Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów

Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 339 z dnia 24 grudnia 2003 r.)

(Polskie wydanie specjalne, rozdział 6, tom 6, s. 351)

(Dz.U.UE L z dnia 1 lipca 2010 r.)

1. Strona 351, tytuł:

zamiast: "DYREKTYWA KOMISJI 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonująca dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów",

powinno być: "DYREKTYWA KOMISJI 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonująca dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania rekomendacji inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów".

2. W całym tekście, z dostosowaniem form gramatycznych:

zamiast "zalecenie",

powinno być: "rekomendacja".

3. Strona 351, motyw 7 zdanie trzecie:

zamiast: "Jednakże niniejsza dyrektywa nie powinna wymagać od osób sporządzających inwestycyjne naruszania skutecznych barier informacyjnych, ustanowionych w celu zapobiegania i unikania konfliktów interesów.",

powinno być: "Jednakże niniejsza dyrektywa nie powinna wymagać od osób sporządzających rekomendacje inwestycyjne łamania obowiązujących barier informacyjnych, ustanowionych w celu zapobiegania konfliktom interesów i ich unikania.".

4. Strona 351, motyw 10 zdanie pierwsze:

zamiast: "(...) instrumentów finansowych.",

powinno być: "(...) instrumentów finansowych na określony dzień.".

5. Strona 352, art. 2 ust. 2 akapit pierwszy:

zamiast: "(...) aby jawna była tożsamość jej właściwych organów.",

powinno być: "(...) aby jawna była tożsamość właściwego organu w odniesieniu do tej osoby.".

6. Strona 352, art. 2 ust. 2 akapit drugi:

zamiast: "(...) normom do swobodnego stosowania lub (...)",

powinno być: "(...) normom wewnętrznym lub (...)".

7. Strona 352, art. 2 ust. 3 zdanie pierwsze:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

8. Strona 353, art. 3 ust. 1 lit. c):

zamiast "wszelkie symulacje, przewidywania oraz (...)",

powinno być: "wszelkie przewidywania, prognozy oraz (...)".

9. Strona 353, art. 3 ust. 2:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

10. Strona 353, art. 4 ust. 1 lit. b):

zamiast: "(...) lub wystawcy instrumentu finansowego (...)",

powinno być: "(...) lub emitenta instrumentu finansowego (...)".

11. Strona 353, art. 4 ust. 1 lit. f):

zamiast: "(...) w okresie dwunastu miesięcy poprzedzających jego wydanie (...)",

powinno być: "(...) w okresie dwunastu miesięcy bezpośrednio poprzedzających jego wydanie (...)".

12. Strona 353, art. 4 ust. 3:

zamiast: "(...) aby w przypadku zaleceń ustnych wymagania ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) aby w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne.".

13. Strona 353, art. 5 ust. 1 akapit pierwszy:

zamiast: "(...) okoliczności, w przypadku zaistnienia których można w sposób uzasadniony przewidywać osłabienie obiektywizmu danego zalecenia, w szczególności (...)",

powinno być: "(...) okoliczności, które według zasadnej oceny mogą zagrażać obiektywizmowi danej rekomendacji, w szczególności (...)".

14. Strona 354, art. 5 ust. 4:

zamiast: "(...) aby w przypadku zaleceń ustnych wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane, aby nie były nieproporcjonalne w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) aby w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna, wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne.".

15. Strona 354, art. 6 ust. 6:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

16. Strona 355, art. 9 lit. a):

zamiast: "nazwa właściwego organu danego przedsiębiorstwa inwestycyjnego lub instytucji kredytowej",

powinno być: "nazwa właściwego organu w odniesieniu do danego przedsiębiorstwa inwestycyjnego lub instytucji kredytowej (...)".

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.166.43

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów
Data aktu: 01/07/2010
Data ogłoszenia: 01/07/2010
Data wejścia w życie: 24/12/2003