uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 1 , w szczególności jego art. 110 ust. 2 i 4,
(1) W rozporządzeniu (UE) nr 1306/2013 ustanawia się wspólne ramy monitorowania i ewaluacji w celu pomiaru skuteczności wspólnej polityki rolnej (WPR). W celu stosowania tych ram należy ustanowić przepisy, które umożliwią kompleksową i systematyczną ocenę postępu, skuteczności i efektywności WPR w stosunku do celów. Aby umożliwić państwom członkowskim i Komisji wdrożenie spójnych ram monitorowania i ewaluacji, należy ustanowić zestaw wspólnych wskaźników, o których mowa w art. 110 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013.
(2) Wskaźniki te powinny być powiązane ze strukturą i celami WPR i opierać się o wymierne elementy. W związku z tym należy ustanowić różne rodzaje wskaźników w celu umożliwienia oceny WPR na wszystkich poziomach. Wskaźniki oddziaływania powinny odzwierciedlać wspólne główne cele WPR określone w art. 110 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013. Dla każdego z tych wspólnych głównych celów można określić bardziej szczegółowe cele, dla których należy ustanowić wskaźniki wyników. Te cele szczegółowe obejmują dochody gospodarstw i ich zmienność, poprawę konkurencyjności sektora rolnictwa, stabilność rynków, oczekiwania konsumentów, dostarczanie dóbr publicznych i ochronę środowiska naturalnego, łagodzenie zmiany klimatu i przystosowanie się do niej, utrzymanie zróżnicowanego rolnictwa, jak również konkretne cele określone w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), a mianowicie priorytety Unii w zakresie rozwoju obszarów wiejskich. Ponadto praktyczne wdrożenie instrumentów WPR powinno być monitorowane na podstawie wskaźników produktu, które mogą odzwierciedlić ten poziom operacyjny WPR.
(3) Ważne jest, aby zapewnić, że państwa członkowskie i Komisja mogą korzystać z ram monitorowania i ewaluacji w sposób skuteczny oraz w odpowiednim czasie. Należy zatem przewidzieć, że państwa członkowskie przesyłają informacje niezbędne do monitorowania i ewaluacji WPR w terminach określonych w odpowiednich rozporządzeniach. W celu uniknięcia wszelkich niepotrzebnych obciążeń administracyjnych Komisja powinna, o ile to możliwe, korzystać z informacji już jej dostępnych.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Funduszy Rolniczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 22 lipca 2014 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.230.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 834/2014 ustanawiające zasady stosowania wspólnych ram monitorowania i ewaluacji wspólnej polityki rolnej |
Data aktu: | 22/07/2014 |
Data ogłoszenia: | 01/08/2014 |
Data wejścia w życie: | 08/08/2014 |