Rozporządzenie wykonawcze 877/2014 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 877/2014
z dnia 8 sierpnia 2014 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury scalonej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towaru określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzeniem (EWG) nr 2658/87 ustanowiono Ogólne reguły interpretacji Nomenklatury scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, która jest w całości lub w części oparta na Nomenklaturze scalonej, bądź która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która została ustanowiona szczególnymi przepisami unijnymi, w celu stosowania środków taryfowych i innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł, towar opisany w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku należy klasyfikować do kodu CN wskazanego w kolumnie 2, na mocy uzasadnień określonych w kolumnie 3 tej tabeli.

(4) Należy zagwarantować, aby wiążąca informacja taryfowa wydana odnośnie do towarów, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, mogła być nadal przywoływana przez osobę, której udzielono tej informacji, przez pewien okres, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 2 . Okres ten powinien wynosić trzy miesiące.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku klasyfikuje się w Nomenklaturze scalonej do kodu CN wskazanego w kolumnie 2 tej tabeli.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92, przez okres trzech miesięcy od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 8 sierpnia 2014 r.

W imieniu Komisji,
za Przewodniczącego,
Martine REICHERTS
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Opis towarów Klasyfikacja (kod CN) Uzasadnienie
(1) (2) (3)
Urządzenie (tak zwany "wyświetlacz ściany wideo LCD"), zawierający monitor kolorowy w technologii LCD i maszynę do automatycznego przetwarzania danych (ADP), o wymiarach w przybliżeniu 91 cm × 53 cm × 12 cm.

Monitor o przekątnej ekranu w przybliżeniu 102 cm (40 cali) ma następujące cechy:

- natywną rozdzielczość matrycy 1 920 × 1 080 pikseli,

- format obrazu 16:9,

- rozmiar piksela 0,46125 mm,

- czas reakcji 8 ms,

- maksymalną jasność 700 cd/m2,

- współczynnik kontrastu (typowy) 3 000:1,

- poziomy i pionowy kąt widoczności 178°,

- funkcję "obraz w obrazie" (PIP).

Wbudowana maszyna ADP zawiera mikroprocesor, pamięć 1 GB i napęd dysku twardego o pojemności 40 GB.

Urządzenie zawiera również wzmacniacz audio, dwa głośniki oraz przyciski zasilania i regulacji, i jest przedstawiane z urządzeniem do zdalnego sterowania.

Urządzenie ma następujące interfejsy: wejście VGA, wejście/wyjście DVI-D, HDMI, CVBS (AV), wejście/wyjście RS 232C, wejście/wyjście audio oraz LAN.

Urządzenie jest przedstawiane do użycia jako komponent ścian wideo LCD. Wbudowana maszyna ADP jest używana jako procesor ściany wideo do zapewnienia ścianie wideo kontroli nad siecią o konfiguracjach ściany wideo do 5 × 5. Urządzenie może pracować jako niezależny monitor lub jako maszyna ADP.

8528 59 31 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 3 do sekcji XVI oraz brzmienie kodów CN 8528, 8528 59 oraz 8528 59 31.

Urządzenie zostało zaprojektowane do wykonywania dwóch funkcji objętych sekcją XVI (przetwarzanie danych objęte pozycją 8471 i wyświetlanie wideo objęte pozycją 8528). Na mocy uwagi 3 do tej sekcji należy klasyfikować je jako będące takim urządzeniem, które wykonuje funkcję podstawową.

Biorąc pod uwagę jego koncepcję i projekt, takie jak fakt, że maszyna ADP jest używana jako procesor ściany wideo do zapewnienia ścianie wideo kontroli nad siecią o konfiguracjach ściany wideo do 5 × 5, urządzenie jest przeznaczone do stosowania jako monitor-komponent ściany wideo LCD. W rezultacie podstawową funkcją urządzenia jest ta monitora objętego pozycją 8528. Wyklucza się zatem klasyfikację do pozycji 8471 jako maszyna ADP.

Ze względu na jego obiektywne cechy charakterystyczne, takie jak rozmiar ekranu, obsługiwane tryby wideo, rozmiar piksela nieodpowiedni dla długotrwałego oglądania z bliskiej odległości, wysoką jasność, obecność zdalnego sterowania, obwody audio ze wzmocnieniem oraz funkcję PIP, monitor nie może być uważany za będący w rodzaju wyłącznie lub głównie stosowanych w systemie ADP objętym pozycją 8471. Wyklucza się zatem klasyfikację do podpozycji CN 8528 51 00.

Ponieważ monitor jest zdolny do wyświetlania sygnałów z maszyny ADP na poziomie wystarczającym do praktycznego użycia z maszyną ADP, jest on uważany za zdolny do wyświetlania sygnałów z maszyn do automatycznego przetwarzania danych przy dopuszczalnym poziomie funkcjonalności.

Urządzenie należy zatem klasyfikować do kodu CN 8528 59 31 jako pozostałe płaskie wyświetlacze panelowe zdolne do wyświetlania sygnałów z maszyn do automatycznego przetwarzania danych przy dopuszczalnym poziomie funkcjonalności z ekranem w technologii wyświetlania ciekłokrystalicznego (LCD).

1 Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1.
2 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1).

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2014.240.15

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 877/2014 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej
Data aktu: 08/08/2014
Data ogłoszenia: 13/08/2014
Data wejścia w życie: 02/09/2014