uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1107/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczące wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin i uchylające dyrektywy Rady 79/117/EWG i 91/414/EWG(1), w szczególności jego art. 13 ust. 2 lit. c),
(1) Substancja czynna fluazifop-P została zatwierdzona rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 788/2011 z dnia 5 sierpnia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia substancji czynnej fluazifop-P, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1107/2009 dotyczącym wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin, oraz zmiany załącznika do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 540/2011 i decyzji Komisji 2008/934/WE(2). Zatwierdzenie obejmuje przepis szczegółowy, zgodnie z którym "zezwala się wyłącznie na stosowanie w charakterze środka chwastobójczego w sadach (oprysk u podstawy pni) jeden raz w roku".
(2) W dniu 29 czerwca 2011 r. przedsiębiorstwo Syngenta Crop Protection AG, na którego wniosek fluazifop-P został zatwierdzony, złożyło wniosek o zmianę warunków zatwierdzenia substancji czynnej fluazifop-P, aby umożliwić stosowanie jej w charakterze środka chwastobójczego bez ograniczeń. Do wniosku dołączone zostały informacje odnoszące się do rozszerzenia zastosowań. Wniosek przedłożono Francji, państwu członkowskiemu, które zostało wyznaczone do pełnienia roli sprawozdawcy rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1490/2002(3).
(3) Francja oceniła informacje przedłożone przez wnioskodawcę i przygotowała uzupełnienie do projektu sprawozdania z oceny. Uzupełnienie to zostało przedłożone przez Francję Komisji, z kopią do Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności, zwanego dalej "Urzędem ", w dniu 2 kwietnia 2012 r.
(4) Urząd przekazał uzupełnienie wnioskodawcy oraz państwom członkowskim, z wyjątkiem państwa członkowskiego pełniącego rolę sprawozdawcy, oraz podał je do publicznej wiadomości, wyznaczając okres 60 dni na złożenie pisemnych uwag.
(5) Urząd zorganizował konsultacje z ekspertami w zakresie toksykologii u ssaków.
(6) Uwzględniając uzupełnienie do projektu sprawozdania z oceny, Urząd przyjął w dniu 18 października 2012 r. stanowisko dotyczące fluazifopu-P(4) w odniesieniu do jego nieograniczonego stosowania w charakterze środka chwastobójczego. Stanowisko to przekazano wnioskodawcy, państwom członkowskim i Komisji oraz podano do publicznej wiadomości. Projekt sprawozdania z oceny, jego uzupełnienie i stanowisko Urzędu zostały zweryfikowane przez państwa członkowskie oraz Komisję w ramach Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt i sfinalizowane w dniu 1 lutego 2013 r. w formie opracowanego przez Komisję sprawozdania z przeglądu dotyczącego fluazifopu-P. Wnioskodawcy umożliwiono przedstawienie uwag do sprawozdania z przeglądu.
(7) Z informacji przedłożonych przez wnioskodawcę wynika, że zezwolenie na stosowanie w charakterze środka chwastobójczego bez ograniczeń nie stwarza żadnego dodatkowego ryzyka ponad to, które zostało już uwzględnione w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 788/2011 i w sprawozdaniu Komisji z przeglądu, na którym oparto to rozporządzenie wykonawcze.
(8) Na podstawie sprawozdania z przeglądu sfinalizowanego w dniu 1 lutego 2013 r. oraz stanowiska Urzędu przyjętego w dniu 18 października 2012 r. należy rozszerzyć zatwierdzenie fluazifopu-P na stosowanie w charakterze środka chwastobójczego bez ograniczeń.
(9) W celu uwzględnienia pozostałych wątpliwości dotyczących obliczania półokresu degradacji związku metabolitu X(5) państwa członkowskie powinny zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo konsumentów w odniesieniu do występowania tego metabolitu w wodach podziemnych.
(10) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenia wykonawcze (UE) nr 788/2011 i rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 540/2011(6).
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 8 marca 2013 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 309 z 24.11.2009, s. 1.
(2) Dz.U. L 203 z 6.8.2011, s. 21.
(3) Dz.U. L 224 z 21.8.2002, s. 23.
(4) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności; Conclusion on the peer review of the pesticide risk assessment of the active substance fluazifop-P. (Wnioski z weryfikacji dotyczącej oceny ryzyka stwarzanego przez pestycydy dla substancji czynnej fluazifop-P), Dziennik EFSA 2012; 10(11):2945, [18 s.]. doi:10.2903/j.efsa.2012.2945. Dostępne na stronie internetowej: www.efsa.europa.eu/efsajournal.
(5) 5-(trifluorometylo)-2(1H)-pirydynon.
(6) Dz.U. L 153 z 11.6.2011, s. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.67.6 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 201/2013 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 788/2011 i rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 540/2011 w zakresie rozszerzenia zastosowań, w odniesieniu do których zatwierdzona została substancja czynna fluazifop-P |
Data aktu: | 08/03/2013 |
Data ogłoszenia: | 09/03/2013 |
Data wejścia w życie: | 29/03/2013 |