Rozporządzenie 214/2011 zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 214/2011
z dnia 3 marca 2011 r.
zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. dotyczące wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów(1), w szczególności jego art. 22 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 689/2008 wdraża konwencję rotterdamską w sprawie procedury zgody po uprzednim poinformowaniu w międzynarodowym handlu niektórymi niebezpiecznymi substancjami chemicznymi i pestycydami, podpisaną w dniu 11 września 1998 r. i zatwierdzoną, w imieniu Wspólnoty, decyzją Rady 2003/106/WE(2).

(2) Załącznik I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 należy zmienić w celu uwzględnienia działań regulacyjnych w odniesieniu do niektórych chemikaliów, podjętych na podstawie dyrektywy Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(3), dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 lutego 1998 r. dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(4) oraz rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniającego dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE(5).

(3) Należy zmienić załącznik V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 w celu uwzględnienia decyzji w odniesieniu do niektórych chemikaliów, podjętych w ramach Konwencji sztokholmskiej w sprawie trwałych zanieczyszczeń organicznych ("konwencji sztokholmskiej"), podpisanej 22 maja 2001 r. i zatwierdzonej w imieniu Wspólnoty decyzją Rady 2006/507/WE(6), oraz późniejszych działań regulacyjnych w odniesieniu do tych chemikaliów, przeprowadzonych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 850/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. dotyczącego trwałych zanieczyszczeń organicznych i zmieniającego dyrektywę 79/117/EWG(7). Załącznik V powinien zostać zmieniony także po to, aby uwzględnić działania regulacyjne podjęte w celu zakazu przywozu niektórych chemikaliów, innych niż trwałe zanieczyszczenia organiczne.

(4) Substancje difenyloamina, triazoksyd i triflumuron nie zostały włączone jako substancje czynne do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania tych substancji czynnych jako pestycydów, a zatem substancje te należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponieważ złożono nowe wnioski, które będą wymagać podjęcia nowych decyzji dotyczących włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, dodanie do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 nie powinno mieć zastosowania do czasu podjęcia nowych decyzji dotyczących statusu wymienionych chemikaliów.

(5) Substancje bifentryna i metam nie zostały włączone jako substancje czynne do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG; w kontekście dyrektywy 98/8/WE substancje te zostały zidentyfikowane i zgłoszone do oceny. Skutkiem tego surowo ograniczono stosowanie bifentryny i metamu jako pestycydów, ponieważ stosowanie obu substancji jest niemal całkowicie zabronione, mimo że mogą one być w dalszym ciągu dopuszczone w państwach członkowskich do momentu podjęcia decyzji na podstawie dyrektywy 98/8/WE. Należy zatem dodać bifentrynę i metam do wykazu chemikaliów zawartego w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponieważ złożono nowe wnioski, które będą wymagać podjęcia nowych decyzji dotyczących włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, dodanie do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 nie powinno mieć zastosowania do czasu podjęcia nowych decyzji dotyczących statusu wymienionych chemikaliów.

(6) Substancja karbosulfan nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania karbosulfanu jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie karbosulfanu do części 2 załącznika I zostało zawieszone ze względu na nowy wniosek o włączenie do załącznika do dyrektywy 91/414/EWG, złożony na podstawie art. 13 rozporządzenia Komisji (WE) nr 33/2008 z dnia 17 stycznia 2008 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 91/414/EWG w odniesieniu do zwykłej i przyspieszonej procedury oceny substancji czynnych objętych programem prac, o którym mowa w art. 8 ust. 2 tej dyrektywy, ale niewłączonych do załącznika 1 do tej dyrektywy(8). Ten nowy wniosek został wycofany przez wnioskodawcę, skutkiem czego ustała przyczyna zawieszenia dodania do części 2 załącznika I. Substancję karbosulfan należy zatem dodać do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(7) Substancja trifluralina nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania trifluraliny jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie tej substancji do części 2 załącznika I zawieszono z powodu nowego wniosku o włączenie do załącznika do dyrektywy 91/414/EWG, złożonego na podstawie art. 13 rozporządzenia (WE) nr 33/2008. Ten nowy wniosek doprowadził do decyzji o niewłączaniu substancji trifluralina jako substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego stosowanie trifluraliny jako pestycydu jest nadal zakazane, natomiast przyczyna zawieszenia dodania jej do części 2 załącznika I ustała. Substancję trifluralina należy zatem dodać do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(8) Substancja chlortal dimetylowy nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania chlortalu dimetylowego jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(9) Chemikalia chlordekon, heksabromobifenyl, heksachloro-cykloheksan, lindan i eter pentabromodifenylu zostaną dodane do wykazu chemikaliów, których wywóz jest zabroniony, zawartego w części 1 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. W związku z tym nie jest już konieczne utrzymanie tych chemikaliów w części 1 i 2 załącznika I, a co za tym idzie należy skreślić odpowiednie pozycje.

