Rozporządzenie 1014/2010 w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 1014/2010
z dnia 10 listopada 2010 r.
w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 państwa członkowskie muszą co roku gromadzić i przekazywać Komisji określone dane dotyczące nowych samochodów osobowych zarejestrowanych na swoim terytorium w roku poprzednim. Jako że wspomniane dane mają stanowić podstawę ustalenia docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 dla producentów nowych samochodów osobowych, a także oceny, czy producenci przestrzegają tych docelowych poziomów, należy zharmonizować przepisy dotyczące gromadzenia i sprawozdawczości tych danych.

(2) Aby w pełni ocenić, czy każdy producent przestrzega swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 ustalonych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009, oraz aby zdobyć konieczne doświadczenie w zakresie stosowania wspomnianego rozporządzenia, Komisja potrzebuje danych szczegółowych dotyczących producentów dla każdej serii pojazdów w podziale na typ, wariant i wersję. Państwa członkowskie powinny zatem zapewnić gromadzenie i przekazywanie takich danych Komisji razem z danymi zagregowanymi zgodnie z art. 8 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia.

(3) Na mocy art. 18 i 26 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów 2  producent musi zadbać o to, aby każdemu nowemu samochodowi osobowemu wprowadzonemu do obrotu w UE towarzyszyło ważne świadectwo zgodności, a państwo członkowskie nie może zarejestrować takiego pojazdu, jeżeli nie towarzyszy mu takie świadectwo zgodności. Jest zatem logiczne, że świadectwo zgodności powinno być najważniejszym źródłem informacji, które państwa członkowskie muszą ewidencjonować, udostępniać producentom na mocy art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przekazywać Komisji. Aby umożliwić państwom członkowskim wykorzystywanie informacji ze źródeł innych niż świadectwo zgodności, o czym wspomniano w motywie 26 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, w celu uzupełnienia procesu rejestracji i dopuszczenia nowego samochodu pasażerskiego do ruchu, należy określić, które inne dokumenty zapewniają równoważną dokładność, dzięki czemu państwa członkowskie mogłyby je również wykorzystywać.

(4) Jest ważne, aby dane dotyczące rejestracji nowych samochodów pasażerskich były dokładne i mogły być skutecznie przetwarzane do celów ustalenia docelowych indywidualnych poziomów emisji zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. Producenci powinni zatem przedstawiać Komisji aktualne informacje dotyczące nazw i pierwszej części numeru identyfikacyjnego pojazdu zgodnie z dyrektywą Rady 76/114/EWG z dnia 18 grudnia 1975 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do tabliczek znamionowych i oznakowania identyfikacyjnego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz sposobu i miejsca ich umieszczania 3 , które stosuje się na świadectwach zgodności w różnych państwach członkowskich rejestracji. Powyższe informacje pozwolą Komisji zapewnić państwom członkowskim zaktualizowany wykaz nazw wyznaczonych producentów, które należy stosować w sprawozdawczości danych.

(5) Państwa członkowskie powinny prowadzić ewidencję i sprawozdawczość informacji dotyczących nowo zarejestrowanych pojazdów, które są zasilane paliwami alternatywnymi. Aby Komisja mogła brać pod uwagę zmniejszenie docelowych indywidualnych poziomów emisji z powodu stosowania paliwa etanolowego (E85) zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, państwa członkowskie powinny przedstawiać Komisji niezbędne informacje, w tym odsetek stacji paliw na swoim terytorium oraz - w odpowiednich przypadkach - całkowitą liczbę stacji paliw, w których dostępne jest paliwo etanolowe (E85) zgodne z kryteriami zrównoważonego rozwoju określonymi w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/28/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych zmieniającej i w następstwie uchylającej dyrektywy 2001/77/WE oraz 2003/30/WE 4 , a także w art. 7b dyrektywy 98/70/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 1998 r. odnoszącej się do jakości benzyny i olejów napędowych oraz zmieniającej dyrektywę Rady 93/12/EWG 5 .

