Rozporządzenie wykonawcze 1037/2014 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 1037/2014
z dnia 25 września 2014 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury scalonej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów określonych w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzeniem (EWG) nr 2658/87 ustanowiono Ogólne reguły interpretacji Nomenklatury scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, która jest w całości lub w części oparta na Nomenklaturze scalonej bądź która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która została ustanowiona szczególnymi przepisami unijnymi, w celu stosowania środków taryfowych i innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku należy klasyfikować do kodu CN wskazanego w kolumnie 2, na mocy uzasadnień określonych w kolumnie 3 tej tabeli.

(4) Należy zagwarantować, aby wiążąca informacja taryfowa wydana odnośnie do towarów, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, mogła być nadal przywoływana przez osobę, której udzielono tej informacji, przez pewien okres, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 2 . Okres ten powinien wynosić trzy miesiące.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku klasyfikuje się w Nomenklaturze scalonej do kodu CN wskazanego w kolumnie 2 tej tabeli.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 września 2014 r.

W imieniu Komisji,
za Przewodniczącego,
Heinz ZOUREK
Dyrektor Generalny ds. Podatków i Unii Celnej

ZAŁĄCZNIK

Opis towarów Klasyfikacja (kod CN) Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Komponent półprzewodnikowy (tak zwany "moduł LED") zawierający chip LED połączony równolegle z diodą zabezpieczającą Zenera, przedstawiany w obudowie z tworzywa sztucznego z półkulistą przezroczystą osłoną z tworzywa sztucznego, o wymiarach w przybliżeniu 7 mm × 7 mm × 5 mm, bez połączeniowych pól kontaktowych.

Fizyczna konstrukcja komponentu jest niepodzielna, co oznacza, że choć niektóre z elementów mogłyby być teoretycznie usunięte i zastąpione, byłoby to zadanie długotrwałe i delikatne, które byłoby nieopłacalne w normalnych warunkach produkcyjnych.

Moduł LED jest przeznaczony do montowania na płytkach obwodów drukowanych, przy użyciu, na przykład, technik montażu powierzchniowego (SMD) lutowania elementów.

Jest on przedstawiany do użytku w zastosowaniach oświetleniowych, takich jak światło z telefonów komórkowych, oświetlenie samochodowe, projektory, sygnalizacja świetlna oraz sprzęt gospodarstwa domowego.

(*) Zob. zdjęcie 1.

8541 40 10 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 8 do działu 85 oraz brzmienie kodów CN 8541, 8541 40 oraz 8541 40 10.

Ponieważ chip LED oraz dioda zabezpieczająca są połączone pod każdym względem niepodzielnie, a dioda zabezpieczająca jest użyta jedynie do zabezpieczenia chipa LED przed przepięciami, cechy charakterystyczne i właściwości modułu jako diody elektroluminescencyjnej objętej pozycją 8541 nie są zatem zasadniczo zmienione. W związku z tym, przez zastosowanie uwagi 8 do działu 85, ostatni akapit, wyklucza się klasyfikację komponentu do pozycji 9405.

Komponent należy zatem klasyfikować do kodu CN 8541 40 10 jako diody elektroluminescencyjne.

2. Komponent półprzewodnikowy zawierający moduł LED montowany przez lutowanie na płytce obwodu drukowanego o metalowym rdzeniu, o wysokości w przybliżeniu 7 mm i średnicy w przybliżeniu 21 mm.

Moduł LED zawiera chip LED połączony równolegle z diodą zabezpieczającą Zenera, przedstawiany w obudowie z tworzywa sztucznego z kulistą przezroczystą osłoną z tworzywa sztucznego.

Płytka obwodu drukowanego o metalowym rdzeniu jest specjalnie zaprojektowana jako radiator; zawiera ona lutowane punkty lutowania do podłączenia zasilania i jest ukształtowana do końcowego zastosowania w artykułach stanowiących oprawy oświetleniowe.

Komponent jest przedstawiany do stosowania w zastosowaniach oświetleniowych, takich jak światło z telefonów komórkowych, oświetlenie samochodowe, projektory, sygnalizacja świetlna oraz sprzęt gospodarstwa domowego.

(*) Zob. zdjęcie 2.

8541 40 10 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 8 do działu 85 oraz brzmienie kodów CN 8541, 8541 40 oraz 8541 40 10.

Mimo że komponent zawiera moduł LED i płytkę obwodu drukowanego, które mogą zostać zdemontowane, funkcja komponentu pozostaje taka sama, jak funkcja samego modułu LED. Jedyną funkcją płytki obwodu drukowanego o metalowym rdzeniu jest rozpraszanie ciepła (radiator), ponieważ obwód drukowany nie zapewnia żadnych połączeń z innymi komponentami, a jedynie pozwala na lepsze przekazanie ciepła z modułu LED do otaczającego środowiska. Zatem komponent należy klasyfikować jako sam moduł LED.