(10) Chemikalia heksabromobifenyl, heksachlorocykloheksan (HCH) i lindan są już wymienione w części 3 załącznika 1 do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie ich do części 1 załącznika V do tego rozporządzenia powinno zatem znaleźć odzwierciedlenie w części 3 załącznika I.

(11) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 757/2010 z dnia 24 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 850/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. dotyczące trwałych zanieczyszczeń organicznych w odniesieniu do załączników I i III(9) wdraża decyzje podjęte w ramach konwencji sztokholmskiej dotyczące włączenia chlordekonu, pentachlorobenzenu, heksabromobifenylu, heksachlorocykloheksanu, lindanu, eteru tetrabromodifenylu, eteru pentabromodife-nylu, eteru heksabromodifenylu i eteru heptabromodifenylu do części 1 załącznika A do konwencji sztokholmskiej poprzez dodanie tych chemikaliów do części A załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 850/2004. Chemikalia te należy zatem dodać do części 1 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(12) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1102/2008 z dnia 22 października 2008 r. w sprawie zakazu wywozu rtęci metalicznej, niektórych związków i mieszanin rtęci oraz bezpiecznego składowania rtęci metalicznej(10) zakazuje wywozu z Unii Europejskiej do państw trzecich rtęci metalicznej oraz niektórych związków i mieszanin rtęci. Chemikalia te należy zatem dodać do wykazu chemikaliów znajdujących się w części 2 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponadto pozycja dotycząca związków rtęci w części 1 załącznika I powinna zostać zmieniona, aby odzwierciedlać zakaz wywozu niektórych związków rtęci oraz aktualny status związków rtęci w kontekście dyrektywy 98/8/WE.

(13) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki I i V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(14) Aby dać państwom członkowskim i przemysłowi wystarczający czas na podjęcie środków koniecznych do wdrożenia niniejszego rozporządzenia, należy odroczyć jego stosowanie.

(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku I wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia;

2) w załączniku V wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 maja 2011 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 3 marca 2011 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 204 z 31.7.2008, s. 1.

(2) Dz.U. L 63 z 6.3.2003, s. 27.

(3) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, s. 1.

(4) Dz.U. L 123 z 24.4.1998, s. 1.

(5) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1.

(6) Dz.U. L 209 z 31.7.2006, s. 1.

(7) Dz.U. L 158 z 30.4.2004, s. 7.

(8) Dz.U. L 15 z 18.1.2008, s. 5.

(9) Dz.U. L 223 z 25.8.2010, s. 29.

(10) Dz.U. L 304 z 14.11.2008, s. 75.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

W załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części 1 wprowadza się następujące zmiany:

a) dodaje się pozycje w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Bifentryna 82657-04-3 2916 20 00 p(1) b
Chlortal dimetylowy + 1861-32-1 217-464-7 2917 39 95 p(1) b
Difenyloamina 122-39-4 204-539-4 2921 44 00 p(1) b
Metam 144-54-7

137-42-8

205-632-2

205-239-0

2930 20 00 p(1) b
Triazoksyd 72459-58-6 276-668-4 2933 29 90 p(1) b
Triflumuron 64628-44-0 264-980-3 2924 29 98 p(1) b"

b) pozycja dotycząca związków rtęci otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Związki rtęci, w tym nieorganiczne związki rtęci, związki alkilortęci i alkiloksyalkil oraz arylowe związki rtęci z wyjątkiem związków rtęci wymienionych w załączniku V # 62-38-4,

26545-49-3

i inne

200-532-5,

247-783-7

i inne

2852 00 00 p(1)-p(2) b-b Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

c) pozycja dotycząca polibromowanych bifenyli otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Polibromowane bifenyle (PBB) z wyjątkiem heksabromobifenylu # 13654-09-6,