(6) W art. 23 i 24 dyrektywy 2007/46/WE przewidziano uproszczoną procedurę homologacji, w przypadku której wydanie europejskiego świadectwa zgodności nie jest wymagane. Państwa członkowskie powinny monitorować liczbę pojazdów rejestrowanych w ramach powyższych procedur, aby ocenić jej wpływ na proces monitorowania oraz osiąganie średniego docelowego poziomu emisji CO2 dla nowego parku samochodów osobowych.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Definicje

Poza definicjami określonymi w art. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 stosuje się następujące definicje:

1)
"dokumentacja homologacji typu" oznacza dokumenty zawierające dane określone w trzeciej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszego rozporządzenia;
2)
"dane zagregowane dotyczące monitorowania" oznaczają dane w formie zagregowanej określone w pierwszej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
3)
"dane szczegółowe dotyczące monitorowania" oznaczają dane szczegółowe określone w drugiej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, w podziale na producenta i serię pojazdów według typu, wariantu i wersji;
4)
"pojazd podstawowy" definiuje się zgodnie z art. 3 ust. 18 dyrektywy 2007/46/WE;
5)
"pojazd dwupaliwowy na gaz" oraz "pojazd z zasilaniem flex fuel na etanol" definiuje się zgodnie z art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 6 .
Artykuł  2

Przekazywanie danych

Państwa członkowskie przekazują dane zagregowane dotyczące monitorowania wraz z danymi szczegółowymi dotyczącymi monitorowania drogą elektroniczną do centralnej bazy danych zarządzanej przez Europejską Agencję Środowiska. Państwa członkowskie zawiadamiają Komisję o przekazaniu danych.

Artykuł  3

Źródła danych

1. 
Niezależnie od tego, z jakiego źródła danych korzysta każde państwo członkowskie w celu opracowania danych zagregowanych dotyczących monitorowania oraz danych szczegółowych dotyczących monitorowania, dane te opierają się na informacjach zawartych w świadectwie zgodności danego samochodu osobowego lub dokumentacji homologacji typu zawierającej informacje określone w załączniku III i VIII do dyrektywy 2007/46/WE zgodnie z tabelą w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. 
Parametr "łączna liczba nowych rejestracji" w danych szczegółowych dotyczących monitorowania określa się na podstawie całkowitej liczby rejestracji odnotowanych w każdym roku, które odnoszą się do indywidualnego pojazdu.
3. 
Jeżeli na świadectwie zgodności lub w dokumentacji homologacji typu widnieje więcej niż jedna nazwa producenta, państwa członkowskie zgłaszają producenta pojazdu podstawowego.
4. 
Wartości emisji CO2, które należy zgłosić w ramach parametru "Indywidualny poziom emisji CO2" w danych szczegółowych dotyczących monitorowania, pochodzą z pozycji "cykl łączony" w świadectwie zgodności lub w dokumentacji homologacji typu, z wyjątkiem przypadku, w którym stosuje się pozycję "wartość ważona, cykl łączony".
5. 
Zgłaszając pojazdy zasilane paliwem alternatywnym w danych szczegółowych dotyczących monitorowania, właściwy organ podaje informację o rodzaju paliwa i rodzaju zasilania zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia.
6. 
W przypadku pojazdów dwupaliwowych na gaz oraz pojazdów z zasilaniem flex fuel na etanol właściwy organ zgłasza następujące wartości emisji CO2 w ramach parametru "Indywidualny poziom emisji CO2 (w g/km)" w danych szczegółowych dotyczących monitorowania:
a)
w przypadku pojazdów dwupaliwowych na gaz zasilanych benzyną i paliwami gazowymi - wartość emisji CO2 dla skroplonego gazu ropopochodnego (LPG) lub gazu ziemnego zgodnie z częścią A pkt 2 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
b)
w przypadku pojazdów z zasilaniem flex fuel na etanol zasilanych benzyną i paliwem etanolowym (E85), o którym mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 - wartość emisji CO2 dla benzyny.

W przypadku opisanym w lit. b) państwa członkowskie zgłaszają wartość dla benzyny, również jeżeli nie spełniono warunków zmniejszenia określonych w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. Państwa członkowskie mogą jednak również zgłosić wartość dla E85.

7.  7
 Jeżeli pojazd jest wyposażony w rozstawy kół osi o różnych szerokościach, państwo członkowskie zgłasza największą szerokość rozstawu osi w ramach parametrów "Rozstaw kół oś kierowana" lub "Rozstaw kół druga oś" w danych szczegółowych dotyczących monitorowania.
8. 
Jeżeli dane zagregowane dotyczące monitorowania oraz dane szczegółowe dotyczące monitorowania pochodzą z dokumentacji homologacji typu i jeżeli dane te zawierają zakresy wartości, państwa członkowskie dbają o to, aby zgłaszane dane zapewniały odpowiednią dokładność i były zgodne z danymi zawartymi na świadectwie zgodności.
Artykuł  4

Obsługa i kontrola danych

Państwa członkowskie zapewniają obsługę, gromadzenie, kontrolę, weryfikację i przekazywanie danych zagregowanych dotyczących monitorowania oraz danych szczegółowych dotyczących monitorowania.

