Rozporządzenie wykonawcze 704/2013 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 704/2013
z dnia 23 lipca 2013 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury scalonej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towaru określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzeniem (EWG) nr 2658/87 ustanowiono Ogólne reguły interpretacji Nomenklatury scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, która jest w całości lub w części oparta na Nomenklaturze scalonej bądź która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która została ustanowiona szczególnymi przepisami unijnymi, w celu stosowania środków taryfowych i innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł towar opisany w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku należy klasyfikować do kodu CN wskazanego w kolumnie 2., na mocy uzasadnień określonych w kolumnie 3. tej tabeli.

(4) Należy zagwarantować, aby wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne państw członkowskich odnośnie do klasyfikacji towarów w Nomenklaturze scalonej, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, mogła być nadal przywoływana przez otrzymującego przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny 2 .

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towar opisany w kolumnie 1. tabeli zamieszczonej w załączniku klasyfikuje się w Nomenklaturze scalonej do kodu CN wskazanego w kolumnie 2. tej tabeli.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne państw członkowskich, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 23 lipca 2013 r.

W imieniu Komisji, za Przewodniczącego,
Algirdas ŠEMETA
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Opis towarów Klasyfikacja

(kod CN)

Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Elektroniczna jednostka sterująca do napięć roboczych nieprzekraczających 1 000 V (tak zwany "moduł BCM"), zaprojektowana jako element elektronicznego układu sterowania pojazdu silnikowego, o wymiarach w przybliżeniu 16 cm × 13 cm × 3 cm, zawierająca:

- urządzenie sterujące z programowalną pamięcią z elementami czynnymi i biernymi, na przykład tranzystorami, diodami, procesorem, rezystorami, kondensatorami i wzbudnikami,

- wbudowany odbiornik i podłączoną antenę.

Jednostka odbiera sygnały z ręcznie obsługiwanych przycisków i z czujników (na przykład czujników deszczu i czujników fotoelektrycznych), przetwarza je i na tej podstawie steruje różnymi urządzeniami w pojeździe, na przykład wycieraczkami szyb, ogrzewaniem szyb, oświetleniem wnętrza, przednimi i tylnymi światłami przeciwmgielnymi, światłami do jazdy dziennej. Steruje ona również włączaniem urządzeń sygnalizacyjnych, na przykład przypominających o zapięciu pasów bezpieczeństwa i sygnalizujących nadmierną prędkość.

Odbiera ona sygnały z kluczyka zdalnego sterowania umożliwiając zablokowanie lub odblokowanie drzwi pojazdu.

8537 10 99 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1., 3 c) i 6. Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 2 f) do sekcji XVII oraz brzmienie kodów CN 8537, 8537 10 i 8537 10 99.

Wyklucza się klasyfikację do pozycji 8512, ponieważ jednostka nie zawiera żadnego sprzętu sygnalizacji wzrokowej lub dźwiękowej, a jedynie uruchamia taki sprzęt.

Wyklucza się również klasyfikację do pozycji 9032, ponieważ jednostka nie wykonuje funkcji automatycznej kontroli wielkości elektrycznych lub nieelektrycznych (zob. uwaga 7 do działu 90).

Jednostka jest zaprojektowana do celów wykonywania dwóch lub więcej wzajemnie uzupełniających się lub alternatywnych funkcji objętych kodami CN 8537 10 91 i 8537 10 99. Wykonuje ona funkcję urządzenia sterującego z programowalną pamięcią stosowanego do elektrycznej kontroli maszyn, na przykład wycieraczek szyb i ogrzewania szyb (zob. również Noty wyjaśniające do Systemu Zharmonizowanego do pozycji 8537, pkt (3) oraz Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej do podpozycji 8537 10 91). Wykonuje ona także funkcję elektrycznego sterowania włączaniem urządzeń sygnalizacyjnych, na przykład przypominających o zapięciu pasów bezpieczeństwa i sygnalizujących nadmierną prędkość. Ponieważ obie funkcje są tak samo ważne dla działania jednostki, nie jest możliwe określenie głównej funkcji jednostki.

Zatem jednostkę należy klasyfikować do kodu CN 8537 10 99 jako pozostałe tablice, panele, konsole, pulpity, szafy i pozostałe układy wspornikowe, służące do elektrycznego sterowania energią elektryczną do napięć nieprzekraczających 1 000 V.

2. Elektroniczna jednostka sterująca do napięć roboczych nieprzekraczających 1 000 V (tak zwany "automatyczny przekaźnik" (ATM)), zaprojektowana jako element elektronicznego układu sterowania pojazdu silnikowego, o wymiarach w przybliżeniu 8 cm × 6 cm × 3 cm.

