(Jedynie tekst w języku greckim jest autentyczny)
(2013/687/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 28 listopada 2013 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie emisji przemysłowych (zintegrowane zapobieganie zanieczyszczeniom i ich kontrola) 1 , w szczególności jej art. 32 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 32 ust. 5 akapit pierwszy dyrektywy 2010/75/UE Republika Grecka przekazała Komisji swój przejściowy plan krajowy w dniu 19 grudnia 2012 r. 2 .
(2) Podczas oceny kompletności przejściowego planu krajowego Komisja stwierdziła, że brakuje w nim informacji dotyczących daty przyznania pierwszego pozwolenia w odniesieniu do kilku obiektów. W związku z powyższym w piśmie z dnia 11 czerwca 2013 r. 3 Komisja zwróciła się do władz greckich o dostarczenie brakujących informacji, jak również o wyjaśnienia dotyczące całkowitej nominalnej mocy dostarczonej w paliwie dla jednego obiektu energetycznego spalania.
(3) Republika Grecka przekazała Komisji dodatkowe informacje w piśmie z dnia 25 czerwca 2013 r. 4 .
(4) Po dokonaniu dalszej oceny przejściowego planu krajowego oraz przedstawionych dodatkowych informacji, Komisja przesłała drugie pismo z dnia 8 lipca 2013 r. 5 , w którym ponownie zwróciła się o przekazanie informacji dotyczących daty przyznania pierwszego pozwolenia w odniesieniu do kilku obiektów, oraz zwróciła się o wyjaśnienia dotyczące stosowania w przypadku jednego obiektu odstępstwa, o którym mowa w dodatku C tabela C.1 uwaga 4 do załącznika do decyzji wykonawczej Komisji 2012/115/UE z dnia 10 lutego 2012 r. ustanawiającej przepisy dotyczące przejściowych planów krajowych, o których mowa w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE w sprawie emisji przemysłowych 6 .
(5) W piśmie z dnia 30 lipca 2013 r. 7 Republika Grecka przedstawiła wymagane dodatkowe informacje i wyjaśnienia zgodnie z decyzją wykonawczą 2012/115/UE.
(6) Przejściowy plan krajowy został zatem oceniony przez Komisję zgodnie z art. 32 ust. 1, 3 i 4 dyrektywy 2010/75/UE oraz decyzją wykonawczą 2012/115/UE.
(7) W szczególności Komisja zbadała spójność i poprawność danych, założeń i wyliczeń użytych do określenia udziału każdego obiektu energetycznego spalania objętego przejściowym planem krajowym w pułapach emisji określonych w przejściowym planie krajowym i przeanalizowała, czy zawiera on cele i związane z nimi cele szczegółowe, środki i harmonogramy ich realizacji oraz mechanizm monitorowania w celu oceny przestrzegania tych przepisów w przyszłości.
(8) Komisja stwierdziła, że pułapy emisji na lata 2016 i 2019 zostały obliczone z wykorzystaniem odpowiednich danych i wzorów oraz że obliczenia były poprawne. Republika Grecka przedstawiła wystarczające informacje w odniesieniu do środków, które zostaną wprowadzone w celu przestrzegania pułapów emisji, monitorowania i przedstawiania Komisji sprawozdań na temat realizacji przejściowego planu krajowego.
(9) W związku z przedstawionymi dodatkowymi informacjami Komisja jest usatysfakcjonowana, że władze greckie wzięły pod uwagę przepisy wymienione w art. 32 ust. 1, 3 i 4 dyrektywy 2010/75/UE oraz w decyzji wykonawczej 2012/115/UE.
(10) Komisja uważa, że realizacja przejściowego planu krajowego nie powinna naruszać innych obowiązujących przepisów prawa krajowego i prawa Unii. W szczególności poprzez ustanowienie indywidualnych warunków pozwoleń dla obiektów energetycznego spalania objętych przejściowym planem krajowym Republika Grecka podejmuje zobowiązanie do zagwarantowania, że zgodność z wymaganiami określonymi w, między innymi, dyrektywie 2010/75/UE, dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/50/WE z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy 8 oraz dyrektywie 2001/81/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2001 r. w sprawie krajowych poziomów emisji dla niektórych rodzajów zanieczyszczenia powietrza 9 nie jest zagrożona.
(11) Zgodnie z art. 32 ust. 6 dyrektywy 2010/75/UE Republika Grecka ma obowiązek poinformowania Komisji o wszelkich późniejszych zmianach w przejściowym planie krajowym. Komisja powinna ocenić czy wspomniane zmiany są zgodne z przepisami określonymi w art. 32 ust. 1, 3 i 4 dyrektywy 2010/75/UE oraz w decyzji wykonawczej 2012/115/UE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.317.35 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2013/687/UE w sprawie powiadomienia przez Republikę Grecką o przejściowym planie krajowym, o którym mowa w art. 32 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE w sprawie emisji przemysłowych |
Data aktu: | 26/11/2013 |
Data ogłoszenia: | 28/11/2013 |