KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9 ust. 2 i art. 13 ust. 3,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:1. PROCEDURA
(1) Rozporządzeniem (WE) nr 925/2009(2) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących między innymi z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL") ("istniejące środki").
(2) W dniu 24 września 2012 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała złożony na podstawie art. 13 ust. 3 i art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego wniosek o zbadanie możliwego obchodzenia istniejących środków oraz poddanie rejestracji przywozu folii aluminiowej o grubości nie mniejszej niż 0,008 mm i nie większej niż 0,018 mm, bez podłoża, walcowanej, ale nieobrobionej więcej, w rolkach o szerokości przekraczającej 650 mm i o gramaturze ponad 10 kg, obecnie objętej kodem CN ex 7607 11 19 (kod TARIC 7607 11 19 20) i pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej ("produkt objęty dochodzeniem").
(3) Wniosek został złożony przez czterech unijnych producentów folii aluminiowej - przedsiębiorstwa Symetal S.A, Eurofoil Luxembourg SA, Alcomet oraz Hydro Aluminium Rolled Products GmbH.
(4) Wniosek zawierał dowody prima facie, że istniejące środki są obchodzone poprzez przywóz produktu objętego dochodzeniem, a następnie jego przetwarzanie na folię aluminiową w rolkach o szerokości nieprzekraczającej 650 mm, czyli na produkt objęty istniejącymi środkami.
(5) Zgodnie z art. 13 ust. 3 i art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego Komisja, po konsultacji z Komitetem Doradczym, na mocy rozporządzenia (UE) nr 973/2012(3) wszczęła dochodzenie i poleciła organom celnym rejestrowanie przywozu produktu objętego dochodzeniem.
(6) Kwestionariusze zostały przesłane do dziewięciu producentów eksportujących oraz do władz ChRL. Ani żaden z producentów eksportujących, ani władze ChRL nie zareagowały i nie udzieliły odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu. Kwestionariusze wysłano również do szesnastu importerów w Unii. Zgłosił się tylko jeden importer, ale nie dostarczył odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu.
2. WYCOFANIE WNIOSKU I ZAMKNIĘCIE DOCHODZENIA
(7) Pismami do Komisji z dnia 3 i 4 kwietnia 2013 r. czterech producentów unijnych formalnie wycofało swój wniosek o zbadanie możliwego obchodzenia istniejących środków.
(8) Zgodnie z art. 9 ust. 1 i art. 13 ust. 3 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania wniosku dochodzenie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(9) Komisja uznała, że obecne dochodzenie powinno zostać zakończone, ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, iż takie zamknięcie nie leżałoby w interesie Unii. Zainteresowane strony zostały odpowiednio poinformowane i umożliwiono im przedstawienie uwag. Nie wpłynęły żadne uwagi wskazujące, że takie zamknięcie nie leżałoby w interesie Unii.
(10) Komisja uznaje zatem, że należy zamknąć dochodzenie dotyczące możliwego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz niektórych rodzajów folii aluminiowej pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w drodze przywozu niektórych rodzajów niewyżarzonej folii aluminiowej w rolkach o szerokości przekraczającej 650 mm, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.
(11) Należy zatem zaprzestać rejestracji przywozu produktu objętego dochodzeniem wprowadzonej rozporządzeniem (UE) nr 973/2012 i rozporządzenie to traci moc.
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 2 lipca 2013 r.
|
W imieniu Komisji |
|
José Manuel BARROSO |
|
Przewodniczący |
______(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.
(2) Dz.U. L 262 z 6.10.2009, s. 1.
(3) Dz.U. L 293 z 23.10.2012, str. 28.