(Dz.U.UE L z dnia 12 marca 2010 r.)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 9,
uwzględniając Protokół nr 2 zmieniający Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, załączony do Traktatu z Lizbony, w szczególności jego art. 3 i 5,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 272 ust. 1-6,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 177 ust. 1-6 oraz art. 106a,
uwzględniając decyzję Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich(1),
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(2),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami(3), w szczególności wieloletnie ramy finansowe przedstawione w pierwszej części tego porozumienia i określone w załączniku I do tego dokumentu,
uwzględniając projekt budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, opracowany przez Radę dnia 1 lipca 2009 r.,
uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament w dniu 22 października 2009 r. w sprawie projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, sekcja 3 - Komisja, oraz list nr 1/2010 w sprawie poprawek do projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010,
uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament dnia 22 października 2009 r. w sprawie projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, sekcja 1 - Parlament Europejski, sekcja 2 - Rada, sekcja 4 - Trybunał Sprawiedliwości, sekcja 5 - Trybunał Obrachunkowy, sekcja 6 - Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny, sekcja 7 - Komitet Regionów, sekcja 8 - Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich, sekcja 9 - Europejski Inspektor Ochrony Danych,
uwzględniając list nr 2/2010 w sprawie poprawek do projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010,
uwzględniając list nr 3/2010 w sprawie poprawek do projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010,
uwzględniając poprawki i zaproponowane zmiany do projektu budżetu ogólnego przyjęte przez Parlament w dniu 22 października 2009 r.,
uwzględniając wprowadzone przez Radę w dniu 18 listopada 2009 r. modyfikacje poprawek i zaproponowanych zmian do projektu budżetu ogólnego przyjętych przez Parlament,
uwzględniając decyzje Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 grudnia 2009 r. zmieniające porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami pod względem wieloletnich ram finansowych - finansowanie projektów w dziedzinie energetyki w kontekście europejskiego planu naprawy gospodarczej(4) oraz w sprawie uruchomienia instrumentu elastyczności zgodnie z pkt 27 porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 17 maja 2006 r.(5),
uwzględniając wynik posiedzenia pojednawczego w sprawie budżetu, które odbyło się w dniu 18 listopada 2009 r.,
uwzględniając poprawki przyjęte przez Parlament w dniu 17 grudnia 2009 r. do modyfikacji jego poprawek,
uwzględniając art. 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament Europejski w dniu 17 grudnia 2009 r.,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Do dnia 30 listopada 2009 r. procedura budżetowa dotycząca budżetu na rok 2010 była prowadzona na podstawie art. 272 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
(2) Wskutek wejścia w życie traktatu lizbońskiego w dniu 1 grudnia 2009 r. procedura uruchomiona w oparciu o art. 272 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską zostanie zakończona w oparciu o art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, a w szczególności ma zostać zakończona stwierdzeniem przewodniczącego Parlamentu Europejskiego zgodnym z art. 314 ust. 9.
(3) Aby możliwe było zakończenie procedury budżetowej dotyczącej budżetu na rok 2010 w terminie określonym w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej oraz Komisja Europejska, w obecnych wyjątkowych okolicznościach, uznają procedurę budżetową za kontinuum w ramach obu wspomnianych traktatów w taki sposób, że etapy procedury zakończone w oparciu o traktat nicejski zachowają ważność po wejściu w życie traktatu lizbońskiego.
(4) W trakcie budżetowego posiedzenia pojednawczego w dniu 18 listopada 2009 r. Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej oraz Komisja Europejska zawarły porozumienie dotyczące wspólnego oświadczenia w sprawie kontynuacji procedury budżetowej na rok 2010(6), podkreślając, że etapy procedury zakończone w oparciu o Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską wyjątkowo zachowują ważność pod względem prawnym w dalszej części procedury podlegającej art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
(5) W związku z tym trzy instytucje uważają, iż porozumienie osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę podczas posiedzenia pojednawczego w dniu 18 listopada 2009 r., włączone do drugiego czytania budżetu na rok 2010 przez Radę i Parlament, które to czytania odbyły się po osiągnięciu porozumienia, można w istocie uznać za porozumienie w sprawie wspólnego tekstu w rozumieniu art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej w pełni zgodne z wieloletnimi ramami finansowymi.
(6) Porozumienie to odnosi się również do pozostałych pozycji zmienionych w drugim czytaniu Parlamentu Europejskiego, które odbyło się w pełnej zgodzie z wieloletnimi ramami finansowymi.
(7) W oświadczeniu wygłoszonym w trakcie posiedzenia plenarnego w dniu 17 grudnia 2009 r. w sprawie poprawek przyjętych przez Parlament tego dnia przed ostatecznym przyjęciem budżetu na rok 2010, Rada potwierdziła to porozumienie.
(8) Jak wynika z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej(7), głównym warunkiem regularnego zakończenia procedury budżetowej jest wyraźne i jednoznaczne porozumienie ze strony obu organów władzy budżetowej w sprawie wszystkich pozycji, co do których takie porozumienie jest wymagane; a także mając na uwadze, że wymóg ten został spełniony,
STWIERDZA, ŻE:
Sporządzono w Strasburgu dnia 17 grudnia 2009 r.
Przewodniczący | |
J. BUZEK |
______
(1) Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(4) Dz.U. L 347 z 24.12.2009, s. 26.
(5) Dz.U. L 347 z 24.12.2009, s. 29.
(6) Oświadczenie to stanowi załącznik do rezolucji Parlamentu Europejskiego z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 po zmianach wprowadzonych przez Radę (wszystkie sekcje).
(7) Sprawa 34/86, Rada przeciwko Parlamentowi, Rec. 1986, s. 2155 oraz sprawa C-41/95, Rada przeciwko Parlamentowi, Rec. 1995, s. I-4411.
BUDŻET OGÓLNY UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2010
DOCHODY OGÓŁEM
- budżet korygujący nr 1 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, przyjęty dnia 19 maja 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.183.1).
- budżet korygujący nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, przyjęty dnia 6 sierpnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.206.1).
- budżet korygujący nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, przyjęty dnia 7 września 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.289.1).
- budżet korygujący nr 4 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, przyjęty dnia 21 września 2010 r. (Dz.U.UE.L.2010.337.1).
- budżet korygujący nr 5 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 przyjęty dnia 22 września 2010 r.(Dz.U.UE.L.2010.337.39).
- budżet korygujący nr 6 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 przyjęty dnia 22 stycznia 2011 r. (Dz.U.UE.L.2011.20.1).
- budżet korygujący nr 7 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 przyjęty dnia 24 lutego 2011 r. (Dz.U.UE.L.2011.50.1).
- budżet korygujący nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 przyjęty dnia 24 lutego 2011 r. (Dz.U.UE.L.2011.50.15).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.64.1 |
Rodzaj: | Dokument budżetowy |
Tytuł: | Ostateczne przyjęcie budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010. |
Data aktu: | 17/12/2009 |
Data ogłoszenia: | 12/03/2010 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2010 |