Rozporządzenie wykonawcze 172/2013 w sprawie usunięcia niektórych istniejących nazw win z rejestru przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1234/2007

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 172/2013
z dnia 26 lutego 2013 r.
w sprawie usunięcia niektórych istniejących nazw win z rejestru przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1234/2007

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 118s ust. 3 w związku z jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Nazwy win, które były chronione zgodnie z art. 51 i 54 rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(2) oraz art. 28 rozporządzenia Komisji (WE) nr 753/2002 z dnia 29 kwietnia 2002 r. ustanawiającego niektóre zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 odnośnie do opisu, oznaczania, prezentacji i ochrony niektórych produktów sektora wina(3), były automatycznie chronione na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1234/2007. Te nazwy win ("istniejące chronione nazwy win") są wymienione w rejestrze chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych dla wina ustanowionym zgodnie z art. 118n rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 ("rejestr").

(2) Odnośnie do tych istniejących chronionych nazw win państwa członkowskie miały obowiązek przekazania Komisji do dnia 31 grudnia 2011 r. dokumentacji technicznej oraz krajowych decyzji o zatwierdzeniu. Zgodnie z art. 118s ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 istniejące chronione nazwy win, w odniesieniu do których nie dokonano przekazania informacji do wyżej wymienionej daty, nie są już chronione na podstawie wzmiankowanego rozporządzenia. Nazwy te należy zatem usunąć z rejestru.

(3) Usunięcie z rejestru nie powinno mieć wpływu na wina, które przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia zostały wprowadzone do obrotu lub oznakowane nazwami win, które mają zostać usunięte z rejestru. Sprzedaż tych win powinna zatem być dozwolona do wyczerpania zapasów.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Nazwy win wymienione w załączniku do niniejszego rozporządzenia zostają usunięte z rejestru ustanowionego zgodnie z art. 118n rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

Artykuł  2

Wina wprowadzone do obrotu lub oznakowane przed datą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, posiadające nazwy win, o których mowa w art. 1, mogą być sprzedawane do wyczerpania zapasów.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 lutego 2013 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.

(2) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, s. 1.

(3) Dz.U. L 118 z 4.5.2002, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

Nazwy win, o których mowa w art. 1

Państwo Nazwy, które należy usunąć
Grecja Αδριανή
Βίλιτσα
Κορωπί
Μονεμβασία
Παιανία
Πλαγιές Πετρωτού
Σύρος
Hiszpania Abanilla
Francja Aigues
Allier
Argens
Balmes Dauphinoises
Bénovie
Bérange
Bessan
Bigorre
Blanquette de Limoux
Blanquette méthode ancestrale
Bordeaux Côtes de Francs
Bordeaux Haut-Benauge
Bourbonnais
Cassan
Caux
Cessenon
Charente
Charentes Maritimes
Chaume - Premier Cru des coteaux du Layon
Cher
Collines de la Moure
Comté de Grignan
Coteaux de Bessilles
Coteaux de Cèze
Coteaux de Fontcaude
Coteaux de la Cabrerisse
Coteaux de l'Ardèche
Coteaux de Laurens
Coteaux de Miramont
Coteaux de Montélimar
Coteaux de Murviel
Coteaux du Grésivaudan
Coteaux du Layon Chaume
Coteaux du Littoral Audois
Coteaux du Salagou
Coteaux du Verdon
Coteaux et Terrasses de Montauban
Coteaux Flaviens
Côtes de Castillon
Côtes de Ceressou
Côtes de Lastours
Côtes de Montestruc
Côtes de Pérignan
Côtes de Prouilhe
Côtes du Brian
Côtes du Condomois
Côtes du Vidourle
Crépy
Creuse
Cucugnan
Deux-Sèvres
Dordogne
Doubs
Entre-Deu-xMers-Haut-Benauge
Haute-Garonne
Hauterive
Haute-Saône
Hautes-Pyrénées
Hauts de Badens
Indre
Indre et Loire
Languedoc Grès de Montpellier
Languedoc La Clape
Languedoc Picpoul-de-Pinet
Languedoc Terrasses du Larzac
Loir et Cher
Loire-Atlantique
Loiret
Lot et Garonne
Maine et Loire
Meuse
Mont Baudile
Monts de la Grage
Néac
Nièvre
Petite Crau
Premières Côtes de Blaye
Principauté d'Orange
Pyrénées Orientales
Pyrénées-Atlantiques
Sainte Baume
Sarthe
Seine et Marne
Tarn
Tarn et Garonne
Terroirs Landais
Touraine Amboise
Touraine Azay-le-Rideau
Touraine Mestand
Val de Cesse
Val de Dagne
Val de Montferrand
Vaunage
Vendée
Vienne
Vins du Thouarsais
Vistrenque
Volnay Santenots
Włochy Alto Tirino
Cagnina di Romagna
Condoleo
Dolcetto delle Langhe Monregalesi
Dolcetto di Dogliani
Dolcetto di Dogliani Superiore
Donnici
Esaro
Golfo dei Poeti La Spezia
Guardia Sanframondi
Malvasia di Cagliari
Monica di Cagliari
Moscato di Cagliari
Pagadebit di Romagna
Pietraviva
Pollino
Romagna Albana spumante
Rosso Canosa
San Vito di Luzzi
Sangiovese di Romagna
Sant'Agata de' Goti
Solopaca
Trebbiano di Romagna
Valle del Crati
Valle Peligna
Verbicaro
Luksemburg Crémant du Luxembourg
Węgry Alföldi
Dél-alföldi
Déldunántúli
Duna melléki
Egerszóláti Olaszrizling
Északdunántúli
Nyugatdunántúli
Somlói Arany
Somlói Nászéjszakák bora
Tisza melléki
Tisza völgyi
Villányi védett eredetű classicus
Portugalia Moscatel de Setúbal
Vinho Espumante Beiras
Vinho Regional Beiras
Rumunia Cernăteș ti - Podgoria

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.55.20

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 172/2013 w sprawie usunięcia niektórych istniejących nazw win z rejestru przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1234/2007
Data aktu: 26/02/2013
Data ogłoszenia: 27/02/2013
Data wejścia w życie: 02/03/2013