(2012/142/UE)(Dz.U.UE L z dnia 9 marca 2012 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2 tiret drugie,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Znormalizowane wymogi regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego(3) (regulamin nr 29 EKG ONZ) mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy Umawiającymi się Stronami Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa osób przebywających w pojeździe.
(2) W dniu przystąpienia do Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. Unia przystąpiła do ograniczonej liczby regulaminów EKG ONZ wymienionych w wykazie w załączniku II do decyzji 97/836/WE; regulamin nr 29 EKG ONZ nie został ujęty w tym wykazie.
(3) W świetle późniejszych zmian regulaminu nr 29 EKG ONZ oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych(4), zgodnie z którym Unia ma uwzględnić regulamin nr 29 EKG ONZ, regulamin nr 29 EKG ONZ powinien zostać włączony do unijnego systemu homologacji pojazdów silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
______(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78.
(2) Zgoda z dnia 19 stycznia 2012 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Dz.U. L 304 z 20.11.2010, s. 21.
(4) Dz.U. L 200 z 31.7.2009, s. 1.