(2013/440/UE)(Dz.U.UE L z dnia 21 sierpnia 2013 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
(1) W dniu 28 września 2012 r. Komisja Europejska otrzymała skargę dotyczącą domniemanego dumpingu wyrządzającego szkodę w odniesieniu do przywozu niektórych spawanych doczołowo łączników rur i przewodów rurowych, ze stali nierdzewnej, nawet obrobionych, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL") i Tajwanu, złożoną zgodnie z art. 5 rozporządzenia podstawowego przez Komitet Obrony Przemysłu Łączników Spawanych Doczołowo ze Stali Nierdzewnej Unii Europejskiej (Defence Committee of the Stainless Steel Buttwelding Fittings Industry of the European Union) ("skarżący") w imieniu producentów reprezentujących większą część, w tym przypadku ponad 25 % całkowitej unijnej produkcji spawanych doczołowo łączników rur i przewodów rurowych, ze stali nierdzewnej.
(2) Skarga zawierała dowody prima facie wskazujące na występowanie dumpingu i wynikającą z niego istotną szkodę, co zostało uznane za wystarczające uzasadnienie dla wszczęcia postępowania antydumpingowego.
(3) Dnia 10 listopada 2012 r. Komisja, po konsultacji z Komitetem Doradczym, wszczęła w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2 postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii Europejskiej niektórych spawanych doczołowo łączników rur i przewodów rurowych, ze stali nierdzewnej, nawet obrobionych, pochodzących z ChRL i Tajwanu.
(4) Komisja oficjalnie zawiadomiła o wszczęciu postępowania eksporterów/producentów z ChRL i Tajwanu, importerów, użytkowników, a także zainteresowane stowarzyszenia, jak również władze ChRL i Tajwanu oraz wszystkich znanych producentów unijnych. Zainteresowanym stronom umożliwiono przedstawienie opinii na piśmie oraz złożenie wniosku o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu.
(5) Wszystkie strony, które wystąpiły z wnioskiem o przesłuchanie oraz wykazały szczególne powody, dla których powinny zostać wysłuchane, uzyskały taką możliwość.
B. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(6) W piśmie z dnia 27 czerwca 2013 r. skierowanym do Komisji skarżący oficjalnie wycofał skargę.
(7) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(8) Dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii. Dlatego Komisja uznała, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone. Zainteresowane strony zostały odpowiednio poinformowane i umożliwiono im przedstawienie uwag. Do Komisji nie wpłynęły żadne uwagi wskazujące na to, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii.
(9) Komisja stwierdza zatem, że postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii spawanych doczołowo łączników rur i przewodów rurowych, ze stali nierdzewnej, nawet obrobionych, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Tajwanu, powinno zostać zakończone,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: