(Jedynie teksty w języku bułgarskim i rumuńskim są autentyczne)
(2011/463/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 26 lipca 2011 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1268/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. w sprawie wspólnotowych środków pomocowych na rzecz działań przedakcesyjnych w dziedzinie rolnictwa oraz rozwoju obszarów wiejskich w państwach Europy Środkowej i Wschodniej ubiegających się o członkostwo w Unii Europejskiej w okresie przedakcesyjnym(1),
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 2222/2000 z dnia 7 czerwca 2000 r. ustanawiające zasady finansowe dla stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1268/1999 w sprawie wspólnotowych środków pomocowych na rzecz działań przedakcesyjnych w dziedzinie rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich w państwach Europy Środkowej i Wschodniej ubiegających się o członkostwo w Unii Europejskiej w okresie przedakcesyjnym(2), w szczególności jego art. 13,
uwzględniając wieloletnią umowę finansową zawartą z Bułgarią dnia 18 grudnia 2000 r., w szczególności art. 11 rozdziału A załącznika do niej,
uwzględniając wieloletnią umowę finansową zawartą z Rumunią dnia 2 lutego 2001 r., w szczególności art. 11 rozdziału A załącznika do niej,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 248/2007 z dnia 8 marca 2007 r. w sprawie środków dotyczących wieloletnich umów finansowych oraz rocznych umów finansowych zawartych w ramach programu SAPARD oraz przejścia z programu SAPARD do programu rozwoju obszarów wiejskich(3), w związku z wieloletnimi umowami finansowymi, o których mowa w pkt 1 załącznika II do tego rozporządzenia, w szczególności w art. 11 rozdziału A załącznika do nich,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Komisja, działając w imieniu Unii Europejskiej, zawarła z Rumunią i Bułgarią wieloletnie umowy finansowe (MAFA) ustanawiające techniczne, prawne i administracyjne ramy realizacji Specjalnego Programu Akcesyjnego na rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD).
(2) Artykuł 11 rozdziału A załącznika do wieloletnich umów finansowych przewiduje przyjęcie przez Komisję decyzji o rozliczeniu rachunków. Na mocy rozporządzenia (WE) nr 248/2007 przepis ten nadal ma zastosowanie do Rumunii i Bułgarii.
(3) Termin przewidziany na przedłożenie Komisji wymaganych dokumentów przez państwa otrzymujące pomoc upłynął.
(4) Ze względu na opóźnione przedłożenie rocznych sprawozdań finansowych przez Bułgarię zgodnie z art. 5 ust. 2 MAFA i ich unieważnienie przez krajowego urzędnika zatwierdzającego z powodu istotnych nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie mechanizmów kontroli środków publicznych, jak również w oczekiwaniu na wynik dodatkowych prac jednostki certyfikującej oraz, w przypadku Rumunii, ze względu na przekroczenie ostatecznego terminu na złożenie rocznych sprawozdań finansowych i w oczekiwaniu na przegląd informacji uzupełniających, o których przedłożenie poproszono Rumunię, Komisja podjęła decyzję, przyjmując decyzję C(2009)7496 z dnia 30 września 2009 r., o nierozliczeniu rachunków agencji płatniczych SAPARD znajdujących się na terytorium Bułgarii i Rumunii w odniesieniu do wydatków poniesionych w roku budżetowym 2008.
(5) W międzyczasie Bułgaria i Rumunia przekazały jednak oczekiwane informacje, które pozwoliły Komisji na uzyskanie dodatkowej pewności. Na podstawie przeprowadzonych dodatkowych kontroli Komisja może podjąć decyzję co do kompletności, dokładności i prawdziwości rachunków przedłożonych przez odpowiednie agencje SAPARD w Bułgarii i Rumunii.
(6) Niniejsza decyzja zostaje podjęta w oparciu o informacje księgowe. Nie narusza ona możliwości podjęcia następnie przez Komisję decyzji o wyłączeniu z finansowania przez UE wydatków poniesionych niezgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2222/2000,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 25 lipca 2011 r.
W imieniu Komisji | |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, s. 87.
(2) Dz.U. L 253 z 7.10.2000, s. 5.
(3) Dz.U. L 69 z 9.3.2007, s. 5.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2011.194.36 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2011/463/UE dotycząca rozliczenia rachunków przedstawionych przez Bułgarię i Rumunię w odniesieniu do wydatków finansowanych w ramach Specjalnego Programu Akcesyjnego na rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich (SAPARD) w 2008 r. |
Data aktu: | 25/07/2011 |
Data ogłoszenia: | 26/07/2011 |