uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,
(1) W załączniku XII do rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 2 określono nową metodę ustalania emisji CO2 i zużycia paliwa przez pojazdy N1, którym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu (zwane dalej "pojazdami budowanymi wieloetapowo"). Nowa metoda ma wejść w życie 1 stycznia 2014 r., ale może być stosowana na zasadzie dobrowolności od dnia 1 stycznia 2013 r.
(2) Pkt 7 część B załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 stanowi, że indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdów skompletowanych są przyznane producentowi pojazdu podstawowego. W tym celu konieczne jest, aby pojazdy skompletowane mogły być rozpoznawane w procesie monitorowania oraz aby producent pojazdu podstawowego mógł być zidentyfikowany. W tym celu także niektóre dane dotyczące pojazdu podstawowego muszą być ustalane zgodnie z nową metodą określoną w załączniku XII do rozporządzenia (WE) nr 692/2008.
(3) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 producenci pojazdów podstawowych mają prawo do weryfikacji danych dotyczących pojazdów budowanych wieloetapowo, na podstawie których obliczane są ich docelowe indywidualne poziomy emisji CO2. Należy zatem ustanowić szczegółowe przepisy dotyczące wymiany stosownych danych między producentami i Komisją.
(4) Ze względu na specyfikę i projekt systemów rejestracji pojazdów, możliwe jest, że państwa członkowskie nie będą w stanie dostarczyć wszystkich danych istotnych dla monitorowania pojazdów budowanych wieloetapowo wskazanych w danych szczegółowych określonych w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W związku z tym Komisja powinna mieć możliwość uwzględnienia danych udostępnionych przez producentów w procedurze weryfikacji zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 w celu ustalenia wstępnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.
(5) Producenci powinni zatem udostępnić Komisji i Europejskiej Agencji Środowiska (EEA) numery identyfikacyjne pojazdów (VIN) przypisane lekkim samochodom dostawczym sprzedanym w poprzednim roku kalendarzowym lub lekkim samochodom dostawczym, dla których wydano w tym roku gwarancję. Producenci powinni również mieć możliwość udostępnienia Komisji szczegółowych danych dotyczących tych pojazdów. W celu uwzględnienia tych danych do obliczenia wstępnych poziomów docelowych, producenci powinni dostarczać swoje dane Komisji i EEA w tym samym czasie, gdy przekazywane są coroczne dane państw członkowskich.
(6) Na podstawie porównania szczegółowych danych dostarczonych przez państwa członkowskie z danymi dostarczonymi przez producentów na podstawie VIN, Komisja powinna sporządzić wstępny zbiór danych do obliczania wstępnych poziomów docelowych. Wstępny zbiór danych przedstawiony producentowi powinien zawierać VIN dla tych wpisów, dla których można porównać te dwa zbiory danych. W razie konieczności wstępny zbiór danych powinien również zawierać wpisy, dla których VIN państw członkowskich nie pokrywają się z VIN wydanymi przez producenta. W takim przypadku wpisy powinny być przekazywane producentowi bez VIN. Wstępny zbiór danych, z wyjątkiem VIN, powinien zostać podany do wiadomości publicznej zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.
(7) Aby zapewnić pełną zgodność wymogów określonych w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 293/2012 3 z wymogami mającymi zastosowanie do samochodów osobowych określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1014/2010 4 , należy dostosować do przepisów tego rozporządzenia wymogi dotyczące zgłaszania przez producentów błędów.
(8) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 23 kwietnia 2014 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2014.121.21 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 410/2014 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 w odniesieniu do monitorowania emisji CO 2 z nowych lekkich samochodów dostawczych, którym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu |
Data aktu: | 23/04/2014 |
Data ogłoszenia: | 24/04/2014 |
Data wejścia w życie: | 14/05/2014 |