Ponieważ chip LED oraz dioda zabezpieczająca są połączone pod każdym względem niepodzielnie, a dioda zabezpieczająca jest używana jedynie do zabezpieczenia chipa LED przed przepięciami, cechy charakterystyczne i właściwości modułu jako diody elektroluminescencyjnej objętej pozycją 8541 nie są zatem zasadniczo zmienione. W związku z tym, przez zastosowanie uwagi 8 do działu 85, ostatni akapit, wyklucza się klasyfikację komponentu do pozycji 9405.

Komponent należy zatem klasyfikować do kodu CN 8541 40 10 jako diody elektroluminescencyjne.

3. Komponent półprzewodnikowy (tak zwany "pakiet LED") zawierający cztery chipy LED, z których każdy jest połączony równolegle z diodą zabezpieczającą Zenera, przedstawiany w obudowie z tworzywa sztucznego z przezroczystym szklanym okienkiem na górze i ośmioma polami kontaktowymi z tyłu, o wymiarach w przybliżeniu 6 mm × 5 mm × 1 mm.

Fizyczna konstrukcja komponentu jest niepodzielna, co oznacza, że choć niektóre z elementów mogłyby być teoretycznie usunięte i zastąpione, byłoby to zadanie długotrwałe i delikatne, które byłoby nieopłacalne w normalnych warunkach produkcyjnych.

Chipy LED nie są ze sobą połączone. Wzajemne połączenia pomiędzy chipami LED i diodami Zenera są wykonane przez połączenia przewodami drutowymi.

Pakiet LED jest przeznaczony do montowania na płytkach obwodów drukowanych, przy użyciu, na przykład, technik lutowania SMD.

Jest on przedstawiany do stosowania w zastosowaniach oświetleniowych, takich jak oświetlenie sceniczne i estradowe, oświetlenie nastrojowe oraz wewnętrzne i zewnętrzne oświetlenie architektoniczne.

(*) Zob. zdjęcie 3.

8541 40 10 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 8 do działu 85 oraz brzmienie kodów CN 8541, 8541 40 oraz 8541 40 10.

Ponieważ chipy LED oraz diody zabezpieczające są połączone pod każdym względem niepodzielnie, a diody zabezpieczające są używane jedynie do zabezpieczenia chipów LED przed przepięciami, niezależnie od liczby chipów LED, cechy charakterystyczne i właściwości komponentu jako diody elektroluminescencyjnej objętej pozycją 8541 nie są zatem zasadniczo zmienione. W związku z tym, przez zastosowanie uwagi 8 do działu 85, ostatni akapit, wyklucza się klasyfikację tego komponentu do pozycji 9405.

Komponent należy zatem klasyfikować do kodu CN 8541 40 10 jako diody elektroluminescencyjne.

4. Komponent półprzewodnikowy (tak zwana "matryca LED") zawierający 156 chipów LED, przedstawiany w okrągłej obudowie z tworzywa sztucznego z przezroczystą osłoną z tworzywa sztucznego i dwoma polami kontaktowymi na górze oraz metalowym radiatorem z tyłu, o wysokości w przybliżeniu 2 mm i średnicy w przybliżeniu 49 mm.

Fizyczna konstrukcja komponentu jest niepodzielna, co oznacza, że choć niektóre z elementów mogłyby być teoretycznie usunięte i zastąpione, byłoby to zadanie długotrwałe i delikatne, które byłoby nieopłacalne w normalnych warunkach produkcyjnych.

Chipy LED są ze sobą połączone w matrycy szeregowo-równoległej poprzez wzajemne połączenia wykonane przewodami drutowymi.

Matryca LED jest przeznaczona do montowania przez przykręcenie jej do produktu końcowego.

Jest ona przedstawiana do stosowania w zastosowaniach oświetleniowych, takich jak oświetlenie sklepów i oświetlenie dekoracyjne, oświetlenie obiektów handlowych i biurowych, oświetlenie mieszkań i indywidualne, oświetlenie przemysłowe, oświetlenie ulic oraz przestrzeni publicznej oraz lampy modernizowane.

(*) Zob. zdjęcie 4.

8541 40 10 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 8 do działu 85 oraz brzmienie kodów CN 8541, 8541 40 oraz 8541 40 10.

Ponieważ komponent jest złożony wyłącznie z chipów LED, które są połączone pod każdym względem niepodzielnie, niezależnie od liczby chipów LED, komponent nadal objęty jest pozycją 8541. W związku z tym, przez zastosowanie uwagi 8 do działu 85, ostatni akapit, wyklucza się klasyfikację komponentu do pozycji 9405.

Komponent należy zatem klasyfikować do kodu CN 8541 40 10 jako diody elektroluminescencyjne.

(*) Zdjęcia mają charakter wyłącznie informacyjny.
Zdjęcie 1

grafika

Zdjęcie 2

grafika

Zdjęcie 3

grafika

Zdjęcie 4

grafika

1 Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1.
2 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1).

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2014.287.9

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 1037/2014 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej
Data aktu: 25/09/2014
Data ogłoszenia: 01/10/2014
Data wejścia w życie: 21/10/2014