Artykuł  5 8

Opracowanie danych przez państwa członkowskie

Uzupełniając dane szczegółowe dotyczące monitorowania, państwa członkowskie uwzględniają:

a)
dla każdego pojazdu, którego indywidualny poziom emisji CO2 wynosi mniej niż 50 g CO2/km - liczbę pojazdów zarejestrowanych bez stosowania mnożników określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
(b) 9
 dla każdego pojazdu współczynnik odchylenia (De) i współczynnik weryfikacji określony zgodnie z pkt 3.2.8 załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 10 ;
c)
dla każdego pojazdu, który jest wyposażony w technologie innowacyjne - indywidualny poziom emisji CO2 bez uwzględniania zmniejszenia poziomu emisji CO2 osiągniętego dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, przyznanego zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Dane szczegółowe dotyczące monitorowania zgłasza się z dokładnością określoną w tabeli w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.

Niezależnie od szczegółowych parametrów danych, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, państwo członkowskie, w odniesieniu do danych monitorowanych do dnia 31 grudnia 2017 r., oprócz już wymaganych parametrów, podaje tylko współczynnik odchylenia "De" i współczynnik weryfikacji. Od dnia 1 stycznia 2018 r. wszystkie dane szczegółowe dotyczące monitorowania określone w załączniku II są monitorowane i zgłaszane.

Artykuł  6 11

(skreślony)

Artykuł  7 12

Pojazdy nieobjęte homologacją typu WE

1. 
Jeżeli samochody osobowe podlegają krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach zgodnie z art. 23 dyrektywy 2007/46/WE lub dopuszczeniu indywidualnemu zgodnie z art. 24 tej dyrektywy, państwa członkowskie powiadamiają Komisję o odpowiednich liczbach takich samochodów zarejestrowanych na swoim terytorium, jak określono w pierwszej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
2. 
Państwa członkowskie mogą uzupełnić dane szczegółowe dotyczące monitorowania odnośnie do pojazdów, o których mowa w ust. 1, i w takim przypadku zamiast nazwy producenta stosują następujące określenia:
a)
"AA-IVA" w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych dopuszczeniem indywidualnym;
b)
"AA-NSS" w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych krajową homologacją typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach.
Artykuł  8

Wykaz producentów

1. 
Do dnia 15 grudnia 2010 r. producenci zgłaszają Komisji następujące informacje:
a)
nazwy, które zamieszczają lub zamierzają zamieścić na świadectwach zgodności;
b)
pierwszą część każdego numeru identyfikacyjnego pojazdu zgodnie z dyrektywą 76/114/EWG, którą zamieszczają lub zamierzają zamieścić na świadectwach zgodności.

Producenci bezzwłocznie powiadamiają Komisję o wszelkich zmianach informacji, o których mowa w lit. a) oraz b). Nowi producenci wchodzący na rynek bezzwłocznie zgłaszają Komisji szczegółowe informacje, o których mowa w akapicie pierwszym.

2. 
Uzupełniając dane zagregowane dotyczące monitorowania oraz dane szczegółowe dotyczące monitorowania, właściwy organ stosuje nazwy producentów figurujące w wykazie, który Komisja sporządza na podstawie nazw zgłoszonych na mocy ust. 1. Wykaz ten zostanie po raz pierwszy opublikowany w Internecie dnia 31 grudnia 2010 r. i będzie systematycznie aktualizowany.
3. 
Jeżeli nazwa danego producenta nie figuruje w powyższym wykazie, w celu uzupełnienia danych zagregowanych dotyczących monitorowania i danych szczegółowych dotyczących monitorowania właściwy organ stosuje nazwę zamieszczoną na świadectwie zgodności lub dokumentacji homologacji typu.
Artykuł  9

Dodatkowe informacje przedstawiane przez producentów

1. 
Do celu powiadomień, o których mowa w art. 8 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009, producenci - najpóźniej do dnia 31 maja każdego roku - zgłaszają Komisji imię i nazwisko oraz adres osoby odpowiedzialnej za kontakty, do której kierowane są powiadomienia.

W przypadku wszelkich zmian przekazanych danych producent bezzwłocznie informuje o tym Komisję. Nowi producenci wchodzący na rynek bezzwłocznie zgłaszają Komisji dane adresowe osoby odpowiedzialnej za kontakty.

