego poświadczenia spadkowego oraz że w momencie ustanawiania poświadczenia beneficjenci nie zakwestionowali żadnego z zawartych w nim elementów. | |
Nie wypełniono poniższych punktów, ponieważ uznano, że nie są one istotne do celu, dla którego wydano poświadczenie (*): ..................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | |
Jeżeli zostały dołączone dodatkowe karty, należy podać całkowitą liczbę stron (*): ............................................. ......................................................................................................................................................................................................... | |
Sporządzono w (*) ....................................................................... dnia (*) .................................................... (dd/mm/rrrr) | |
Podpis lub pieczęć organu wydającego (*): ....................................................................................................................... | |
....................................................................................................................................................................................................... | |
UWIERZYTELNIONY ODPIS | |
Niniejszy uwierzytelniony odpis europejskiego poświadczenia spadkowego został wydany (*): .......................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | |
(nazwisko i imię wnioskodawcy lub wnioskodawców bądź osoby lub osób, które wykazały uzasadniony interes (art. 70 rozporządzenia (UE) nr 650/2012) | |
Dokument jest ważny do (*): ........................................................................................................................ (dd/mm/rrrr) | |
Data wydania (*): ............................................................................................................................................ (dd/mm/rrrr) | |
Podpis lub pieczęć organu wydającego (*): ....................................................................................................................... | |
....................................................................................................................................................................................................... |
Informacje dotyczące wnioskodawcy lub wnioskodawców (osoby prawne(7)) |
1. Nazwa organizacji (*): ............................................................................................................................................................. ........................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................... |
2. Rejestr organizacji (*) |
2.1. Numer w rejestrze organizacji (4): ...................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................ |
2.2. Oznaczenie rejestru/organu rejestrującego (*): ............................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... |
2.3. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji (*): ..................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
3. Adres organizacji |
3.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ................................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
3.2. Miejscowość i kod pocztowy(*): ........................................................................................................................................ |
3.3. Państwo (*) |
□ Inne (proszę podać kod ISO): ................................................................................................................................................. |
4. Numer telefonu (*): .................................................................................................................................................................. |
5. Faks: ........................................................................................................................................................................................... |
6. E-mail: ....................................................................................................................................................................................... |
7. Nazwisko i imię (imiona) osoby upoważnionej do podpisu w imieniu organizacji (*): .............................................. .......................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................... |
8. Inne istotne informacje (proszę określić): ........................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................... |
Informacje dotyczące przedstawiciela lub przedstawicieli wnioskodawcy lub wnioskodawców (8) |
1. Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji (*): ....................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
2. Rejestr organizacji |
2.1. Numer w rejestrze organizacji: .......................................................................................................................................... |
2.2. Oznaczenie rejestru/organu rejestrującego (*): .............................................................................................................. |
2.3. Data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji (*): .................................................................................................................... |
3. Adres |
3.1. Street and number/PO box (*): ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
3.2. Ulica i numer/skrytka pocztowa (*): ................................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................................................... |
3.3. Państwo (*) |
□ Inne (proszę podać kod ISO): ................................................................................................................................. |
4. Numer telefonu: ...................................................................................................................................................................... |
5. Faks: .......................................................................................................................................................................................... |
6. E-mail: ....................................................................................................................................................................................... |
7. Charakter przedstawicielstwa(*):
|
Informacje dotyczące małżeńskiego ustroju majątkowego lub innego odpowiadającego mu ustroju majątkowego zmarłego (9) | |
1. |
Nazwisko i imię (imiona) (byłego) małżonka lub (byłego) partnera (*): .......................................................... .......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
2. | Nazwisko rodowe (byłego) małżonka lub (byłego) partnera (jeżeli inne niż w pkt (1): ................................. |
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
|
3. |
Data i miejsce zawarcia związku małżeńskiego lub innego związku mającego skutki porównywalne do małżeństwa: .................................................................................................................................................................. .......................................................................................................................................................................................... |
4. | Czy zmarły zawarł umowę majątkową małżeńską z osobą wskazaną w pkt 1? |
4.1. | |
4.1.1. | Data (dd/mm/rrrr) zawarcia umowy: ....................................................................................................................... |
4.2. | |
5. | Czy zmarły zawarł umowę wywołującą skutki majątkowe w kontekście związku uznawanego za mający skutki porównywalne do małżeństwa z osobą wskazaną w pkt 1? |
5.1. | |
5.1.1. | Data (dd/mm/rrrr) zawarcia umowy: ....................................................................................................................... |
5.2. | |
6. | Prawem właściwym dla ustroju majątkowego było prawo |
6.1. | Powyższe prawo określono na podstawie wyboru prawa (*) |
6.1.1. | |
6.1.2. | |
