WSPÓLNY KOMITET EOG,uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej "Porozumieniem", w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik XIII do Porozumienia został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 51/2010 z dnia 30 kwietnia 2010 r.(1).
(2) W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Komisji 2008/126/WE z dnia 19 grudnia 2008 r. zmieniającą dyrektywę 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej(2).
(3) W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Komisji 2009/46/WE z dnia 24 kwietnia 2009 r. zmieniającą dyrektywę 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej(3).
(4) W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Komisji 2009/56/WE z dnia 12 czerwca 2009 r. zawierającą sprostowanie do dyrektywy 2008/126/WE zmieniającej dyrektywę 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej, w odniesieniu do daty jej transpozycji(4).
(5) W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę 2009/100/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 września 2009 r. w sprawie wzajemnego uznawania świadectw zdolności żeglugowej statków żeglugi śródlądowej(5).
(6) Dyrektywa 2009/100/WE uchyla dyrektywę Rady 76/135/EWG(6), która jest uwzględniona w Porozumieniu i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli dnia 11 czerwca 2010 r.
|
W imieniu Wspólnego Komitetu EOG |
|
Alan SEATTER |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 181 z 15.7.2010, s. 19.
(2) Dz.U. L 32 z 31.1.2009, s. 1.
(3) Dz.U. L 109 z 30.4.2009, s. 14.
(4) Dz.U. L 150 z 13.6.2009, s. 5.
(5) Dz.U. L 259 z 2.10.2009, s. 8.
(6) Dz.U. L 21 z 29.1.1976, s. 10.
(*) Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.