uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 215,
uwzględniając wspólne wnioski Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa oraz Komisji Europejskiej,
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 329/2007 z dnia 27 marca 2007 r. dotyczące środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice LudowoDemokratycznej 1 wdraża środki przewidziane we wspólnym stanowisku Rady 2006/795/WPZiB z dnia 20 listopada 2006 r. w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice LudowoDemokratycznej 2 , które zostało następnie uchylone i zastąpione decyzją Rady 2010/800/WPZiB z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice LudowoDemokratycznej 3 .
(2) W dniu 22 kwietnia 2013 r. Rada przyjęła decyzję 2013/183/WPZiB w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej i uchylającą decyzję 2010/800/WPZiB 4 , która przedłuża obowiązujące środki oraz wdraża rezolucję Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych ("RB ONZ") nr 2094 (2013).
(3) Środki ograniczające obejmują zakaz świadczenia szkoleń technicznych, usług doradczych, usług lub pomocy technicznej powiązanych z zabronionymi artykułami, w związku z czym konieczne jest rozszerzenie zakresu tego zakazu w celu włączenia innych usług pośrednictwa.
(4) Zabrania się również świadczenia usług finansowych na rzecz dodatkowych osób i podmiotów, mianowicie osób i podmiotów działających w imieniu lub pod kierunkiem wskazanych osób i podmiotów, a także na rzecz podmiotów będących ich własnością lub przez nie kontrolowanych; w związku z tym konieczne jest dodanie w rozporządzeniu (WE) nr 329/2007 dodatkowego kryterium wpisywania do wykazu.
(5) Konieczne jest wprowadzenie zakazu nawiązywania nowych lub utrzymywania dotychczasowych stosunków korespondenckich z bankami w Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej ("Korei Północnej"), jeżeli istnieją uzasadnione powody, by sądzić, że mogłoby to przyczynić się do realizacji programów Korei Północnej dotyczących broni jądrowej, broni masowego rażenia lub pocisków balistycznych albo posłużyć do innych zakazanych działań. Zabrania się również instytucjom finansowym państw członkowskich otwierania rachunków bankowych w Korei Północnej
(6) Konieczne jest przeprowadzanie inspekcji ładunków pochodzących z Korei Północnej, przeznaczonych dla Korei Północnej lub będących przedmiotem pośrednictwa w obrocie lub ułatwiania obrotu przez Koreę Północną, przez jej obywateli albo osoby lub podmioty działające w ich imieniu, w przypadkach gdy istnieją uzasadnione podstawy, by podejrzewać, że ładunki te zawierają zabronione artykuły. W związku z tym należy ustanowić wymóg przedstawiania informacji poprzedzających przybycie lub wysyłkę towarów. W przypadku gdy statek odmawia poddania się kontroli, odmawia się mu prawa wjazdu.
(7) Konieczne jest zakazanie wszelkim statkom powietrznym startowania z terytorium Unii, a także lądowania na nim i przelotu nad nim, w przypadkach gdy istnieją uzasadnione podstawy, by podejrzewać, że transportują one zabronione artykuły.
(8) W załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 329/2007 wymieniono wszystkie artykuły, materiały, elementy wyposażenia, towary i technologie, w tym oprogramowanie, które należą do towarów lub technologii podwójnego zastosowania zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Rady (WE) nr 428/2009 5 i których sprzedaż, dostarczanie, przekazywanie lub wywóz na rzecz, jakiejkolwiek osoby, podmiotu lub organu w Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej (Korei Północnej) lub w celu wykorzystania w tym państwie są zabronione zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 329/2007.
(9) W załączniku Ia wymieniono pewne inne artykuły, materiały, elementy wyposażenia, towary i technologie, które mogłyby posłużyć do rozwoju północnokoreańskich programów związanych z bronią jądrową, inną bronią masowego rażenia lub pociskami balistycznymi i których sprzedaż, dostarczanie, przekazywanie lub wywóz są również zabronione. Unia ma podjąć niezbędne środki w celu określenia odpowiednich artykułów, które mają zostać zamieszczone w tym załączniku.
(10) W wykazie artykułów wymienionych w załączniku Ia do rozporządzenia (WE) nr 329/2007 należy wprowadzić zmiany polegające na dodaniu wykazu artykułów wymienionych w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
(11) Środki te wchodzą w zakres Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, zatem do ich wdrożenia niezbędne są działania regulacyjne na szczeblu unijnym, mające w szczególności zagwarantować jednolite stosowanie tych środków przez podmioty gospodarcze we wszystkich państwach członkowskich.
(12) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 329/2007,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 22 lipca 2013 r.
W imieniu Rady | |
C. ASHTON | |
Przewodniczący |
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.198.22 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 696/2013 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 329/2007 dotyczące środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej |
Data aktu: | 22/07/2013 |
Data ogłoszenia: | 23/07/2013 |
Data wejścia w życie: | 24/07/2013 |