uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 177,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
po przekazaniu projektu aktu ustawodawczego parlamentom narodowym,
uwzględniając opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego,
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą 1 ,
(1) W kontekście negocjacji w sprawie wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020 konieczne jest uregulowanie niektórych kwestii związanych z ostatecznym wynikiem negocjacji.
(2) Na posiedzeniu w dniach 27 i 28 czerwca 2013 r. Rada Europejska uznała, że należy znaleźć budżetowe rozwiązanie tych kwestii w odniesieniu do państw członkowskich najbardziej dotkniętych kryzysem, mianowicie Francji, Włoch i Hiszpanii,
(3) Uwzględniając obecny kryzys gospodarczy, w celu wzmocnienia spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej Unii, a także jako wkład do szczególnych działań, które są potrzebne, aby sprostać specyficznym problemom bezrobocia, w szczególności bezrobociem osób młodych, oraz ubóstwa i wykluczenia społecznego we Francji, Włoszech i w Hiszpanii, należy zwiększyć alokacje środków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) na rzecz tych państw członkowskich na rok 2013.
(4) W celu ustalenia kwot, jakie mają zostać alokowane zainteresowanym państwom członkowskim zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 2 należy zmienić przepisy określające ogólne zasoby funduszy na trzy cele, do których realizacji się przyczyniają, oraz załącznik II do tego rozporządzenia określający kryteria i metody wykorzystywane do indykatywnego rocznego podziału środków na zobowiązania dla poszczególnych państw członkowskich.
(5) W celu zapewnienia skuteczności zwiększenia środków na zobowiązania na 2013 r. i ułatwienia realizacji programów operacyjnych należy uwzględnić zdolność absorpcyjną zainteresowanych państw członkowskich w zakresie celów funduszy "Konwergencja" oraz "Konkurencyjność regionalna i zatrudnienie".
(6) W celu zapewnienia wystarczającego czasu na skorzystanie z tych dodatkowych alokacji z EFS przez programy operacyjne konieczne jest również przedłużenie terminu zobowiązań budżetowych w odniesieniu do programów operacyjnych, które mają skorzystać z nowych kwot przewidzianych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1083/2006.
(7) Mając na uwadze, że powyższe środki na zobowiązania odnoszą się do roku 2013 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie w trybie pilnym.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1083/2006,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Strasburgu dnia 11 grudnia 2013 r.
W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
M. SCHULZ | V. LEŠKEVIČ IUS |
Przewodniczący | Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.347.256 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1298/2013 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 w odniesieniu do alokacji finansowej dla niektórych państw członkowskich z Europejskiego Funduszu Społecznego |
Data aktu: | 11/12/2013 |
Data ogłoszenia: | 20/12/2013 |
Data wejścia w życie: | 21/12/2013 |