(Dz.U.UE L z dnia 8 czerwca 2013 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 683/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. w sprawie dalszej realizacji europejskich programów nawigacji satelitarnej (EGNOS i Galileo)(1), w szczególności jego art. 12 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik do decyzji wykonawczej Komisji 2012/117/UE(2) zawiera wiele odniesień do protokołów ustaleń, które należy podpisać z państwami członkowskimi, na których terytorium są zainstalowane centra lub stacje. W praktyce nie chodzi jednak o protokoły ustaleń, lecz o umowy.
(2) W decyzji wykonawczej 2012/117/UE przewiduje się realizację centrum nadzorującego bezpieczeństwo systemu i świadczonych usług, zwanego "centrum monitorowania bezpieczeństwa systemu Galileo" (Galileo Security Monitoring Center - GSMC). W załączniku do wymienionej decyzji uściśla się, że realizacja tego centrum powinna być przedmiotem protokołów ustaleń z Francją i Zjednoczonym Królestwem, które mają zostać podpisane w 2012 r.
(3) Protokoły ustaleń z Francją i Zjednoczonym Królestwem mające na celu realizację centrum monitorowania bezpieczeństwa systemu Galileo nie zostały jednak podpisane w 2012 r., natomiast odpowiednie umowy powinny zostać podpisane w 2013 r.
(4) W decyzji wykonawczej 2012/117/UE przewiduje się również realizację "centrum usług GNSS" (Galileo Service Centre - GSC) w Madrycie w celu zapewnienia komunikacji między systemem, z jednej strony, a użytkownikami usługi otwartej, usługi komercyjnej i usługi bezpieczeństwa życia, z drugiej strony. W załączniku do wymienionej decyzji uściśla się, że realizacja tego centrum była przedmiotem protokołu ustaleń podpisanego z Hiszpanią dnia 17 marca 2011 r.
(5) Tekst podpisany dnia 17 marca 2011 r. nie jest jednak protokołem ustaleń, lecz zwykłą deklaracją współpracy. Natomiast realizacja GSC powinna być przedmiotem umowy z Hiszpanią w 2013 r.
(6) W decyzji wykonawczej 2012/117/UE przewiduje się także realizację centrum zwanego "centrum działania systemu Galileo", które w imieniu podmiotu zarządzającego programem i w sposób niezależny od operatora oceniać będzie jakość świadczonych usług i przekazywać grupom użytkowników informacje dotyczące czasu i informacje geodezyjne.
(7) Ze względów związanych z charakterem działalności centrum działania systemu Galileo należy zmienić załącznik do decyzji wykonawczej 2012/117/UE w odniesieniu do nazwy tego centrum i nazwać je "centrum referencyjnym systemu Galileo" (Galileo Reference Centre - GRC). Ponadto, biorąc pod uwagę istnienie wcześniejszych instalacji i urządzeń przystosowanych do realizacji wyznaczonych zadań, wymogi bezpieczeństwa właściwe dla tego centrum oraz ograniczenia techniczne i budżetowe związane z jego funkcjonowaniem, wydaje się, że teren ESTEC w Noordwijk, w Niderlandach, należący do Europejskiej Agencji Kosmicznej, jest najlepszą lokalizacją dla tego centrum. Należy zaznaczyć, że centrum referencyjne systemu Galileo nie powinno powielać zastosowania instrumentów już funkcjonujących w państwach członkowskich. Na koniec realizacja tego centrum nie musi zostać zakończona w 2014 r., lecz w 2016 r.
(8) W decyzji wykonawczej 2012/117/UE przewiduje się ponadto realizację grupy oddalonych stacji pomiarowych systemu Galileo, zwanych "stacjami GSS", które celem umożliwienia świadczenia usług dokonują pomiarów pseudoodległości, jak również gromadzą sygnały wysyłane przez satelity w celu monitorowania ich jakości. Stacje te powinny być rozmieszczone optymalnie na całej Ziemi, w zależności od ograniczeń geograficznych.
(9) Grupa stacji GSS nie obejmuje żadnej stacji w obszarze Pacyfiku Północnego. Jako że konieczne wydaje się objęcie również tego obszaru, należy zainstalować tam stację GSS i planuje się zrealizować ją w Tokio, w Japonii, w Ambasadzie Belgii, jeżeli studia wykonalności dadzą pozytywny wynik.
(10) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik do decyzji wykonawczej 2012/117/UE.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego na podstawie art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 683/2008,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
(1) Dz.U. L 196 z 24.7.2008, s. 1.
(2) Dz.U. L 52 z 24.2.2012, s. 28.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.156.15 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2013/271/UE zmieniająca załącznik do decyzji wykonawczej 2012/117/UE w sprawie stworzenia wykazu ważnych momentów decyzyjnych do celów oceny realizacji programu Galileo w odniesieniu do centrów i stacji naziemnych, które mają powstać w ramach fazy rozwoju i fazy rozmieszczania programu |
Data aktu: | 06/06/2013 |
Data ogłoszenia: | 08/06/2013 |
Data wejścia w życie: | 09/06/2013 |