uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 2 , w szczególności jego art. 38 ust. 10, art. 46 ust. 3, art. 115 ust. 4 oraz art. 125 ust. 8 akapit drugi,
(1) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 215/2014 3 ustanawia przepisy niezbędne do przygotowania programów. W celu zapewnienia realizacji programów finansowanych z europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych ("EFSI") konieczne jest ustanowienie dodatkowych przepisów dotyczących stosowania rozporządzenia (UE) nr 1303/2013. Aby ułatwić uzyskanie całościowego obrazu i dostępu do tych przepisów, należy je określić w jednym akcie wykonawczym.
(2) W celu zwiększenia elastyczności uruchamiania wsparcia instrumentów finansowych z różnych źródeł, którymi zarządza instytucja zarządzająca, w jeden ze sposobów określonych w art. 38 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, niezbędne jest sprecyzowanie sposobu transferu wkładów z programów i zarządzania nimi. Konieczne jest zwłaszcza sprecyzowanie okoliczności, w których instrument finansowy może otrzymać wkłady z więcej niż jednego programu lub z więcej niż jednej osi priorytetowej lub więcej niż jednego środka tego samego programu, oraz warunków uwzględniania krajowych wkładów publicznych lub prywatnych do instrumentów finansowych, dokonywanych na poziomie ostatecznych odbiorców, jako krajowych środków współfinansowania.
(3) Niezbędne jest ustanowienie modelu przekazywania Komisji sprawozdań z wdrażania instrumentów finansowych w celu zapewnienia przekazywania przez instytucje zarządzające informacji wymaganych art. 46 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 w sposób spójny i porównywalny. Model przekazywania sprawozdań z wdrażania instrumentów finansowych jest również niezbędny do umożliwienia Komisji sporządzania zestawień danych dotyczących postępów w zakresie finansowania i wdrażania instrumentów finansowych.
(4) W celu zapewnienia zharmonizowanego wizualnego oznaczenia działań informacyjnych i komunikacyjnych w odniesieniu do operacji w obszarze polityki spójności Unii należy ustalić wytyczne dotyczące symbolu Unii i określić jego standardową kolorystykę, a także określić warunki techniczne umieszczania symbolu Unii oraz odniesienia do funduszu lub funduszy wspierających operację.
(5) W celu zapewnienia zharmonizowanego wizualnego oznaczenia działań informacyjnych i komunikacyjnych w odniesieniu do działań w zakresie infrastruktury i prac budowlanych w obszarze polityki spójności Unii konieczne jest określenie charakterystyki technicznej billboardów i stałych tablic w przypadku działań w zakresie infrastruktury i prac budowlanych o całkowitym wsparciu publicznym przekraczającym 500.000 EUR dla każdej operacji.
(6) Do celów art. 125 ust. 2 lit. d) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 konieczne jest określenie specyfikacji technicznych systemu elektronicznej rejestracji i przechowywania danych dotyczących każdej operacji, które są niezbędne do monitorowania, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytu.
(7) Do celów skutecznego wykonania art. 122 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 niezbędne jest zapewnienie tego, aby specyfikacje techniczne systemu rejestracji i przechowywania danych gwarantowały pełną interoperacyjność z systemem, o którym mowa w art. 122 ust. 3 tego rozporządzenia, na poziomie strukturalnym, technicznym i semantycznym.
(8) Szczegółowe specyfikacje techniczne systemu rejestracji i przechowywania danych powinny być wystarczająco udokumentowane, aby zapewnić ścieżkę audytu zgodności z wymogami prawnymi.
(9) System rejestracji i przechowywania danych powinien również obejmować odpowiednie narzędzie służące do wyszukiwania oraz funkcje raportujące, aby umożliwić łatwe odzyskiwanie i łączenie przechowywanych w nim informacji do celów monitorowania, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytu.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu koordynującego europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.223.7 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 821/2014 ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w zakresie szczegółowych uregulowań dotyczących transferu wkładów z programów i zarządzania nimi, przekazywania sprawozdań z wdrażania instrumentów finansowych, charakterystyki technicznej działań informacyjnych i komunikacyjnych w odniesieniu do operacji oraz systemu rejestracji i przechowywania danych |
Data aktu: | 28/07/2014 |
Data ogłoszenia: | 29/07/2014 |
Data wejścia w życie: | 18/08/2014 |