ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 127/2010
z dnia 5 lutego 2010 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2042/2003 w sprawie nieprzerwanej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej i Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE(1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1108/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 października 2009 r.(2), w szczególności jego art. 5 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu utrzymania wysokiego, jednolitego poziomu bezpieczeństwa lotnictwa w Europie, niezbędne jest wprowadzenie zmian w zakresie wymogów i procedur ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także zatwierdzania organizacji i personelu zaangażowanych w takie zadania, w szczególności wprowadzenie definicji pojęcia "główne miejsce prowadzenia działalności", wyjaśnienie znaczenia pojęcia "urzędowo uznanej normy", nadanie instytucjom zarządzającym nieprzerwaną zdatnością do lotu uprawnień do wydawania zezwoleń na lot, udoskonalenie treści certyfikatu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji określanego jako "formularz 1 EASA" oraz zagwarantowanie, aby personel uczestniczący w działaniach związanych z zapewnianiem ciągłej zdatności do lotu był odpowiednio przeszkolony w zakresie ryzyka związanego z systemami połączeń elektrycznych w dużych samolotach, które, jak stwierdzono, stały się przyczyną wielu wypadków i incydentów.
(2) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie Komisji (WE) nr 2042/2003(3).
(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są oparte na opiniach(4) wydanych przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (dalej zwaną "Agencją"), zgodnie z art. 17 ust. 2 lit. b) oraz art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 216/2008.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu utworzonego na mocy art. 65 rozporządzenia (WE) nr 216/2008,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 5 lutego 2010 r.
|
W imieniu Komisji |
|
José Manuel BARROSO |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1.
(2) Dz.U. L 309 z 24.11.2009, s. 51.
(3) Dz.U. L 315 z 28.11.2003, s. 1.
(4) Opinia 06/2005 w sprawie zmian redakcyjnych, opinia 04/2006 w sprawie urzędowo uznanej normy, opinia 05/2006 w sprawie głównego miejsca prowadzenia działalności, opinia 04/2007 w sprawie zezwolenia na lot, opinia 04/2008 w sprawie systemu połączeń elektrycznych oraz opinia 06/2008 w sprawie formularza 1 EASA.