2. 
Jeżeli producenci powiązani tworzą grupę, muszą - w celu stwierdzenia, czy art. 7 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ma zastosowanie - przedstawić Komisji dowody na powiązanie między członkami grupy zgodnie z kryteriami określonymi w art. 3 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia.
3.  13
 Producenci, którzy powiadamiają o błędach zgodnie z akapitem pierwszym art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, jako podstawę swojego powiadomienia stosują wstępne zestawy danych podane przez Komisję, zgodnie z art. 8 ust. 4.

Powiadomienie o błędach obejmuje wszystkie zestawy danych dotyczące rejestracji pojazdów, za które powiadamiający producent jest odpowiedzialny.

Błąd należy zaznaczyć przy pomocy odrębnego wpisu w zestawie danych dla każdej wersji w pozycji zatytułowanej "uwagi producenta", w której należy wpisać jeden z następujących kodów:

a)
kod A, jeżeli zapisy zostały zmienione przez producenta;
b)
kod B, jeżeli pojazdu nie można zidentyfikować;
c)
kod C, jeżeli pojazd nie wchodzi w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009 lub nie jest już produkowany.

Do celów lit. b) w akapicie trzecim pojazd jest niemożliwy do zidentyfikowania, w przypadku gdy producent nie jest w stanie określić lub skorygować kodu dla danego typu, wariantu i wersji lub, w stosownych przypadkach, numeru homologacji typu wskazanego we wstępnym zbiorze danych.

4.  14
 Jeżeli producent nie powiadomił Komisji o błędach zgodnie z ust. 3 lub jeżeli powiadomienie zostało złożone po wygaśnięciu trzymiesięcznego okresu przewidzianego w art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne wartości, o których powiadomiono zgodnie z art. 8 ust. 4 tego rozporządzenia, zostaną uznane za ostateczne.
5.  15
 Powiadomienie o błędzie, o którym mowa w ust. 3, przedkłada się na elektronicznym nieusuwalnym nośniku danych oznaczonym "Notification of error - CO2 from cars" i przesyła się pocztą elektroniczną na następujący adres:

European Commission

Secretariat General

1049 Brussels

Belgia

Elektroniczną kopię powiadomienia przesyła się do wiadomości na następujące adresy skrzynek elektronicznych przeznaczonych do tych celów:

EC-CO2-LDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu

oraz

CO2-monitoring@eea.europa

Artykuł  9a  16

Przygotowanie wstępnego zbioru danych

1. 
Wstępny zbiór danych, który należy przekazać producentowi zgodnie z art. 8 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zawiera zapisy, które na podstawie nazwy producenta i, od dnia 1 stycznia 2018 r., numeru identyfikacyjnego pojazdu, można przypisać temu producentowi.

Centralny rejestr, o którym mowa w art. 8 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 443/2009, nie zawiera żadnych danych o numerach identyfikacyjnych pojazdów.

2. 
Przetwarzanie numerów identyfikacyjnych pojazdów nie obejmuje przetwarzania danych osobowych, które mogłyby być powiązane z tymi numerami ani żadnych innych danych, które mogłyby umożliwić powiązanie numerów identyfikacyjnych pojazdów z danymi osobowymi.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 listopada 2010 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  17