6.2. | W przypadkach, gdy państwo, którego prawo było właściwe, posiada co najmniej dwa systemy prawne, proszę je określić (w stosownych przypadkach należy wskazać jednostkę terytorialną): |
.......................................................................................................................................................................................... | |
7. | Właściwym ustrojem majątkowym był: |
7.1. | |
7.2. | |
7.3. | |
7.4. | |
7.5. | |
7.6. | |
8. |
Proszę podać nazwę ustroju majątkowego w języku oryginalnym oraz stosowne przepisy prawne (10): .......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
9. | Stosunki majątkowe oparte na małżeńskim ustroju majątkowym lub innym odpowiadającym mu ustroju majątkowym zmarłego i osoby wskazanej w pkt 1 wygasły, a składniki majątku zostały podzielone: |
9.1. | |
9.2. |
Status i prawa spadkobiercy lub spadkobierców (11) | |
1. | Czy spadkobierca jest wnioskodawcą? (*) |
1.1. | |
1.1.1. | |
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
|
1.1.2. | |
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
|
1.2. | |
1.2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji: .................................................................................................. .......................................................................................................................................................................................... |
1.2.2. | Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 1.2.1.): ...................................................................................................... |
1.2.3. | Numer identyfikacyjny (4) |
1.2.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ..................................................................................................................... |
1.2.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ......................................................................................................................... |
1.2.3.3. | NIP: ................................................................................................................................................................................. |
1.2.3.4. | Numer w rejestrze organizacji: .................................................................................................................................. |
1.2.3.5. | Inny (proszę określić): ................................................................................................................................................. |
1.2.4. | Adres |
1.2.4.1. | Ulica i numer/skrytka pocztowa: .............................................................................................................................. |
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
|
1.2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: .................................................................................................................................... |
1.2.4.3. | Państwo |
|
|
1.2.5. | Numer telefonu: ........................................................................................................................................................... |
1.2.6. | Faks: ............................................................................................................................................................................... |
1.2.7. | E-mail: ............................................................................................................................................................................ |
1.2.8. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ................................................................................. |
.......................................................................................................................................................................................... | |
2. 2.1. 2.2. |
Spadkobierca przyjął spadek.
|
.......................................................................................................................................................................................... | |
2.3. | |
.......................................................................................................................................................................................... | |
2.4. | |
3. 3.1. 3.2. |
Spadkobiercę wskazano (12) (*):
|
4. | |
5. | |
6. | |
7. 7.1. 7.2. 7.3. |
|
8. | Spadkobierca ma prawo do następującego udziału obowiązkowego (proszę określić): ............................. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
|
9. | Składnik lub składniki majątku przypisane spadkobiercy, w odniesieniu do których wnioskowano o wydanie poświadczenia (proszę określić składnik lub składniki majątku oraz wskazać wszystkie istotne szczegółowe informacje umożliwiające identyfikację) (13): ............................................................... |
........................................................................................................................................................................................ | |
........................................................................................................................................................................................ | |
........................................................................................................................................................................................ | |
........................................................................................................................................................................................ | |
........................................................................................................................................................................................ | |
10. |
Warunki i ograniczenia dotyczące praw spadkobiercy (proszę wskazać, czy prawa spadkobiercy są ograniczone na mocy prawa właściwego dla dziedziczenia lub na podstawie rozrządzenia na wypadek śmierci): ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
11. | Inne istotne informacje lub dalsze uzasadnienia (proszę określić): .................................................................. |
........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................ |
Status i prawa zapisobiercy lub zapisobierców mających bezpośrednie prawa do spadku (14) | ||
1. | Czy zapisobierca jest wnioskodawcą? (*) | |
1.1. | ||
1.1.1. | ||
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
||
1.1.2. | ||
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
||
1.2. | ||
1.2.1. |
Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji: ...................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................. |
|
1.2.2. |
Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 1.2.1.): ......................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................. |
|
1.2.3. | Numer identyfikacyjny (4): | |
1.2.3.1. | Numer w systemie ewidencji ludności: ........................................................................................................................ | |
1.2.3.2. | Numer ubezpieczenia społecznego: ............................................................................................................................. | |
1.2.3.3. | NIP: .................................................................................................................................................................................... | |
1.2.3.4. | Numer w rejestrze organizacji: ...................................................................................................................................... | |
1.2.3.5. | Inny (proszę określić): ..................................................................................................................................................... | |
1.2.4. | Adres | |
1.2.4.1. |
Ulica i numer/skrytka pocztowa: ................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
|
