Decyzja wykonawcza 2012/240/UE w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) za rok budżetowy 2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 27 kwietnia 2012 r.
w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) za rok budżetowy 2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 2891)

(2012/240/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 maja 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 30 i 32,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na mocy art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja, na podstawie rocznych sprawozdań finansowych przekazanych przez państwa członkowskie wraz z informacjami wymaganymi do rozliczenia oraz ze świadectwem kompletności, dokładności i prawdziwości przekazanych ksiąg oraz ze sprawozdaniami jednostek certyfikujących, rozlicza rachunki agencji płatniczych, o których mowa w art. 6 wymienionego rozporządzenia.

(2) Na podstawie art. 5 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia Komisji (WE) nr 883/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 w odniesieniu do prowadzenia kont przez agencje płatnicze, deklaracji wydatków i dochodów oraz warunków zwrotu wydatków w ramach EFRG i EFRROW(2), wydatkami uwzględnianymi z tytułu roku budżetowego 2011 są wydatki dokonane przez państwa członkowskie między dniem 16 października 2010 r. a dniem 15 października 2011 r.

(3) Artykuł 10 ust. 2 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (WE) nr 885/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 w zakresie akredytacji agencji płatniczych i innych jednostek, jak również rozliczenia rachunków EFGR i EFRROW(3) stanowi, że kwoty, które zgodnie z decyzją w sprawie rozliczenia rachunków określoną w art. 10 ust. 1 akapit pierwszy przedmiotowego rozporządzenia podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego, lub które są płatne na rzecz każdego państwa członkowskiego, ustala się poprzez potrącanie płatności miesięcznych w danym roku budżetowym, tj. w roku 2011, z wydatków uznanych dla tego samego roku budżetowego zgodnie z ust. 1. Komisja potrąca tę kwotę od płatności miesięcznej odnoszącej się do wydatku poniesionego w drugim miesiącu następującym po miesiącu, w którym podejmowana jest decyzja w sprawie rozliczenia rachunków, bądź ją do niej dodaje.

(4) Komisja sprawdziła informacje przekazane przez państwa członkowskie oraz powiadomiła państwa członkowskie przed dniem 31 marca 2012 r. o wynikach tej weryfikacji oraz o niezbędnych poprawkach.

(5) Roczne sprawozdania finansowe oraz dokumenty towarzyszące pozwalają Komisji podjąć decyzję dotyczącą kompletności, dokładności i prawdziwości przedłożonych rocznych sprawozdań finansowych w przypadku niektórych agencji płatniczych. Kwoty rozliczone przez państwo członkowskie oraz kwoty podlegające zwrotowi od lub płatne na rzecz państwa członkowskiego są wymienione w załączniku I.

(6) Informacje przekazane przez niektóre inne agencje płatnicze wymagają przeprowadzenia dodatkowego postępowania, a ich rachunki nie mogą zostać rozliczone niniejszą decyzją. W załączniku II wymienione są agencje płatnicze, których to dotyczy.

(7) Na mocy art. 9 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 883/2006 wszelkie przekroczenia terminów w sierpniu, wrześniu oraz październiku są brane pod uwagę w decyzji w sprawie rozliczenia rachunków. Część wydatków zadeklarowanych przez niektóre państwa członkowskie w tych miesiącach w roku 2011 została dokonana po przekroczeniu obowiązujących terminów. Niniejsza decyzja powinna zatem ustanowić odpowiednie redukcje.

(8) Zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 i art. 9 rozporządzenia (WE) nr 883/2006 Komisja dokonała już redukcji lub zawieszenia szeregu płatności miesięcznych, uwzględniając wydatki w roku budżetowym 2011. W celu uniknięcia jakiegokolwiek przedwczesnego bądź jedynie chwilowego zwrotu przedmiotowych kwot, nie powinny one zostać uznane w niniejszej decyzji i powinny być dalej rozpatrywane w ramach procedury rozliczenia zgodności zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.

