uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 85 w związku z art. 4,
(1) Art. 22 rozporządzenia Komisji (WE) nr 595/2004 z dnia 30 marca 2004 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych(2), określa częstotliwość kontroli, które mają być przeprowadzane przez państwa członkowskie w odniesieniu do mleka dostarczanego w ramach systemu kwot. Jeżeli dostosowane dostawy ogółem stanowiły mniej niż 95 % krajowej kwoty dostaw w każdym z trzech poprzednich 12-miesięcznych okresów, częstotliwość kontroli w dostawach może zostać zmniejszona z 2 % do 1 % producentów i z 40 % do 20 % ilości mleka zgłoszonego po przeprowadzeniu dostosowania.
(2) Procedury administracyjne wspomnianych kontroli są stosunkowo skomplikowane, w związku z czym należy je uprościć.
(3) Państwa członkowskie posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie przeprowadzania przedmiotowych kontroli i korzystają z ogólnego planu kontroli opierającego się na analizie ryzyka.
(4) Wyniki audytów Komisji w państwach członkowskich pokazują, że prawie wszystkie przypadki nie wymagały korekt.
(5) System kwot mlecznych wygasa w 2015 r. zgodnie z załącznikiem IX do rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.
(6) Należy zatem określić intensywność kontroli dostaw we wszystkich państwach członkowskich na poziomie 1 % producentów i na poziomie 20 % ilości dostarczonego mleka zgłoszonego po przeprowadzeniu dostosowania oraz podwoić ilość kontroli jedynie w przypadku istotnych nieprawidłowości lub rozbieżności.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 595/2004.
(8) W związku z tym, że proponowane poprawki mają na celu zmniejszenie częstotliwości kontroli, a tym samym zmniejszenie obciążeń administracyjnych państw członkowskich, powinny one mieć zastosowanie do bieżącego okresu 12-miesięcznego, który rozpoczął się w dniu 1 kwietnia 2012 r. Niniejsze rozporządzenie należy zatem stosować od tego dnia.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 21 sierpnia 2012 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 94 z 31.3.2004, s. 22.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2012.226.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 760/2012 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 595/2004 w odniesieniu do częstotliwości kontroli przeprowadzanych przez państwa członkowskie w ramach systemu kwot mlecznych |
Data aktu: | 21/08/2012 |
Data ogłoszenia: | 22/08/2012 |
Data wejścia w życie: | 22/08/2012, 01/04/2012 |