1.2.4.2. | Miejscowość i kod pocztowy: ...................................................................................................................................... | |
1.2.4.3. | Państwo: | |
|
||
1.2.5. | Numer telefonu: ............................................................................................................................................................... | |
1.2.6. | Faks: .................................................................................................................................................................................. | |
1.2.7. | E-mail: ............................................................................................................................................................................... | |
1.2.8. |
Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: ................................................................................... ............................................................................................................................................................................................ |
|
2. | Zapisobierca przyjął zapis. | |
2.1. | ||
2.2. | ||
............................................................................................................................................................................................. | ||
............................................................................................................................................................................................. | ||
2.3. | ||
3. | ||
4. | Zapisobierca ma prawo do następującej części majątku (proszę określić): ....................................................... | |
............................................................................................................................................................................................. | ||
............................................................................................................................................................................................. | ||
5. | Składnik lub składniki majątku przypisane zapisobiercy, w odniesieniu do których wnioskowano o wydanie poświadczenia (proszę określić składnik lub składniki majątku oraz wskazać wszystkie istotne szczegółowe informacje umożliwiające identyfikację) (15): .................................................................................. | |
.............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
6. | Warunki i ograniczenia dotyczące praw zapisobiercy (proszę wskazać, czy prawa zapisobiercy są ograniczone na mocy prawa właściwego dla dziedziczenia lub na podstawie rozrządzenia na wypadek śmierci) (*): ....................................................................................................................................................................... | |
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
7. | Inne istotne informacje lub dalsze uzasadnienia (proszę określić): ....................................................................... | |
............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................................. |
||
Uprawnienia do wykonania testamentu lub do zarządzania spadkiem (16) | ||
1. Uprawnienia następującej osoby (*): | ||
1.1. | ||
1.1.1. | ||
......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
1.1.2. | ||
......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
1.2. | ||
......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
1.3. | ||
......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
1.4. | ||
1.4.1. Nazwisko i imię (imiona) lub nazwa organizacji: ...................................................................................................... | ||
1.4.2. Nazwisko rodowe (jeżeli inne niż w pkt 1.4.1.): ......................................................................................................... | ||
1.4.3. Numer identyfikacyjny (4): ........................................................................................................................................... | ||
1.4.3.1. Numer w systemie ewidencji ludności: ..................................................................................................................... | ||
1.4.3.2. Numer ubezpieczenia społecznego: .......................................................................................................................... | ||
1.4.3.3. NIP: ................................................................................................................................................................................. | ||
1.4.3.4. Numer w rejestrze organizacji: ................................................................................................................................... | ||
1.4.3.5. Inny (proszę określić): .................................................................................................................................................. | ||
1.4.4. Adres | ||
1.4.4.1. Ulica i numer/skrytka pocztowa: ............................................................................................................................... | ||
......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
1.4.4.2. Miejscowość i kod pocztowy: .................................................................................................................................... | ||
1.4.4.3. Państwo:
| ||
1.4.5. | Numer telefonu: ............................................................................................................................................................ | |
1.4.6. | Faks: ................................................................................................................................................................................ | |
1.4.7. | E-mail: ............................................................................................................................................................................ | |
1.4.8. | Data (dd/mm/rrrr) i miejsce urodzenia lub, w przypadku organizacji, data (dd/mm/rrrr) i miejsce rejestracji oraz oznaczenie rejestru/organu rejestrującego: .................................................................................. | |
2. | Uprawnienia do (*)(12) | |
2.1. | ||
2.2. | ||
3. | Uprawnienia do wykonania testamentu lub zarządzania spadkiem obejmują (*) | |
3.1. | ||
3.2. | ||
........................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................... |
||
3.3. |
........................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................... |
|
4. | Osoba wskazana w sekcji 1 posiada następujące uprawnienia (*) (12): | |
4.1. | ||
4.2. | ||
4.3. | ||
4.4. | ||
4.5. | ||
4.6. | ||
4.7. | ||
4.8. | ||
4.9. | ||
4.10. | ||
4.11. | ||
4.12. | ||
4.13. | ||
4.14. | ||
4.15. | ||
4.16. | ||
4.17. | ||
4.18. | ||
4.19. | ||
4.20. | ||
4.21. | ||
4.22. | ||
4.23. |
.......................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................... |
|
Jeżeli zaznaczenie jednego lub większej liczby powyższych pól nie pozwala na dokładne wskazanie uprawnień nadanych wykonawcy testamentu/zarządcy spadku, proszę dodać wszelkie dalsze konieczne uprawnienia (17): ............................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
Proszę określić, czy jakiekolwiek uprawnienia, o których mowa w sekcji 4, są wykonywane jako uprawnienia uzupełniające zgodnie z art. 29 ust. 2 akapit drugi lub art. 29 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 650/2012 (*):................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... | ||
5. | Wykonawcę testamentu/zarządcę spadku mianuje się na podstawie (12): | |
5.1. | ||
5.2. | ||
5.3. | ||
5.4. | ||
6. | Uprawnienia wynikają z (12): | |
6.1. | ||
6.2. | ||
6.3. | ||
6.4. | ||
7. Zobowiązania i obowiązki wynikają z (12): | ||
7.1. | ||
7.2. | ||
7.3. | ||
7.4. | ||
8. Warunki lub ograniczenia dotyczące uprawnień, o których mowa w sekcji 4 (18) (*): ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................... |
(1) Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 107.