Źródła danych

Parametr Świadectwo zgodności (część 1, wzór B określony w załączniku IX do dyrektywy 2007/46/WE) Dokumentacja homologacji typu (dyrektywa 2007/46/WE)
Producent Sekcja 0.5 Załącznik III część I sekcja 0.5
Numer homologacji typu i jego rozszerzenie Sekcja 0.10 Świadectwo homologacji typu określone w załączniku VI
Typ Sekcja 0.2 Załącznik III część I sekcja 0.2 (w stosownych przypadkach)
Wariant Sekcja 0.2 Załącznik VIII sekcja 3 (w stosownych przypadkach)
Wersja Sekcja 0.2 Załącznik VIII sekcja 3 (w stosownych przypadkach)
Marka Sekcja 0.1 Załącznik III część I sekcja 0.1
Nazwa handlowa Sekcja 0.2.1 Załącznik III część I sekcja 0.2.1
Kategoria homologowanego typu pojazdu Sekcja 0.4 Załącznik III część I sekcja 0.4
Kategoria pojazdu zarejestrowanego Nie dotyczy Nie dotyczy
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) Sekcja 13 Załącznik III część I sekcja 2.6 (1)
Powierzchnia postojowa - rozstaw osi (mm) Sekcja 4 Załącznik III część I sekcja 2.1 (2)
Powierzchnia postojowa - rozstaw kół (mm) Sekcja 30 Załącznik III część I sekcja 2.3.1 i 2.3.2 (3)
Indywidualny poziom emisji CO2 NEDC (g/km) (4) Sekcja 49.1 Załącznik VIII sekcja 3
Indywidualny poziom emisji CO2 WLTP (g/km) (4) Sekcja 49.4 Nie dotyczy
Rodzaj paliwa Sekcja 26 Załącznik III część I sekcja 3.2.2.1
Rodzaj zasilania Sekcja 26.1 Załącznik III część I sekcja 3.2.2.4
Pojemność silnika (cm3) Sekcja 25 Załącznik III część I sekcja 3.2.1.3
Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) Sekcja 49.2 Załącznik VIII sekcja 3
Kod ekoinnowacji Sekcja 49.3.1 Załącznik VIII sekcja 4
Całkowite ograniczenie emisji CO2 NEDC w wyniku zastosowania ekoinnowacji Sekcja 49.3.2.1 Załącznik VIII sekcja 4
Całkowite ograniczenie emisji CO2 WLTP w wyniku zastosowania ekoinnowacji Sekcja 49.3.2.2
Numer identyfikacyjny pojazdu Sekcja 0.10 Załącznik III część I pkt 9.17
Masa próbna [WLTP] Sekcja 47.1.1 Nie dotyczy
Współczynnik odchylenia De Sekcja 49.1 Dodatek do uzupełnienia do świadectwa homologacji typu określonego w załączniku I dodatek 4 do rozporządzenia (UE) 2017/1151
Współczynnik weryfikacji ("1" lub "0") Sekcja 49.1 Dodatek do uzupełnienia do świadectwa homologacji typu określonego w załączniku I dodatek 4 do rozporządzenia (UE) 2017/1151
Numer identyfikacyjny rodziny pojazdów Pkt 5.0 załącznika XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 (5)
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.

(3) Zgodnie z art. 3 ust. 7 i 8 niniejszego rozporządzenia.

(4) Zgodnie z art. 3 i 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152.

(5)Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1).

ZAŁĄCZNIK  II  18

Tabela dokładności danych

Wymagana dokładność danych szczegółowych dotyczących monitorowania, które należy zgłosić zgodnie z art. 2:
CO2 (w g/km) Liczba całkowita
Masa (w kg) Liczba całkowita
Rozstaw osi (w mm) Liczba całkowita
Rozstaw kół oś kierowana - druga oś (mm) Liczba całkowita
Zmniejszenie poziomu emisji dzięki technologii innowacyjnej (w g/km) Zaokrąglone do najbliższego miejsca po przecinku
1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.
3 Dz.U. L 24 z 30.1.1976, s. 1.
4 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 16.
5 Dz.U. L 350 z 28.12.1998, s. 58.
6 Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1.
7 Art. 3 ust. 7 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 396/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.120.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2013 r.
8 Art. 5:

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 396/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.120.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2013 r.

- zmieniony przez art. 8 pkt 1 lit. b rozporządzenia nr (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2017 r.

9 Art. 5 lit. b) zmieniona przez art. 8 pkt 1 lit. a rozporządzenia nr (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2017 r.
10 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U L 175, 7.7.2017, s. 679).
11 Art. 6 skreślony przez art. 8 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2017 r.
12 Art. 7 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 396/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.120.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2013 r.
13 Art. 9 ust. 3 dodany przez art. 1 rozporządzenia nr 429/2012 z dnia 22 maja 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.132.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 maja 2012 r.
14 Art. 9 ust. 4 dodany przez art. 1 rozporządzenia nr 429/2012 z dnia 22 maja 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.132.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 maja 2012 r.
15 Art. 9 ust. 5 dodany przez art. 1 rozporządzenia nr 429/2012 z dnia 22 maja 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.132.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 maja 2012 r.
16 Art. 9a dodany przez art. 8 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2017 r.
17 Załącznik I:

- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 396/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.120.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2013 r.

- zmieniony przez art. 8 pkt 4 rozporządzenia nr (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.175.679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2017 r.

- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr (UE) 2017/1231 z dnia 6 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.177.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lipca 2017 r.

18 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 396/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.120.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2013 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.293.15

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1014/2010 w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 10/11/2010
Data ogłoszenia: 11/11/2010
Data wejścia w życie: 14/11/2010