Zawiera ona urządzenie sterujące z programowalną pamięcią z elementami czynnymi i biernymi, na przykład tranzystorami, diodami, procesorem, rezystorami, kondensatorami i wzbudnikami. Urządzenie sterujące nie jest programowalne.

Jednostka odbiera sygnały z czujników rejestrujących pozycję dźwigni zmiany biegów, przetwarza je i na tej podstawie steruje włączeniem odpowiedniego biegu automatycznej przekładni pojazdu silnikowego.

8537 10 99 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1. i 6. Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 2 f) do sekcji XVII oraz brzmienie kodów CN 8537, 8537 10 i 8537 10 99.

Wyklucza się klasyfikację do kodu CN 8537 10 91, ponieważ jednostka jest używana tylko do elektrycznego sterowania poprzez włączanie odpowiedniego biegu automatycznej przekładni pojazdu silnikowego a sterownik nie jest programowalny.

Wyklucza się również klasyfikację do pozycji 9032, ponieważ jednostka nie wykonuje funkcji automatycznej kontroli wielkości elektrycznych lub nieelektrycznych (zob. uwaga 7 do działu 90).

Zatem jednostkę należy klasyfikować do kodu CN 8537 10 99 jako pozostałe tablice, panele, konsole, pulpity, szafy i pozostałe układy wspornikowe, służące do elektrycznego sterowania energią elektryczną do napięć nieprzekraczających 1 000 V.

3. Elektroniczna jednostka sterująca do napięć roboczych nieprzekraczających 1 000 V (tak zwany "inteligentny klucz"), zaprojektowana jako element elektronicznego układu sterowania pojazdu silnikowego, o wymiarach w przybliżeniu 15 cm × 12 cm × 4 cm, zawierająca:

- urządzenie sterujące z programowalną pamięcią z elementami czynnymi i biernymi, na przykład tranzystorami, diodami, procesorem, rezystorami, kondensatorami i wzbudnikami,

- wbudowany odbiornik do komunikacji transpondera (lokalizacja klucza) między kluczem a jednostką.

Jednostka jest podłączona do wbudowanej już w pojeździe anteny, umożliwiającej wykrycie obecności klucza w pobliżu pojazdu.

Jednostka odbiera sygnały z ręcznie obsługiwanych przycisków i z anteny, przetwarza je i na tej podstawie steruje urządzeniami, na przykład blokuje lub odblokowuje drzwi pojazdu, uruchamia silnik. Steruje ona również włączaniem urządzeń sygnalizacyjnych, na przykład steruje funkcjami bezkluczowego dostępu, włącznie z dźwiękowym ostrzeganiem w przypadku gdy elektroniczny klucz znajdzie się poza pojazdem.

8537 10 99 Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1., 3 c) i 6. Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej, uwagę 2 f) do sekcji XVII oraz brzmienie kodów CN 8537, 8537 10 i 8537 10 99.

Wyklucza się klasyfikację do pozycji 8512, ponieważ jednostka nie posiada żadnego sprzętu sygnalizacji wzrokowej lub dźwiękowej, a jedynie uruchamia taki sprzęt

Wyklucza się również klasyfikację do pozycji 9032, ponieważ jednostka nie wykonuje funkcji automatycznej kontroli wielkości elektrycznych lub nieelektrycznych (zob. uwaga 7 do działu 90).

Jednostka jest zaprojektowana do celów wykonywania dwóch lub więcej wzajemnie uzupełniających się lub alternatywnych funkcji objętych kodami CN 8537 10 91 i 8537 10 99. Wykonuje ona funkcję urządzenia sterującego z programowalną pamięcią używanego do elektrycznego sterowania maszynami, na przykład blokowania lub odblokowywania drzwi pojazdów oraz uruchamiania silnika (zob. Noty wyjaśniające do Systemu Zharmonizowanego do pozycji 8537, pkt (3) oraz Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej do podpozycji 8537 10 91). Wykonuje ona również funkcję elektrycznego sterowania włączaniem urządzeń sygnalizacyjnych, na przykład steruje funkcjami bezkluczowego dostępu, włącznie z dźwiękowym ostrzeganiem, w przypadku gdy elektroniczny klucz znajdzie się poza pojazdem. Ponieważ obie funkcje są tak samo ważne dla działania jednostki, nie jest możliwe określenie głównej funkcji jednostki.

Zatem jednostkę należy klasyfikować do kodu CN 8537 10 99 jako pozostałe tablice, panele, konsole, pulpity, szafy i pozostałe układy wspornikowe, służące do elektrycznego sterowania energią elektryczną do napięć nieprzekraczających 1 000 V.

1 Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1.
2 Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1.

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024