uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(1), w szczególności jego art. 134 i art. 161 ust. 3 w związku z art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 951/2006 z dnia 30 czerwca 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 318/2006 w odniesieniu do handlu z państwami trzecimi w sektorze cukru(2) ustanawia szczegółowe przepisy w odniesieniu do wywozu pozakwotowego w sektorze cukru.
(2) Artykuł 4c rozporządzenia (WE) nr 951/2006 określa dokumenty, które stanowią dowody przybycia towarów do miejsca przeznaczenia i które należy przedstawić w przypadku, w którym niektóre miejsca przeznaczenia nie kwalifikują się do wywozu cukru pozakwotowego i/lub izoglukozy pozakwotowej. Ryzyko ewentualnych nadużyć w handlu jest jednak ograniczone, w przypadku gdy ilość cukru jest niewielka. W celu uproszczenia niezbędnej pracy administracyjnej należy zatem przewidzieć odstępstwo od tej zasady w przypadku ilości nieprzekraczającej 25 ton.
(3) Artykuł 7c rozporządzenia (WE) nr 951/2006 określa przepisy dotyczące informacji na temat wywozu pozakwotowego. W celu poprawy zarządzania systemem wywozu pozakwotowego należy wyjaśnić, że informacje przekazywane przez państwa członkowskie dotyczące ilości, w odniesieniu do których złożono wnioski, powinny być również podawane w podziale na wnioskodawców.
(4) W art. 1 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 397/2010 z dnia 7 maja 2010 r. ustalającego limit ilościowy dla wywozu pozakwotowego cukru i pozakwotowej izoglukozy na okres do końca roku gospodarczego 2010/2011(3) ustalono w odniesieniu do roku gospodarczego 2010/2011 limit ilościowy 650 000 ton cukru białego objętego kodem CN 1701 99, tj. sześciocyfrowym kodem. W przypadku gdy istnieje duże zapotrzebowanie na pozwolenia na wywóz i roczny limit ilościowy jest szybko wykorzystywany, podmioty gospodarcze, które wywożą cukier biały objęty różnymi kodami CN, mogą nie być w stanie uzyskać wystarczającej ilości pozwoleń na pokrycie swoich tradycyjnych rynków. W celu zwiększenia elastyczności systemu pozakwotowego należy zezwolić, aby pozwolenia na wywóz wydawane dla produktów z cukru białego objętych kodem CN 1701 99 mogły również być stosowane do wywozu różnych rodzajów produktów z cukru białego objętych tym samym kodem CN.
(5) Zgodnie z art. 8a lit. b) rozporządzenia (WE) nr 951/2006 pozwolenia na wywóz pozakwotowego cukru lub pozakwotowej izoglukozy wydawane od dnia 1 kwietnia 2010 r. są ważne od daty ich wydania do końca piątego miesiąca następującego po dacie ich wydania. Może to jednak spowodować poważne trudności dla niektórych eksporterów, a mianowicie tych, którzy zaopatrują swoje tradycyjne rynki przez cały rok gospodarczy. Właściwe jest zatem, aby przepisy dotyczące roku gospodarczego 2009/2010 były stosowane na stałe.
(6) Zgodnie z art. 1 ust. 2 lit. b) ppkt (i) rozporządzenia Komisji (WE) nr 376/2008 z dnia 23 kwietnia 2008 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz i przywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(4) pozwolenia na wywóz muszą być przedłożone w przypadku wywozu produktów cukrowniczych objętych kodem CN 1701. Zgodnie z częścią II załącznika II do tego rozporządzenia kwota zabezpieczenia, które należy wnieść, ustalona jest na 110 EUR za tonę. Ze względu na pewność prawną oraz w celu zapewnienia równego traktowania podmiotów gospodarczych w każdym państwie członkowskim należy wyjaśnić w art. 12a ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 951/2006, że zabezpieczenie należy wnosić również w przypadku wywozu cukru pozakwotowego.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 951/2006.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 178 z 1.7.2006, s. 24.
(3) Dz.U. L 115 z 8.5.2010, s. 26.
(4) Dz.U. L 114 z 26.4.2008, s. 3.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.254.29 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 858/2010 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 951/2006 w odniesieniu do wywozu pozakwotowego i pozwoleń na wywóz |
Data aktu: | 28/09/2010 |
Data ogłoszenia: | 29/09/2010 |
Data wejścia w życie: | 01/10/2010 |