Rozporządzenie wykonawcze 842/2011 ustanawiające standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1564/2005

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 842/2011
z dnia 19 sierpnia 2011 r.
ustanawiające standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1564/2005
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Rady 89/665/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do stosowania procedur odwoławczych w zakresie udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane(1), w szczególności jej art. 3a,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/13/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. koordynującą przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne odnoszące się do stosowania przepisów wspólnotowych w procedurach zamówień publicznych podmiotów działających w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(2), w szczególności jej art. 3a,

uwzględniając dyrektywę 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych(3), w szczególności jej art. 44 ust. 1 i art. 63 ust. 1,

uwzględniając dyrektywę 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi(4), w szczególności jej art. 36 ust. 1, art. 58 ust. 2, art. 64 ust. 2 i art. 70 ust. 1,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/81/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającą dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE(5), w szczególności jej art. 32 ust. 1, art. 52 ust. 2 i art. 64,

po zasięgnięciu opinii Komitetu Doradczego ds. Zamówień Publicznych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z dyrektywami 89/665/EWG i 2004/18/WE wymagane jest, aby zamówienia publiczne na dostawy, roboty budowlane i usługi były ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenia dokonywane w ramach takich publikacji powinny zawierać informacje określone w tych dyrektywach.

(2) Zgodnie z dyrektywami 92/13/EWG i 2004/17/WE wymagane jest, aby zamówienia publiczne w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji były ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenia dokonywane w ramach takich publikacji powinny zawierać informacje określone w tych dyrektywach.

(3) Zgodnie z dyrektywą 2009/81/WE wymagane jest, aby niektóre zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa były ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ogłoszenia dokonywane w ramach takich publikacji powinny zawierać informacje określone w tej dyrektywie.

(4) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1564/2005 z dnia 7 września 2005 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych(6) określone są standardowe formularze przewidziane na mocy dyrektyw 2004/17/WE i 2004/18/WE oraz dyrektyw 89/665/EWG i 92/13/EWG.

(5) W celu zastosowania się do przepisów dyrektywy 2009/81/WE i zapewnienia pełnej skuteczności dyrektyw 89/665/EWG, 92/13/EWG, 2004/17/WE i 2004/18/WE, konieczne jest dostosowanie i uzupełnienie standardowych formularzy załączonych do rozporządzenia (WE) nr 1564/2005. Należy także zaktualizować niektóre elementy standardowych formularzy w celu uwzględnienia postępu technicznego. Z uwagi na liczbę i zakres koniecznych dostosowań należy zastąpić rozporządzenie (WE) nr 1564/2005.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do celów publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń, o których mowa w art. 41-44 i art. 63 dyrektywy 2004/17/WE, podmioty zamawiające stosują standardowe formularze określone w załącznikach IV-IX, XII i XIII do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Do celów publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń, o których mowa w art. 35, 36, 58, 64, 69 i 70 dyrektywy 2004/18/WE, instytucje zamawiające stosują standardowe formularze określone w załącznikach I, II, III i VIII-XIII do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Do celów publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia, o którym mowa w art. 3a dyrektyw 89/665/EWG i 92/13/EWG, instytucje zamawiające i podmioty zamawiające stosują standardowy formularz określony w załączniku XIV do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  4

Do celów publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń, o których mowa w art. 30, 32, 52 i 64 dyrektywy 2009/81/WE, instytucje zamawiające i podmioty zamawiające stosują standardowe formularze określone w załącznikach XV-XVIII do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  5

Rozporządzenie (WE) nr 1564/2005 traci moc.

Artykuł  6

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 19 sierpnia 2011 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, s. 33.

(2) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, s. 14.

(3) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, s. 1.

(4) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, s. 114.

(5) Dz.U. L 216 z 20.8.2009, s. 76.

(6) Dz.U. L 257 z 1.10.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ZAŁĄCZNIK  II

ZAŁĄCZNIK  III

ZAŁĄCZNIK  IV

ZAŁĄCZNIK  V

ZAŁĄCZNIK  VI

ZAŁĄCZNIK  VII

ZAŁĄCZNIK  VIII

ZAŁĄCZNIK  IX

ZAŁĄCZNIK  X

ZAŁĄCZNIK  XI

ZAŁĄCZNIK  XII

ZAŁĄCZNIK  XIII

ZAŁĄCZNIK  XIV

ZAŁĄCZNIK  XV

ZAŁĄCZNIK  XVI

ZAŁĄCZNIK  XVII

ZAŁĄCZNIK  XVIII

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.222.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 842/2011 ustanawiające standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1564/2005
Data aktu: 19/08/2011
Data ogłoszenia: 27/08/2011
Data wejścia w życie: 16/09/2011