uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 144 ust. 1 i art. 148 w związku z jego art. 4,
uwzględniając decyzję Rady 2007/360/WE z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie zawarcia porozumień w formie uzgodnionych protokołów między Wspólnotą Europejską a Federacyjną Republiką Brazylii oraz między Wspólnotą Europejską a Królestwem Tajlandii, zgodnie z art. XXVIII Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i handlu z 1994 r. (GATT 1994), dotyczących zmiany koncesji dla mięsa drobiowego(2), w szczególności jej art. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 130 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 przywozem towarów do Unii powinno się zarządzać przy wykorzystaniu pozwoleń na przywóz. Aby uniknąć działań spekulacyjnych zakłócających przepływ przywozu, zarządzanie kontyngentem otwartym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 616/2007(3) o numerze porządkowym 09.4215, objętego numerem grupy 5, przyznanego Tajlandii, powinno się jednak odbywać dwuetapowo: najpierw przyznawane są uprawnienia do przywozu, a następnie wydaje się pozwolenia na przywóz zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1301/2006 z dnia 31 sierpnia 2006 r. ustanawiającego wspólne zasady zarządzania kontyngentami taryfowymi na przywóz produktów rolnych, podlegającymi systemowi pozwoleń na przywóz(4).
(2) Należy określić nowe warunki dotyczące przyznawania uprawnień do przywozu i wydawania kolejnych pozwoleń na przywóz w odniesieniu do przedmiotowego kontyngentu, w odniesieniu do kwalifikowalności wnioskodawców i podziału ilości przywożonych w okresie obowiązywania kontyngentu, jak określono w art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 616/2007.
(3) W celu uniknięcia działań spekulacyjnych i zapewnienia, że uprawnienia do przywozu są przyznawane faktycznym importerom, istotne jest, aby ustanowić historyczną ilość referencyjną przywożonego mięsa drobiowego jako warunek ubiegania się o uprawnienia do przywozu na odpowiednim poziomie.
(4) W świetle nowych warunków mających zastosowanie do przywozu produktów pochodzących z Tajlandii, kwota zabezpieczenia w odniesieniu do uprawnień do przywozu i pozwoleń powinna być ustalona na odpowiednim poziomie w celu zapewnienia właściwego zarządzania kontyngentami taryfowymi i zadowalającego dostępu do nich dla podmiotów gospodarczych.
(5) W celu nałożenia na podmioty gospodarcze obowiązku ubiegania się o pozwolenia na przywóz dla wszystkich przydzielonych uprawnień do przywozu należy ustalić, że obowiązek taki stanowi podstawowy wymóg w rozumieniu rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń w odniesieniu do produktów rolniczych(5).
(6) Określony w rozporządzeniu (WE) nr 616/2007 okres powiadamiania, w którym państwa członkowskie powiadamiają Komisję o ilościach objętych wydanymi pozwoleniami, zaplanowany jest na późniejszy etap w porównaniu z momentem wydawania pozwoleń. Dla dobrego zarządzania kontyngentem wskazane jest zatem, aby przyspieszyć wspomniany okres powiadamiania.
(7) Aby umożliwić podmiotom gospodarczym i właściwym organom przystosowanie się do nowego zarządzania grupą nr 5, należy odroczyć termin składania wniosków o uprawnienia do przywozu w pierwszym podokresie rozpoczynającym się dnia 1 lipca 2011 r., z kwietnia 2011 r. na maj 2011 r.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 616/2007.
(9) Ponieważ następny okres obowiązywania kontyngentu rozpoczyna się w dniu 1 lipca 2011 r., niniejsze rozporządzenie powinno być stosowane od tego okresu.
(10) Komitet Zarządzający ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 138 z 30.5.2007, s. 10.
(3) Dz.U. L 142 z 5.6.2007, s. 3.
(4) Dz.U. L 238 z 1.9.2006, s. 13.
(5) Dz.U. L 205 z 3.8.1985, s. 5.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2011.70.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 257/2011 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 616/2007 otwierające i ustalające zarządzanie wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na mięso drobiowe pochodzące z Brazylii, Tajlandii i pozostałych państw trzecich |
Data aktu: | 16/03/2011 |
Data ogłoszenia: | 17/03/2011 |
Data wejścia w życie: | 24/03/2011, 01/07/2011 |