(9) Na podstawie art. 32 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 50 % konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości ponosi państwo członkowskie, którego to dotyczy, jeżeli odzyskanie nie nastąpiło w terminie czterech lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego lub w terminie ośmiu lat, w przypadku gdy nieodzyskana kwota jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi. Artykuł 32 ust. 3 wymienionego rozporządzenia zobowiązuje państwa członkowskie do przesłania Komisji razem z rocznym sprawozdaniem finansowym skróconego zestawienia procedur odzyskania wszczętych w wyniku nieprawidłowości. Szczegółowe przepisy dotyczące stosowania obowiązku sprawozdawczego państw członkowskich w odniesieniu do kwot, które podlegają zwrotowi, są określone w rozporządzeniu (WE) nr 885/2006. W załączniku III do wymienionego rozporządzenia przedstawione są tabele, które państwa członkowskie muszą dostarczyć w 2012 r. Na podstawie wypełnionych przez państwa członkowskie tabel Komisja powinna podjąć decyzję w sprawie konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości starszych niż odpowiednio cztery lata lub osiem lat. Decyzja ta pozostaje bez uszczerbku dla przyszłych decyzji w sprawie zgodności na mocy art. 32 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.

(10) Na podstawie art. 32 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 państwa członkowskie mogą zdecydować o zaprzestaniu odzyskiwania. Taka decyzja może zostać podjęta jedynie w przypadku, gdy łączna kwota poniesionych i przewidywanych kosztów odzyskiwania przewyższa kwotę do odzyskania lub gdy odzyskanie okazuje się niemożliwe w związku z niewypłacalnością dłużnika lub osób odpowiedzialnych prawnie za nieprawidłowości, stwierdzoną i uznaną zgodnie z prawem krajowym. Jeżeli decyzję podjęto w terminie czterech lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego, bądź w terminie ośmiu lat, w przypadku gdy odzyskanie jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi, 100 % konsekwencji finansowych nieodzyskania powinno zostać pokryte z budżetu UE. W skróconym zestawieniu, o którym mowa w art. 32 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, przedstawiono kwoty, w odniesieniu do których państwa członkowskie podjęły decyzję o niekontynuowaniu odzyskiwania, oraz powody tej decyzji. Kwoty te nie są ponoszone przez państwa członkowskie, których to dotyczy, lecz zostają w związku z powyższym pokryte z budżetu UE. Decyzja ta pozostaje bez uszczerbku dla przyszłych decyzji w sprawie zgodności na podstawie art. 32 ust. 8 wspomnianego rozporządzenia.

(11) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja nie ma wpływu na późniejsze decyzje Komisji wykluczające z finansowania unijnego wydatki dokonane niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym zostają rozliczone rachunki agencji płatniczych państw członkowskich, z wyjątkiem agencji płatniczych określonych w art. 2, dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) w odniesieniu do roku budżetowego 2011.

Kwoty, które na podstawie niniejszej decyzji podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego lub które są płatne na rzecz każdego państwa członkowskiego, wraz z kwotami wynikającymi z zastosowania art. 32 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, określono w załączniku I.

Artykuł  2

W odniesieniu do roku budżetowego 2011 rachunki agencji płatniczych państw członkowskich dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG), określonych w załączniku II, są wyłączone z niniejszej decyzji i będą przedmiotem przyszłej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2012 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

(2) Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 1.

(3) Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 90.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ROZLICZENIE RACHUNKÓW AGENCJI PŁATNICZYCH

ROK BUDŻETOWY 2011

Kwoty podlegające zwrotowi przez państwa członkowskie lub płatne na ich rzecz

PCZ 2011 - Wydatki/dochody przeznaczone na określony cel przypadające na agencje płatnicze, których rachunki są Suma a + b Zmniejszenia i zawieszenia w całym roku budżetowym(1) Zmniejszenia zgodnie z art. 32 rozporządzenia 1290/2005 Suma po uwzględnieniu zmniejszeń i zawieszeń Płatności wypłacone państwu członkowskiemu w roku budżetowym Kwoty podlegające zwrotowi przez państwa członkowskie (-) lub płatne na ich rzecz (+) (2)
rozliczone wyłączone
= Wydatki/dochody przeznaczone na określony cel zadeklarowane w deklaracji rocznej = Suma wydatków/ dochodów przeznaczonych na określony cel w deklaracjach miesięcznych
a b c=a+b d e f=c+d+e g h=f-g
BE EUR 634 760 357,47 0,00 634 760 357,47 0,00 - 105 388,36 634 654 969,11 634 798 583,09 - 143 613,98
BG EUR 299 122 846,74 0,00 299 122 846,74 0,00 0,00 299 122 846,74 301 667 953,59 - 2 545 106,85
CZ EUR 667 420 261,01 0,00 667 420 261,01 0,00 0,00 667 420 261,01 667 503 043,04 - 82 782,03
DK DKK 0,00 0,00 0,00 0,00 - 636 877,62 - 636 877,62 0,00 - 636 877,62
DK EUR 958 035 625,77 0,00 958 035 625,77 0,00 0,00 958 035 625,77 958 033 356,98 2 268,79
DE EUR 5 517 442 035,14 21 210 680,66 5 538 652 715,80 0,00 - 276 371,37 5 538 376 344,43 5 520 543 082,88 17 833 261,55
EE EUR 74 583 453,69 0,00 74 583 453,69 0,00 - 8 747,39 74 574 706,30 74 553 780,04 20 926,26
IE EUR 1 310 481 827,22 0,00 1 310 481 827,22 - 13 215,75 - 21 745,90 1 310 446 865,57 1 309 273 415,09 1 173 450,48
EL EUR 2 230 598 617,41 0,00 2 230 598 617,41 - 1 773 698,15 - 1 976 009,69 2 226 848 909,57 2 228 873 030,13 - 2 024 120,56
ES EUR 5 811 699 716,21 0,00 5 811 699 716,21 - 4 744 271,13 - 2 635 285,98 5 804 320 159,10 5 806 393 228,40 - 2 073 069,30
FR EUR 8 755 024 372,50 0,00 8 755 024 372,50 - 2 610 231,00 - 3 088 524,90 8 749 325 616,60 8 752 670 931,07 - 3 345 314,47
IT EUR 4 755 048 387,67 0,00 4 755 048 387,67 - 2 294 113,22 - 1 148 090,06 4 751 606 184,39 4 746 634 761,34 4 971 423,05
CY EUR 42 159 581,47 0,00 42 159 581,47 - 26,69 0,00 42 159 554,78 42 082 610,19 76 944,59
LV EUR 112 006 965,10 0,00 112 006 965,10 0,00 0,00 112 006 965,10 112 006 965,10 0,00
LT EUR 279 621 055,32 0,00 279 621 055,32 0,00 0,00 279 621 055,32 277 900 898,84 1 720 156,48
LU EUR 34 725 475,44 0,00 34 725 475,44 0,00 - 2 760,64 34 722 714,80 34 565 673,83 157 040,97
HU HUF 0,00 0,00 0,00 0,00 - 104 899 105,00 - 104 899 105,00 0,00 - 104 899 105,00
HU EUR 1 062 924 020,10 0,00 1 062 924 020,10 - 575,13 0,00 1 062 923 444,97 1 063 337 563,43 - 414 118,46
MT EUR 4 101 334,67 0,00 4 101 334,67 0,00 0,00 4 101 334,67 4 101 334,67 0,00
NL EUR 877 151 935,61 0,00 877 151 935,61 0,00 0,00 877 151 935,61 876 800 061,94 351 873,67
AT EUR 745 783 095,42 0,00 745 783 095,42 0,00 0,00 745 783 095,42 745 783 095,42 0,00
PL PLN 0,00 0,00 0,00 0,00 - 200 088,92 - 200 088,92 0,00 - 200 088,92
PL EUR 2 537 375 664,13 0,00 2 537 375 664,13 0,00 0,00 2 537 375 664,13 2 537 577 480,05 - 201 815,92
PT EUR 754 259 328,80 0,00 754 259 328,80 - 3 089 903,59 - 2 591 130,79 748 578 294,42 749 774 180,63 - 1 195 886,21
RO EUR 0,00 768 973 165,29 768 973 165,29 0,00 0,00 768 973 165,29 768 973 165,29 0,00
SI EUR 104 397 622,46 0,00 104 397 622,46 0,00 0,00 104 397 622,46 104 397 622,46 0,00
SK EUR 298 511 468,47 0,00 298 511 468,47 - 346 334,22 0,00 298 165 134,25 298 165 180,49 - 46,24
FI EUR 498 644 025,79 0,00 498 644 025,79 0,00 - 1 278,88 498 642 746,91 498 672 933,53 - 30 186,62
SE SEK 0,00 0,00 0,00 0,00 - 283 324,44 - 283 324,44 0,00 - 283 324,44
SE EUR 705 760 132,36 0,00 705 760 132,36 - 3 013,42 0,00 705 757 118,94 705 565 199,68 191 919,26
UK GBP 0,00 0,00 0,00 0,00 - 33 586,86 - 33 586,86 0,00 - 33 586,86
UK EUR 3 292 405 994,39 0,00 3 292 405 994,39 - 599 154,55 0,00 3 291 806 839,84 3 284 921 472,19 6 885 367,65
PCZ Wydatki(3) Dochody przeznaczone na określony cel(3) Fundusz cukrowniczy Artykuł 32 (=e) Suma (=h)
Wydatki(4) Dochody przeznaczone na określony cel(4)
05 07 01 06 6701 05 02 16 02 6803 6702
i j k l m n = i+j+k+l+m
BE EUR - 38 225,62 0,00 0,00 0,00 - 105 388,36 - 143 613,98
BG EUR - 2 545 106,85 0,00 0,00 0,00 0,00 - 2 545 106,85
CZ EUR - 82 782,03 0,00 0,00 0,00 0,00 - 82 782,03
DK DKK 0,00 0,00 0,00 0,00 - 636 877,62 - 636 877,62
DK EUR 2 268,79 0,00 0,00 0,00 0,00 2 268,79
DE EUR 18 109 632,92 0,00 0,00 0,00 - 276 371,37 17 833 261,55
EE EUR 29 673,65 0,00 0,00 0,00 - 8 747,39 20 926,26
IE EUR 1 194 611,05 0,00 585,33 0,00 - 21 745,90 1 173 450,48
EL EUR - 48 110,87 0,00 0,00 0,00 - 1 976 009,69 - 2 024 120,56
ES EUR 562 216,68 0,00 0,00 0,00 - 2 635 285,98 - 2 073 069,30
FR EUR - 220 973,54 - 35 816,03 0,00 0,00 - 3 088 524,90 - 3 345 314,47
IT EUR 6 119 513,11 0,00 0,00 0,00 - 1 148 090,06 4 971 423,05
CY EUR 76 944,59 0,00 0,00 0,00 0,00 76 944,59
LV EUR 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
LT EUR 1 720 156,48 0,00 0,00 0,00 0,00 1 720 156,48
LU EUR 159 801,61 0,00 0,00 0,00 - 2 760,64 157 040,97
HU HUF 0,00 0,00 0,00 0,00 - 104 899 105,00 - 104 899 105,00
HU EUR - 414 118,46 0,00 0,00 0,00 0,00 - 414 118,46
MT EUR 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
NL EUR 642 280,17 - 290 406,50 0,00 0,00 0,00 351 873,67
AT EUR 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
PL PLN 0,00 0,00 0,00 0,00 - 200 088,92 - 200 088,92
PL EUR - 201 815,92 0,00 0,00 0,00 0,00 - 201 815,92
PT EUR 1 395 244,58 0,00 0,00 0,00 - 2 591 130,79 - 1 195 886,21
RO EUR 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
SI EUR 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
SK EUR - 46,24 0,00 0,00 0,00 0,00 - 46,24
FI EUR - 5 651,78 - 23 255,96 0,00 0,00 - 1 278,88 - 30 186,62
SE SEK 0,00 0,00 0,00 0,00 - 283 324,44 - 283 324,44
SE EUR 191 919,26 0,00 0,00 0,00 0,00 191 919,26
UK GBP 0,00 0,00 0,00 0,00 - 33 586,86 - 33 586,86
UK EUR 6 885 367,65 0,00 0,00 0,00 0,00 6 885 367,65
(1) Redukcje i zawieszenia oznaczają pozycje uwzględnione w systemie płatniczym, do których dodano w szczególności korekty związane z przekroczeniem terminów płatności w sierpniu, wrześniu i październiku 2011.

(2) W celu obliczenia kwoty podlegającej zwrotowi przez państwo członkowskie lub płatnej na jego rzecz, uwzględniono sumę z deklaracji rocznej w przypadku wydatków rozliczonych (kol. a) lub sumę z deklaracji miesięcznych w przypadku wydatków wyłączonych (kol. b).

Zastosowanie ma kurs wymiany określony w art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 883/2006

(3) Jeżeli część dochodów przeznaczonych na określony cel jest na korzyść państwa członkowskiego, należy je zadeklarować w pozycji 05 07 01 06.

(4) Jeśli część funduszu cukrowniczego dotycząca dochodów przeznaczonych na określony cel jest na korzyść państwa członkowskiego, należy ją zadeklarować w pozycji 05 02 16 02. Uwaga: Nomenklatura 2012: 05 07 01 06, 05 02 16 02, 6701, 6702, 6803

ZAŁĄCZNIK  II

ROZLICZENIE RACHUNKÓW AGENCJI PŁATNICZYCH

ROK BUDŻETOWY 2011 - EFRG

Wykaz agencji płatniczych, których rachunki zostały wyłączone i które podlegają kolejnej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków

Państwo członkowskie Agencja płatnicza
Niemcy

Rumunia

Hamburg-Jonas

PIAA

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.119.50

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2012/240/UE w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) za rok budżetowy 2011
Data aktu: 27/04/2012
Data ogłoszenia: 04/05/2012