(2) Należy podać takie informacje, jak ostatnie miejsce zwykłego pobytu zmarłego czy umowa dotycząca właściwości sądu.
(3) W przypadku osób prawnych należy wypełnić i dołączyć załącznik I.
Jeżeli wnioskodawców jest więcej niż jeden, należy dołączyć dodatkową kartę.
W przypadku przedstawicieli należy wypełnić i dołączyć załącznik II.
(4) Proszę podać odpowiedni numer, jeżeli dotyczy.
(5) Pojęcie "partner de facto" oznacza instytucje prawne związków nieformalnych, które istnieją w niektórych państwach członkowskich, takie jak "sambo" (Szwecja) lub "avopuoliso" (Finlandia).
(6) W przypadku więcej niż jednego rozrządzenia na wypadek śmierci należy dołączyć dodatkową kartę.
(7) Jeżeli wniosek składała więcej niż jedna osoba prawna, należy dołączyć dodatkową kartę.
(8) W przypadku więcej niż jednego przedstawiciela należy dołączyć dodatkową kartę.
(9) W przypadku więcej niż jednego ustroju majątkowego należy dołączyć dodatkową kartę.
(10) Więcej informacji na temat krajowych ustrojów dotyczących skutków majątkowych wynikających z małżeństwa i zarejestrowanych związków można znaleźć na europejskim portalu "e-Sprawiedliwość" (https://e-justice.europa.eu).
(11) W przypadku więcej niż jednego spadkobiercy należy dołączyć dodatkową kartę.
(12) Jeżeli dotyczy, proszę zaznaczyć więcej niż jedno pole.
(13) Proszę określić, czy spadkobierca nabył prawa własności lub inne prawa w odniesieniu do składników majątku (w tym drugim przypadku proszę wskazać charakter tych praw oraz inne osoby posiadające prawa do składników majątku). W przypadku gdy składnik majątku jest wpisany do rejestru, proszę podać informacje wymagane na mocy prawa państwa członkowskiego, w którym prowadzi się dany rejestr, aby umożliwić identyfikację wspomnianego składnika majątku (np. w przypadku nieruchomości należy wskazać jej dokładny adres, numer w rejestrze gruntów, numer działki rolnej lub numer działki katastralnej, opis nieruchomości (w stosownych przypadkach należy załączyć odpowiednie dokumenty).
(15) Proszę określić, czy zapisobierca nabył prawa własności lub inne prawa w odniesieniu do składników majątku (w tym drugim przypadku proszę wskazać charakter tych praw oraz inne osoby posiadające prawa do składników majątku). W przypadku gdy składnik majątku jest wpisany do rejestru, proszę podać informacje wymagane na mocy prawa państwa członkowskiego, w którym prowadzi się dany rejestr, aby umożliwić identyfikację wspomnianego składnika majątku (np. w przypadku nieruchomości należy wskazać jej dokładny adres, numer w rejestrze gruntów, numer działki rolnej lub numer działki katastralnej, opis nieruchomości (w stosownych przypadkach należy załączyć odpowiednie dokumenty).
(16) W przypadku więcej niż jednej osoby należy dołączyć dodatkową kartę.
(17) Proszę na przykład określić, czy jedno z wymienionych powyżej uprawnień może być wykonywane przez wykonawcę/zarządcę w imieniu własnym.
(18) Proszę na przykład określić, czy jedno z wymienionych powyżej uprawnień może być wykonywane przez wykonawcę/zarządcę w imieniu własnym.."
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 6 czerwca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.142.34).
- zmieniony przez pkt 1 sprostowania z dnia 7 lipca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.182.58/2).
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 6 czerwca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.142.34).
- zmieniony przez pkt 2 sprostowania z dnia 7 lipca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.182.58/2).
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 28 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.293.65).
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 6 czerwca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.142.34).
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 14 stycznia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.9.14).
- zmieniony przez sprostowanie z dnia 6 czerwca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.142.34).
- zmieniony przez pkt 3-6 sprostowania z dnia 7 lipca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.182.58/2).
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
Robert Horbaczewski 20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
Monika Pogroszewska 02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
Tomasz Ciechoński 31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
Beata Dązbłaż 28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
kk/pap 12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.359.30 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 1329/2014 ustanawiające formularze, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 w sprawie jurysdykcji, prawa właściwego, uznawania i wykonywania orzeczeń, przyjmowania i wykonywania dokumentów urzędowych dotyczących dziedziczenia oraz w sprawie ustanowienia europejskiego poświadczenia spadkowego |
Data aktu: | 09/12/2014 |
Data ogłoszenia: | 16/12/2014 |
Data wejścia w życie: | 17/08/2015 |