a także mając na uwadze, co następuje:(1) W art. 24 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 oraz w art. 20 i 21 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 639/2014 2 przewiduje się, że w przypadku sprzedaży lub dzierżawy gospodarstwa rolnego rolnicy mogą zawierać umowy, w ramach których przekazują oni uprawnienia do płatności, które mają zostać im przydzielone, lub prawo do otrzymania uprawnień do płatności. Należy ustanowić przepisy w odniesieniu do takich szczególnych okoliczności, w szczególności w odniesieniu do wniosków o przydział uprawnień do płatności w takich przypadkach.
(2) Do celów art. 25 ust. 2, art. 26 oraz art. 40 ust. 2 i 3 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 konieczne jest ustanowienie przepisów dotyczących obliczania wartości uprawnień do płatności, które mają zostać przydzielone w przypadkach przekazania gospodarstwa w drodze dziedziczenia innemu rolnikowi, który zamierza kontynuować działalność rolniczą w tym gospodarstwie i który sam ma prawo do przydziału uprawnień do płatności w pierwszym roku stosowania systemu płatności podstawowej.
(3) W celu zapewnienia dobrego zarządzania systemem płatności podstawowej należy określić przepisy dotyczące powiadomień o przekazaniu uprawnień do płatności, które rolnicy muszą złożyć do organów krajowych.
(4) W celu uzupełnienia rezerwy krajowej lub regionalnej niewykorzystanymi uprawnieniami do płatności zgodnie z art. 31 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 należy wyznaczyć datę, po której niewykorzystane uprawnienia - w tym uprawnienia do płatności, które nie zostały aktywowane lub które z innego powodu nie stanowią podstawy do płatności - są zwracane do rezerwy.
(5) Art. 43 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 stanowi, że państwa członkowskie mogą zadecydować o stosowaniu poszczególnych zobowiązań lub systemów certyfikacji jako równoważnych praktyk korzystnych dla klimatu i środowiska. Aby zapewnić terminową i skuteczną ocenę praktyk ujętych w tych zobowiązaniach lub systemach certyfikacji, należy ustanowić przepisy dotyczące procedury powiadamiania i oceny przez Komisję.
(6) Zgodnie z art. 45 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 na poziomie gospodarstwa nie występuje indywidualny obowiązek ponownego przekształcenia, jeżeli powierzchnia trwałych użytków zielonych jest utrzymana w wartościach bezwzględnych w ramach określonych limitów. Konieczne jest ustanowienie tych limitów.
(7) Zgodnie z art. 55 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 decyzje, o których mowa w art. 53 ust. 4 i ust. 6 lit. a) tego rozporządzenia, podlegają zatwierdzeniu przez Komisję. W związku z tym należy ustanowić przepisy dotyczące procedury oceny i zatwierdzania przez Komisję.
(8) W art. 57 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 wymaga się, aby Komisja przyjęła przepisy dotyczące procedury zatwierdzania gruntów i odmian do celów płatności specyficznej w odniesieniu do bawełny. Zgodnie z zasadą pomocniczości przepisy te powinny ograniczać się do ustalenia ostatecznego terminu na zakończenie tej procedury, pozostawiając państwom członkowskim możliwość ustanowienia jej szczegółowych przepisów.
(9) Należy określić niezbędne informacje, które państwa członkowskie mają przekazać producentom w odniesieniu do tego upoważnienia. Aby zagwarantować, że producenci są informowani w odpowiednim czasie, należy ustalić ostateczny termin składania takich powiadomień.
(10) W celu monitorowania prawidłowego stosowania przepisów ustanowionych w rozporządzeniu (UE) nr 1307/2013 w odniesieniu do elastyczności między filarami konieczne jest określenie niektórych obowiązków państw członkowskich w zakresie powiadamiania, jeśli chodzi o informacje, które państwa członkowskie mają przekazać w odniesieniu do swoich decyzji podjętych zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
(11) W celu ustalenia pułapów finansowych ustanowionych zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1307/2013 i kontroli przestrzegania tych pułapów konieczne jest określenie niektórych obowiązków w zakresie powiadamiania, w szczególności jeśli chodzi o informacje, które państwa członkowskie mają przekazać w odniesieniu do swoich decyzji podjętych zgodnie z art. 22 ust. 2 i 3, art. 42 ust. 1, art. 49 ust. 1 i art. 51 ust. 1 tego rozporządzenia.
(12) Dla zapewnienia skuteczności należy przewidzieć, by powiadomienia zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1307/2013, rozporządzeniem delegowanym (UE) nr 639/2014 oraz niniejszym rozporządzeniem składano do Komisji zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 792/2009 3 .
(13) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Płatności Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: