uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 z dnia 19 stycznia 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, (WE) nr 247/2006, (WE) nr 378/2007 oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 1 , w szczególności jego art. 136a ust. 3 i art. 140a,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 2 , w szczególności jego art. 58 ust. 7,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające przepisy dotyczące płatności bezpośrednich dla rolników na podstawie systemów wsparcia w ramach wspólnej polityki rolnej oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 637/2008 i rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 3 , w szczególności jego art. 6 ust. 3, art. 7 ust. 3 i art. 20 ust. 6,
(1) Zgodnie z art. 103n rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 4 Hiszpania, Luksemburg, Malta i Zjednoczone Królestwo powiadomiły do dnia 1 sierpnia 2013 r. o zamiarze ostatecznego przekazania części kwoty dostępnej na programy wsparcia dla sektora wina, o której mowa w załączniku Xb do tego rozporządzenia, w celu zwiększenia krajowych pułapów płatności bezpośrednich w odniesieniu do roku składania wniosków 2014 i kolejnych lat. W związku z tym załącznik VIII do rozporządzenia (WE) nr 73/2009 został zmieniony rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 929/2013 5 . To ostateczne przekazanie środków musi zostać odzwierciedlone również w załącznikach II i III rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
(2) Zgodnie z art. 136a ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 i art. 14 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 Francja, Łotwa i Zjednoczone Królestwo powiadomiły Komisję do dnia 31 grudnia 2013 r. o swojej decyzji o przekazaniu określonego odsetka swoich rocznych pułapów krajowych na lata kalendarzowe 2014-2019 na programy rozwoju obszarów wiejskich finansowane w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), w myśl rozporządzenia (UE) nr 1305/2013. Zgodnie z art. 136a ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 i art. 14 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 Chorwacja, Malta, Polska i Słowacja powiadomiły Komisję do dnia 31 grudnia 2013 r. o swojej decyzji o przekazaniu na płatności bezpośrednie określonego odsetka kwoty przydzielonej na wsparcie środków realizowanych w ramach programów rozwoju obszarów wiejskich finansowanych z EFRROW w latach 2015-2020, w myśl rozporządzenia (UE) nr 1305/2013. Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki VIII i VIIIc do rozporządzenia (WE) nr 73/2009, załącznik I do rozporządzenia (UE) nr 1305/2013 i załączniki II i III do rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
(3) Zgodnie z art. 57a ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 73/2009 Chorwacja powiadomiła Komisję do dnia 31 stycznia 2014 r. o gruntach oczyszczonych z min i przywróceniu na nich działalności rolniczej w 2013 r. W powiadomieniu tym określono również odpowiednią pulę środków finansowych na rok składania wniosków 2014 i kolejne lata. Zgodnie z tym samym artykułem Chorwacja powiadomiła ponadto, jaka powierzchnia gruntów została rozminowana i zadeklarowana przez rolników we wnioskach o przyznanie pomocy złożonych w odniesieniu do roku 2013 oraz przywrócona do wykorzystania w działalności rolniczej w okresie od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2012 r. W związku z tym załącznik VIII do rozporządzenia (WE) nr 73/2009 został zmieniony rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 929/2013. Na podstawie harmonogramu przyrostów, o którym mowa w art. 17 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013, należy odpowiednio zmienić załączniki II, III i VI do tego rozporządzenia.
(4) Kwotę na rok budżetowy 2014 wynikającą z dobrowolnego dostosowania płatności bezpośrednich w roku kalendarzowym 2013 w Zjednoczonym Królestwie na mocy art. 10b rozporządzenia (WE) nr 73/2009, kwoty wynikające z zastosowania art. 136 i 136b tego rozporządzenia w latach budżetowych 2014 i 2015, jak również kwoty wynikające z zastosowania art. 66 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 należy dodać do unijnego wsparcia na rozwój obszarów wiejskich przydzielonego na poszczególne lata. Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik I do rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
(5) Rozporządzenie (UE) nr 1307/2013 stosuje się dopiero od dnia 1 stycznia 2015 r. Dlatego też zmiany w tym rozporządzeniu powinny zacząć obowiązywać od tej właśnie daty,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 13 maja 2014 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.280.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 994/2014 zmieniające załączniki VIII i VIIIc do rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009, załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 oraz załączniki II, III i VI do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 |
Data aktu: | 13/05/2014 |
Data ogłoszenia: | 24/09/2014 |
Data wejścia w życie: | 25/09/2014, 01/01/2015 |