27858-07-7

i inne

237-137-2,

248-696-7

i inne

2903 69 90 i(1) sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

d) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Chlorodekon 143-50-0 205-601-3 2914 70 00 p(2) sr"

e) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Eter pentabromodifenylowy+ 32534-81-9 251-084-2 2909 30 31 i(1) sr"

f) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"HCH/Heksachlorocykloheksan (mieszanina izomerów)# 608-73-1 210-168-9 2903 51 00 p(1)-p(2) b-sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

g) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Lindan (γ-HCH) # 58-89-9 200-401-2 2903 51 00 p(1)-p(2) b-sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

2) w części 2 wprowadza się następujące zmiany:

a) dodaje się pozycje w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Kategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**)
"Karbosulfan 55285-14-8 259-565-9 2932 99 00 p b
Chlortal dimetylowy 1861-32-1 217-464-7 2917 39 95 p b
Trifluralina 1582-09-8 216-428-8 2921 43 00 p b"

b) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Kategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**)
"Eter pentabromodifenylu 32534-81-9 251-084-2 2909 30 31 i sr"

3) w części 3 wprowadza się następujące zmiany:

a) pozycja dotycząca HCH (mieszaka izomerów) otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS Substancja w czystej postaci Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"HCH (mieszanina izomerów)(*) 608-73-1 2903.51 3808.50 Pestycyd"

b) pozycja dotycząca lindanu otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS Substancja w czystej postaci Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"Lindan(*) 58-89-9 2903.51 3808.50 Pestycyd"

c) pozycja dotycząca polibromowanych bifenyli (PBB) otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS

Substancja w czystej postaci

Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"Polibromowane bifenyle (PBB) - 3824.82
- (heksa-)(*) 36355-01-8 Przemysłowe"
- (okta-) 27858-07-7
- (deka-) 13654-09-6

ZAŁĄCZNIK  II

W załączniku V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części 1 dodaje się pozycje w brzmieniu:

Opis chemikaliów/wyrobów podlegających zakazowi wywozu Dodatkowe informacje, przedstawiane w stosownych przypadkach (np. nazwa chemikaliów, nr WE, nr CAS itp.)
"Chlordekon Nr WE 205-601-3

Nr CAS 143-50-0

Kod CN 2914 70 00

Pentachlorobenzen Nr WE 210-172-5

Nr CAS 608-93-5

Kod CN 2903 69 90

Heksabromobifenyl Nr WE 252-994-2

Nr CAS 36355-01-8

Kod CN 2903 69 90

Heksachlorocykloheksan, łącznie z lindanem Nr WE 200-401-2, 206-270-8,

206-271-3, 210-168-9

Nr CAS 58-89-9, 319-84-6,

319-85-7, 608-73-1

Kod CN 2903 51 00

Eter tetrabromodifenylu C12H6Br4O Nr WE 254-787-2 i inne

Nr CAS 40088-47-9 i inne

Kod CN 2909 30 38

Eter pentabromodifenylu C12H5Br5° Nr WE 251-084-2 i inne

Nr CAS 32534-81-9 i inne

Kod CN 2909 30 31

Eter heksabromodifenylu C12H4Br6O Nr WE 253-058-6

Nr CAS 36483-60-0 i inne

Kod CN 2909 30 38

Eter heptabromodifenylu C12H3Br7O Nr WE 273-031-2

Nr CAS 68928-80-3 i inne

Kod CN 2909 30 38"

2) w części 2 dodaje się pozycje w brzmieniu:

Opis chemikaliów/wyrobów podlegających zakazowi wywozu Dodatkowe informacje, przedstawiane w stosownych przypadkach (np. nazwa chemikaliów, nr WE, nr CAS itp.)
"Rtęć metaliczna i mieszaniny rtęci metalicznej z innymi substancjami, w tym stopy rtęci, o stężeniu rtęci co najmniej 95 % wagowo Nr CAS 7439-97-6

Kod CN 2805 40

Związki rtęci z wyjątkiem związków wywożonych w celach badawczo-naukowych, medycznych lub analitycznych Ruda cynobru, chlorek rtęci (I) (Hg2Cl2, nr CAS 10112-91-1), tlenek rtęci (II) (HgO, nr CAS 21908-53-2); kod CN 2852 00 00"

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.59.8

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 214/2011 zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów
Data aktu: 03/03/2011
Data ogłoszenia: 04/03/2011
Data wejścia w życie: 01/05/2011, 24/03/2011